iltasyazilim
FD Üye
Bakış Açısı nedir,
Renk Perspektifi,
Resimde perspektif türleri
BAKIŞ AÇISI Tanımı
Herhangi bir cismin,göze yaptığı ,büyüklük etkisi o cisimle göz arasındaki uzaklığa bağlıdır Nitekim gerçekte birinin tıpkı eşi olan iki cisimden göze daha yakın olanı göze daha uzaktan olana kadar daha büyük görünür
Gözden öbür uzaklıktaki iki benzeşen cismi bu bambaşka görünüşü tek bir cismi göze daha yakın ve uzakta noktalar içinde söz konusudur
böylece her cismin hakiki şekil ve büyüklüğünün yanı sıra birde kişinin bakış yönüne ve uzaklığına kadar ortaya meydana çıkan bir görünümü vardır
1TANIM: Herhangi bir cismin belirli koşullar altında göze görünen şekliyle resimlendirilmesine “PERSPEKTIF denir
2TANIM:Herhangi bir cismi belli bir noktadan görünümü üç boyutlu olarak fotoğraf yüzüne aktarılmasına “PERSPEKTIF denir
3TANIM:Geometrik açıdan perspektif herhangi bir cismi resim düzlemi üstüne düşürülen izdüşümdür ama bu izdüşümde izdüşüm doğruları öteki tip izdüşümlerde olduğu gibi birbirine paralel değildir
RENK PERSPEKTİFİ:
Nesneler bizden uzaklaştıkça parlaklığını kaybederler bu nedenle bize yakın plandaki nesneler hakiki renkleriyle görülürler Bize yakın nesneleri daha aydınlık,uzakta olanları ise daha mat ve soluk görülmesi renk perspektifinin temelini oluşturur böylece resimlerde çizgi perspektifinin yanı sıra,renk perspektifi kullanılır
PERSPEKTIF ELEMANLARI:
1) Manzara Noktası
2) Resim Düzlemi
3) Resim Düzlemi
4) Kaçma Noktası
1) BAKIŞ NOKTASI: Bir cismin perspektifinin çizilebilmesi için her şeyden önce sabit bir yerde durarak o cisme
bakmak gerekmektedir Perspektifi çizilecek olan cisme bakmak nedeniyle durulan yere “BAKIŞ NOKTASI (BN) denir
Plan ve görüşlerde birer nokta ile belirtilir Bu noktanın cisme olan uzaklığına “BAKIŞ UZAKLIĞI (BU), yeryüzünden yüksekliğine ise “BAKIŞ YÜKSEKLİĞİ(BY) adı verilir
2) FOTOĞRAF DÜZLEMİ: Resim düzlemi (rd),üstünde perspektif izdüşüm elde edileceği düşey bir düzlemdir
3) UFUK ÇİZGİSİ: Ufuk çizgisi perspektifi çizilecek olan cisme bakan kimsenin hakiki görüş noktasından (gözlerinden gecen)
yatay düzeyi ve dolayısıyla gösterme yüksekliğini devretmek amacıyla kullanılan çizgidir(U,U) diye adlandırılır
Ufuk çizgisinin yeri perspektifi çizilecek olan kimsenin cisme hangi yükseklikten görmek istediğine bağlıdır
Ufuk çizgisinin aşağıda kalan cisimlerin üstü,üstünde kalan cisimlerin altı görülür Tam ufuk çizgisinin üstünde kalan cisimlerin ne altı, ne de üstü görülür
4) KAÇMA NOKTASI: Üzerine yatay çizgiler çizilmiş dikdörtgen bir panonun önden görünüşü hakiki şekline uygundur
Perspektifte bu panoya açılı bir doğrultudan bakıldığına göze yakın olan bir şey kenar göze uzakta olanına oranla daha uzun görünür böylece de doğrusu birbirine paralel olan doğrular ve ama resim düzlemine açısal durumda bulunan yatay kenar ve çizgilerin paralelleri bu doğrular gitgide artarak bir noktada kesişirler
Doğrusu birbirine paralel oldukları halde perspektifte paralelleri bozulan doğruların iki taraflı
kesişim noktalarına “KAÇMA NOKTASI (KN) adı verilir
PERSPEKTIF TİPLERİ:
Perspektifi çizilecek vücut ile fotoğraf düzlemi arasındaki ilişki cismi yatırma şekline bağlıdır
Cismin yerleştirilmesi ise 3 öbür kurala tarafından yapılabilir
Bunlardan birincisinde cismin bir yüzü fotoğraf düzlemine paraleldir
İkincisinde cismin yalnızca düşey kenarları birbirine paraleldir
Üçüncüsünde ise hiçbir kenarı resim düzlemine paralel değildir
Bu tipleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Bir noktalı perspektif (paralel Bakış Açısı)
İki noktalı bakış açısı (Açılı Perspektif)
Üç Noktalı bakış açısı(Eğik Bakış Açısı) *
