renklerin hayatımızdaki yeri!!! renklerin hayatımızdaki yeri ve önemi renklerin insan hayatındaki önemi insan yaşamına etkileri nelerdir yaşamına etkileri hayatımızdaki Renklerin hayatımızdaki etkileri neler? Renklerin halk müziği üzerindeki etkisi hiç de yabana atılır cinsten yok Her ne dek 'zevkler ve renkler tartışılmaz'dense de uzmanların elde ettikleri muhabere sonuçların bu tartışmanın yapılmasında gecikildiğini açıkça gösteriyor Renkler, kendi dilleriyle karşınızdakine, muhattabınıza sizin karakterinizi sizden önce anlatıyor İşte renklerin yadsınamaz etkisini farkeden batılı şirketler, bunu iş hayatında çoğunlukla kullanmaya başlamış ve çok da başarılı olmuşlar Hayatımızı şekillendiren, bizi kimi vakit neşe saçan, kimi süre da düşünceli yapan renkler ve marifetleri saymakla bitmez İşte renklerin dünyası, şirketlerin bunu nasıl kullandıkları ve bizle nasıl olnadıkları: KAHVERENGİ Kansas Üniversitesi Sanat Müzesi'nde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar; duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak değişken yapmışlar Arkadaki fon beyaz kullanıldığında, halk müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun vakit kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar Arkadaki fon kahverengiye döndüğünde ise, ahali müzede çok daha çabuk hareket edip, daha eksik bölge dolaşmış ve müzeyi çok daha kısa sürede terketmişler Uyarı ederseniz dünyadaki fastfood restaurantlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise kahverengişampanyapembe karışımıdır Hiçbir fastfoodcunun duvarını beyaz göremezsiniz Burger King, Kentucky Fried Chicken ve benzer fastfoodlar yıllardır bilinçli olarak tüm duvarlarını her yerde aşağıya kahverengi ağaç kaplama yaparlar KIRMIZI Kırmızı, iştah açar Dünyadaki meşhur gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle farkedeceksiniz; Coca Cola, Pizza Hut, McDonald's, Ülker, Burger King Bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır 'Peki boğalar niye kırmızı renge saldırıyor?'cevabı ise acayip; maymunların dışarıya, araştırılan hayvanların hemen tümü siyahbeyaz görmektedir Yani boğalar da renk körüdür Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırırlar YEŞİL Yeşil, güven verir O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri iki renkten biridir Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir Batı'da büyük otellerin mutfaklarında duvar renginin, aşçıların yeniliklerini arttırmak için yeşile boyandığı söylenir Hastaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili tercih eder Çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir Tabiatı en fazla hatırlatan renktir Yeşil alanlarda insanların daha eksik mide ağrısı çektikleri tespit edilmiş Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerde de yeşil en fazla tercih edilen renktir SİYAH Siyah, gücü ve tutkuyu temsil eder Hırsın da bir ifadesidir Bizde ve Batı'da siyah, matemi simgelerken Japonya'da mutluluğun simgesidir Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır Işığı değil eder Konsantrasyonu en çok getiren renktir Einstein'in konsantre yapabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girip ve bu şekilde düşündüğü söylenir MAVİ Freud, maviyi ağırbaşlı diye niteler Faber Birren ise tansiyonu düşürdüğünü söyler Araplar ise mavi taşların kanın akışını yavaşlattığına inanırlar Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır Yatıştırıcı bir renktir, Batı'da bu etkisi yüzünden intiharları eksilmek için köprü korkuluklarını maviye boyarlar Mavi ve özellikle lacivert kozmik bir renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır Milletlerarası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise giyerler Dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanırlar Benzer şekilde Bill Clinton, büyük jüriye açıklama vermesinden önce mavi kravat takarak, altın bronz karışımı bir şekil ve rengi kullandığını hatırlayın Daha fazla altını ve parayı çağrıştırır çünkü MOR Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinçaltında korkuttuğu tespit edilen bir renk PEMBE Pembe giyenlere, hizmetlerinden nedeniyle ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimizi saptama etmişler İngiltere'de Boots ve Marks and Spencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giydiği bilinir SARI Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye Araba kiralama firmaları logolarında hep sarıyı kullanırlar 'Ürün geçici, lütfen geri getirin' demek istiyorlar O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde bildiğimiz sarıyı kullanmaz (Portakal ve bronz veya bakır kimi süre yer alabilir) Paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler Türkiye'de sarıyı logosunda dominant bir renk olarak kullanan tek banka, devlet bankası Vakıfbank'tır BEYAZ Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler Bu yüzden üzerinde pozitif şaibeler olanların, beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmelerinde yarar var Beyaz elbiseler, sizin pak olduğunuz imajını verir