iltasyazilim
FD Üye
Reklam Nerelere Verilir?
Reklam ya da kampanyalarının en manâlı aşamalarından biri ortamının seçimidir Reklam ortamları mesaj ile niyet kitlenin buluştuğu yerdir Bu noktada yapılacak hatalı bir tercih mesajın gaye kitle dışındaki kişilere ulaşması anlamına gelmektedir Bu da için yapılan bütün çalışmaların ve harcamaların boş yere gitmesi anlamına gelmektedir
genelde verilen yerler şöyle sıralanabilir;
Basılı Reklam Ortamları:
Gazete Dergi El ilanı Katalog Broşür
Yayın Yapan Reklam Ortamları:
Radyo Televizyon
Diğer Ortamlar:
Elektronik ortamlar (CDrom, multimedya, internet, vb) Fuarlar Açık hava araçları
a) Yol panoları (Billboard)
b) Duvar ve çatı reklamları
c) Otobüs, tren, vapur, taksi gibi toplu taşıma araçlarının içi ve dışına konan reklamlar
d) Standlarda, duraklarda, iskele, istasyon, havalimanı vb Mekanlarda yer alan reklamalar
e) Afişler
f) Eskavizyon
g) Doğrudan postalama
h) Sinema
i) Satmak yeri malzemeleri
neticede; gaye tüketici üstünde ilk önce belli bir tesir yaratıp onu satışa özendirme etmeyi amaçlayan reklam, lüzum imalatçı firmalar gerekse de biz tüketiciler açısından oldukça kayda değer bir vaka olarak hayatımızın içine girmiştir Hayatımızın içinde yer alan bu seziş daha içten ve daha tedbirli bir gözle bakmakta fayda var *
Reklam ya da kampanyalarının en manâlı aşamalarından biri ortamının seçimidir Reklam ortamları mesaj ile niyet kitlenin buluştuğu yerdir Bu noktada yapılacak hatalı bir tercih mesajın gaye kitle dışındaki kişilere ulaşması anlamına gelmektedir Bu da için yapılan bütün çalışmaların ve harcamaların boş yere gitmesi anlamına gelmektedir
genelde verilen yerler şöyle sıralanabilir;
Basılı Reklam Ortamları:
Gazete Dergi El ilanı Katalog Broşür
Yayın Yapan Reklam Ortamları:
Radyo Televizyon
Diğer Ortamlar:
Elektronik ortamlar (CDrom, multimedya, internet, vb) Fuarlar Açık hava araçları
a) Yol panoları (Billboard)
b) Duvar ve çatı reklamları
c) Otobüs, tren, vapur, taksi gibi toplu taşıma araçlarının içi ve dışına konan reklamlar
d) Standlarda, duraklarda, iskele, istasyon, havalimanı vb Mekanlarda yer alan reklamalar
e) Afişler
f) Eskavizyon
g) Doğrudan postalama
h) Sinema
i) Satmak yeri malzemeleri
neticede; gaye tüketici üstünde ilk önce belli bir tesir yaratıp onu satışa özendirme etmeyi amaçlayan reklam, lüzum imalatçı firmalar gerekse de biz tüketiciler açısından oldukça kayda değer bir vaka olarak hayatımızın içine girmiştir Hayatımızın içinde yer alan bu seziş daha içten ve daha tedbirli bir gözle bakmakta fayda var *