Renk Perspektifi,
Resimde perspektif türleri
BAKIŞ AÇISI Tanımı
Herhangi bir cismin,göze yaptığı ,büyüklük etkisi o cisimle göz arasındaki uzaklığa bağlıdır Nitekim gerçekte birinin tıpkı eşi olan iki cisimden göze daha yakın olanı göze daha uzaktan olana kadar daha büyük görünür
Gözden öbür uzaklıktaki iki benzeşen cismi bu bambaşka görünüşü tek bir cismi göze daha yakın ve uzakta noktalar içinde söz konusudur
böylece her cismin hakiki şekil ve büyüklüğünün yanı sıra birde kişinin bakış yönüne ve uzaklığına kadar ortaya meydana çıkan bir görünümü vardır
1TANIM: Herhangi bir cismin belirli koşullar altında göze görünen şekliyle resimlendirilmesine “PERSPEKTIF denir
2TANIM:Herhangi bir cismi belli bir noktadan görünümü üç boyutlu olarak fotoğraf yüzüne aktarılmasına “PERSPEKTIF denir
3TANIM:Geometrik açıdan perspektif herhangi bir cismi resim düzlemi üstüne düşürülen izdüşümdür ama bu izdüşümde izdüşüm doğruları öteki tip izdüşümlerde olduğu gibi birbirine paralel değildir
RENK PERSPEKTİFİ:
Nesneler bizden uzaklaştıkça parlaklığını kaybederler bu nedenle bize yakın plandaki nesneler hakiki renkleriyle görülürler Bize yakın nesneleri daha aydınlık,uzakta olanları ise daha mat ve soluk görülmesi renk perspektifinin temelini oluşturur böylece resimlerde çizgi perspektifinin yanı sıra,renk perspektifi kullanılır
PERSPEKTIF ELEMANLARI:
1) Manzara Noktası
2) Resim Düzlemi
3) Resim Düzlemi
4) Kaçma Noktası
1) BAKIŞ NOKTASI: Bir cismin perspektifinin çizilebilmesi için her şeyden önce sabit bir yerde durarak o cisme
bakmak gerekmektedir Perspektifi çizilecek olan cisme bakmak nedeniyle durulan yere “BAKIŞ NOKTASI (BN) denir
Plan ve görüşlerde birer nokta ile belirtilir Bu noktanın cisme olan uzaklığına “BAKIŞ UZAKLIĞI (BU), yeryüzünden yüksekliğine ise “BAKIŞ YÜKSEKLİĞİ(BY) adı verilir
2) FOTOĞRAF DÜZLEMİ: Resim düzlemi (rd),üstünde perspektif izdüşüm elde edileceği düşey bir düzlemdir
3) UFUK ÇİZGİSİ: Ufuk çizgisi perspektifi çizilecek olan cisme bakan kimsenin hakiki görüş noktasından (gözlerinden gecen)
yatay düzeyi ve dolayısıyla gösterme yüksekliğini devretmek amacıyla kullanılan çizgidir(U,U) diye adlandırılır
Ufuk çizgisinin yeri perspektifi çizilecek olan kimsenin cisme hangi yükseklikten görmek istediğine bağlıdır
Ufuk çizgisinin aşağıda kalan cisimlerin üstü,üstünde kalan cisimlerin altı görülür Tam ufuk çizgisinin üstünde kalan cisimlerin ne altı, ne de üstü görülür
4) KAÇMA NOKTASI: Üzerine yatay çizgiler çizilmiş dikdörtgen bir panonun önden görünüşü hakiki şekline uygundur
Perspektifte bu panoya açılı bir doğrultudan bakıldığına göze yakın olan bir şey kenar göze uzakta olanına oranla daha uzun görünür böylece de doğrusu birbirine paralel olan doğrular ve ama resim düzlemine açısal durumda bulunan yatay kenar ve çizgilerin paralelleri bu doğrular gitgide artarak bir noktada kesişirler
Doğrusu birbirine paralel oldukları halde perspektifte paralelleri bozulan doğruların iki taraflı
kesişim noktalarına “KAÇMA NOKTASI (KN) adı verilir
PERSPEKTIF TİPLERİ:
Perspektifi çizilecek vücut ile fotoğraf düzlemi arasındaki ilişki cismi yatırma şekline bağlıdır
Cismin yerleştirilmesi ise 3 öbür kurala tarafından yapılabilir
Bunlardan birincisinde cismin bir yüzü fotoğraf düzlemine paraleldir
İkincisinde cismin yalnızca düşey kenarları birbirine paraleldir
Üçüncüsünde ise hiçbir kenarı resim düzlemine paralel değildir
Bu tipleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Bir noktalı perspektif (paralel Bakış Açısı)
İki noktalı bakış açısı (Açılı Perspektif)
Üç Noktalı bakış açısı(Eğik Bakış Açısı) *