renklerin üstümüze etkileri kahve rengi ve etkisi Cansas Üniversitesi sanat müzesinde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar, duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak değişken yapmışlar Arkadaki fon beyaz kullanıldığında, ırk müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun zaman kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar Arka fon kahverengiye döndüğünde ise, insanlar müzede çok daha süratli hareket edip, daha az alanda dolaşmış ve müzeyi çok daha kısa sürede terketmişler O yüzden dünyadaki fastfood restorantların hepsinin sandalyeleri ve masaları Kahverengi, duvar boyaları ise kahverengişampanyapembe karışımıdır Hiç bir fastfoodcunun duvarını beyaz göremezsiniz Londra'daki Mc Donalds'tan, Amerika'dakine değin duvar resimlerinin defalarca kahverengi olduğunu görürsünüz Ivedi yiyin! Çabuk gidin!Büronuzda kahverengi mobilyalar kullanmayın! (Çalışanlar uzun kalsın istiyorsanız) Kahverengi bununla beraber teklifsiz, bakımlı bir renk olarak kabul edilir Gazetecilere tavsiye edilecek bir renktir Karşınızdakinin kendisini resmiyetten uzakta daha kuytu hissetmesini ve açılmasını sağlar Mesela tüm ünlüleri rahatlıkla konuşturmasıyla tanınan, ünlü televizyoncu Larry King, televizyonda her seferinde kahverengi kravatlar ve ceketler giyer 40'lı yıllardan bu yanlamasına Avustralya'da kahverengi üç parça ekip elbise üretilmiyor Batılılar, You blend in peoplediyorlar Kahverengi toprak rengidir ve öteki insanların arasında kaybolup gidersiniz Meslek görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin kırmızı Kırmızı iştahı açar O yüzden dünyadaki gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle farkedeceksiniz; Coca Cola, Pizza Hut, TGI Frıday's, Mc Donald's, Ülker, Burger King, Lay's, bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır O yüzden gençliğe hitap ürünler de logo ve ürünlerinde kırmızıyı seçim ederler Levi's, Le coq Sportif, The Little Big, Nike, Puma sizin ve sizin ekleyeceğiniz yüzlercesi Spor arabalarda da alev, adrenalin gençlik simgesi kırmızı seçim edilir Ford erkekler için ürettiği Mustang'i, içinde sarı tonlar olan bir kırmızıyla satarken, kadınların seçim ettiği Probe'ta mavi ton kullandığı bir kırmızıyı kullanıyor Çünkü kendine süveter bölge kadınların en az yarısının maviyi tercih ettiği biliniyor Millet kırmızı fonlu mekânlarda vakit kavramını kaybetmeye başlıyorlar ve uykusuzluk yaratabiliyor Bu yüzden tüm gece kulübü, bar türü yerlerde kırmızı fonlar kullanılır Zamanı unutun! İştahınız açılsın daha fazla için! Uyumayan kalın! Kırmızı doğa içinde en işaret renklerden birisi olmasına rağmen, yakından kolaylıkla farkedilebilirken, uzak daha güç ayırdedilmektedir O yüzden batıda gökdelenlerin ve yüksek noktaların üzerindeki uçaklar için konulan dikkat ışıkları maviye çevirmişken bu bilgiden mahrum biz, hala ısrarla kırmızı dikkat çekici ışıkları kullanmaktayız Ama kırmızı uzakta dikkati çekmez Polis otolarının üzerindeki ışıkların yarısı mavi, yarısı kırmızıdır Bunun nedeni de lambanın kırmızı sayesinde yakından, mavi doğruca de uzak farkedilebilmesidir yeşil Kasaplar, dükkânlarında kırmızıyı kullanırken, yeşili hiç kullanmazlar Yeşil vejeteryanlığı temsilcilik eder Yeşil olur ya de doğanın kendisidir Yeşil güven verir O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri iki renkten birisidir Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir Yaratıcılığı körükler Batıda büyük otellerin mutfaklarında, duvar renginin ahçıların yaratıcılığını çoğaltmak için yeşile boyanmaktadır Hastaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili seçim ederler Çünkü yatıştırıcı ve sakinleştiricidir Tabiatı en çok andıran renktir Yeşil alanlarda insanların daha az mide ağrısı çektikleri saptama edilmiş Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerde de yeşil en tercih edilen renktir Renklerin gözdeki kimi sinir hücrelerini kısa süreli öldürdüğünü gözlemişler(Burada öldürmeden kastedilen imha etme yok, kısa süreli devre dışı vazgeçme) Renkler, bakıldığında bu iki tür hücreden birini öldürüyorlar Kimi renklerin ise bu iki cins hücreyi ansızın öldürdüğü görülmüş Yeşil bunlardan bir tanesine Yeşil uzun süreli bakıldığında gözdeki iki hücreyi birden öldürüyor ve başka tarafa baktığınızda öteki renkleri idrak şansınız değil oluyor O yüzden yeşil rengin araba göstergelerinde böylece kullanılması tavsiye edilmez(VW Polo, Renault Broadway yeşil