2019'da, Porsche Taycan'ın resmi olarak tanıtılmasından bir hafta evvel, Taycan Turbo'nun kamufle edilmiş bir üretim öncesi prototipi, Nürburgring pistinde bir çeşidi 7:42.34 ile geçip elektrikli araçlar için rekor vakti belirlemişti. Daha sonra, geçtiğimiz sonbaharda Tesla geldi ve S Plaid modeli ile 7:35.579 ile yeni rekoru belirledi. Porsche’nin geride kalmaya tahammülü yoktu ve sonunda en üst düzey Taycan Turbo S ile piste geri döndü; Tesla'nın rekorunu iki saniye ile kırmayı başardı.
Porsche'nin yeni 7:33.3’lük rekoru, Taycan'ın 2019 rekorunu kıran birebir şoför Lars Kern tarafından kırıldı. Tıp için kullanılan Taycan Turbo S, takla kafesi ve yarış koltuğu dışında büsbütün standart üretimden oluşuyor ve tartısı standart bir Taycan ile birebir. Taycan, güncellenmiş şasi yazılımı ve 21 inç Pirelli P Zero Corsa lastikler kullanıyordu.
Overboost etkinleştirildiğinde Taycan Turbo S, 750 beygir gücüne sahip ve evvelki rekoru kıran 650 beygirlik Taycan Turbo’ya nazaran hayli gelişmiş bir performans sunuyor. Yeni rekoru kıran araba, etkin viraj istikrar çubuklarından oluşan Porsche'nin Dinamik Şasi Denetim sistemi ile donatılmış. Tequipment performans kiti şu anda sadece 2023 model Taycan Turbo S için Almanya'da mevcut ve bu yılın sonlarına kadar da piyasada olmayacak.
Taycan model serisinin lider yardımcısı Kevin Giek, markanın MESKEN rekorunun Porsche'nin ellerine geri dönmesinden mutlu olduğunu söyledi, fakat bunun uzun süreceğini düşünmediğini, Porsche’nin bu rekoru da kırmak için elinden geleni yapmaya devam edeceğini belirtti.