göstergelere birer örnek olabilir) Gece göstergeye baktıktan anında sonradan gözünüzü yola çevirdiğinizde kısa bir süre öbür renkleri algılayamazsınız Karşıdan gelen farların geçtikten sonradan bir zaman görmeyle ilgili zorluk çekmemiz de buna bağlanabilir Bir bilimsel araştırmaya göre insan gözünün mavi ile yeşile uzun süre bakamadığı sonucu ortaya çıkmıştır siyah id Siyah, gücü ve tutkuyu temsil eder Hırsın da bir ifadesidir Meslek görüşmelerinde sorarlar: Şirketimiz işe başladığınızda size bir otomobil verecek, ne rengi tercih edersiniz?'Siyah' cevabını verirseniz şirket doyumsuz yükselmeyi isteyen bir eleman geliyor diye düşünür Bizde ve batıda siyah matemi simgelerken, Japonya'da mutluluğun simgesidir Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır Işığı değil eder Siyah konsantrasyonu en çok getiren renktir Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girer ve o kadar düşünürmüş mavi Sigmund Freud Maviyi okyanussal, sakin diye niteler Faber Birren ise tansiyonu düşürdüğünü söyler Araplar ise mavi taşların, firuzenin kanın akışını yavaşlattığına inanırlar Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır Sakinleştirici bir renktir, Batı'da bu rahatlatıcı etkisi yüzünden intiharları eksilmek için köprü korkuluklarını maviye boyarlar Amerika'da bir ilkokulun duvarlarını beyaz ve portakal renginden, maviye çevirmişler, çocukların notlarının yükseldiğini ve yaramazlıklarının azaldığını saptama etmişler Mavi ve özelikle lacivert kozmik bir renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanırlar Hilton, amblemini daha sonra lâciverde çevirirken, insanların kafasında daha büyük bir kuruluş imajı oluşturacağını biliyordu Benzer şekilde Bili Clinton Büyük Jüri'ye açıklama vermesinden önce mavi kravat takarak daha inandırıcı olacağı yönünde danışmanlarınca uyarılmıştır Bankaların logolarında ve imaj oluşturmada en çok kullandıkları iki renk mavi ve yeşildir Maviyle büyüklüklerini, yeşille güvenilirliklerini vurgularlar Yeşil ve mavi sağlamlığın habercisidir Mavi, yeme içgüdüsünü azaltan bir renk O yüzden bu fastfood zincirleri içeride mavi hiçbir şey kullanmazlar Tüm perhiz ürünler mavi yazı ve logo kullanırlar Süt ve süt ürünleri de sağlıklı şişmanlatıcı olmadıklarını izah etmek için maviyi ve yeşili tercih ederler Marie Clarie dergisi de yaptığı bir araştırmada acayip bir şekilde mavi basılan kapaklarının en çok satan sayılar olduğunu tespit etmiş Mavinin en manâlı özelliklerinden birisi de çok uzaklardan farkedilebilmesidir gri Gri, gözün en gizli ayırdığı algıladığı renklerden biridir Diplomatik ve ağır bir renktir lakin hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsilcilik eder Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız Kapılar, kaloriferler; Devlette de her şey gridir Puslu süresiz bir hava gibi yaratıcılığı öldürdüğü öne sür mor Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç aşağıda korkuttuğu tespit edilen bir renk Çoğu intihar vakasında insanların bütün eşyalarının mor olduğu gözlenmiştir pembe Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha sıcacık hissettiğimizi saptama etmişler İngiltere'de Boots ve Marks & Spencer (orada gıda da satıyor) mağazalarında tüm tezgahtarlar pembe gömlek giymektedirler Bir grup deneğe dağıtılmış renklerdeki kurabiye kutularını gösterip, Sizce en iyi kurabiyeler hangisinde?sorusu sorulduğunda çoğunluğun pembe kutuda en lezzetli kurabiyelerin olduğunu düşündükleri görülmüş O yüzden çikolata ve kurabiye kutuları pembeeflatun arası bir renkte seçilir sarı Sarı geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir O yüzden bütün dünyada taksiler sarıdır Uyarı çeksin ve geçici olduğunu bilsinler diye Otomobil kiralama firmaları logolarında her zaman sarıyı kullanırlar O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde, bildiğimiz sarıyı kullanmaz (Portakal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir) Paranın geçici yok, kalıcı olmasını isterler Parayı yatırın ve unutun lütfendemenin bir yoludur bu Ülkemizde (belkide bütün dünyada) sarı rengi kullanan tek banka Vakıfbank'tır Sembolizmde sarı; geçiciliği, ölümü hatırlatır sarı odalarda çocukların daha fazla ağladığı, büyüklerin daha sinirli oldukları tespit edilmiş İlginçtir bir çok hayvan öfkesini göstermek için kırmızıdan çok sarıyı kullanır Sinirlendiklerinde renkleri sarıya dönüşür asgari pigmentle yaratılan renk olduğu için tabiatta en çok rastlanan renklerden biridir