nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
RESULULLAH (AS)'IN GİYİM KUSAM BİÇİMİ
Sonraları Hz Ali'ye giydirdigi esSehâb Bulutadında bir sarığı vardı Sarığın altından takke (kalensuve) giyerdi Takkeyi sarıksız, sarığı da takkesiz giydiği olurdu Sarık giydiği vakit ucunu iki omuzu arasından sarkıtırdı Nitekim Müslim Sahihinde ‚Amr b Hurays'ten şunu nakleder: Allah Resûlünü minberde, başında siyah bir sarık varken gördüm Sarığın iki ucunu iki omuzu arasına sarkıtmıştıYine Müslim'in Câbir b Abdillah'tan bir rivayeti de söyledir: Allah Resulü Mekke'ye, başında siyah bir sarık varken girdi
Câbir hadisinde sarığın sarkan ucunun (zü'abe) zikredilmemesi, Allah ve Resulü'nün onu her zaman omuzları aralarında sarkıtmadığını gösterir
Mekke'ye girdiğinde üstünde harp levazımatı (ühbetü'1 kitâl) ve başında migferi vardırivayetleri de vardır ki, bu da her yerde, oraya münasip şeyler giydiğini gösterir
Üstadımız Ebu'lAbbas b Teymiyye (kr) sarığın sarkan ucu için çok garip bir şey anlatırdı:
Allah Resulü bunu, Medine'de rüyasında Rabbü'1Izzet'i gördüğü gecenin sabahında uygulamıştı Rüyası şöyle idi:
Allahü Tealâ bana, Yâ Muhammed, Melei A'lâ hangi konuda tartışma ediyor biliyor musun?diye sordu Bilmiyorumdedim Bunun üstüne elini iki omuzum arasına koydu, ben de yerle gök arasında olup bitenleri bildim
Hadis Tirmizî'dedir Buhari'ye sorulduğunda sahih olduğunu söylemiştir
Iste Allah Resulünün, sarığının ucunu omuzları arasından sarkitması bu yüzdendir ve bu, cahillerin dillerinin kabule yanasmadığı ilimler cümlesindendir Fakat, sarığın ucunu sarkıtma konusunda bu faydanın ondan başkası için geçerli olduğunu sanmıyoruz
Uzun gömlek (kamîs) giydi En çok sevdiği elbise de gömlekti Gömleğinin yeni bileğine kadardı
Cübbe ve yırtmaçlı kaftan (ferrûc) ve ferâce giydi Kapama ifade olunan) kaftan da giydi
Seferde yenleri dar bir cübbe giydi
Peştemal(izar fota) ve üstlük (rida) giydi
Vâkidî: Ridâsının ve hırkasının (bürd) (Ibnü'lKayyim elCevziyye'nin Zâdü'lme'âdadlı eserinin I135I47 arası çevirisidir) ebadı, altı zira'a üç zira' ve bir karış idi Izân Umman dokuması ve dört zira' bir karış uzunluğunda, iki zira' bir karış genişliğinde idider
Kırmızı bir hulle (alt üstteki ekip) giydi Hulle izâr ve ridâdan ibarettir ve oysa iki elbiseye aniden bahşedilen isimdir Ama bu hullenin, diğer renginin karısımadığı, sade kırmızıdan olduğunu zannedenler yanılmışlardır Bu Kırmızı Hullediğer Yemen hırkaları gibi kırmızı siyah çizgiler halinde dokunan iki Yemen hırkasından ibarettir Üstünde kırmızı çizgilerin bulunması itibariyla bu adla bilinmektedir Yahut sade kırmızı, son derece yasaklanmıştır Buhari'nin Sahih'inde:
Allah Resulü kırmızı atkıları (Meyâsir) yasakladırivayeti vardır Ebu Davud'un Süneninde ise şunlar mevcuttur:Abdullah b Amr'dan: Allah Resulü üzerimizde usfurla kırmızıya boyanmış tek en bir örtü (rayta) gördü de, Nedir bu üzerindeki rayta?dedi Hoşlanmadığını yüzünden hemencecik anladım Derhal aileme gittim Fırını yakmışlardı Onu fırına atıverdim Sonradan ertesi gün geldiğimde Allah Resulü, Abdullah, o örtüyü ne yaptın?dedi Yaptığımı anlatınca, Keşke onu hanımlarından birine giydirseydin, çünkü onu kadınların giymesinde mahzur yokturbuyurdularMüslim'in Sahihinde de yine benzer raviden şu söylenti mevcuttur: *
Sonraları Hz Ali'ye giydirdigi esSehâb Bulutadında bir sarığı vardı Sarığın altından takke (kalensuve) giyerdi Takkeyi sarıksız, sarığı da takkesiz giydiği olurdu Sarık giydiği vakit ucunu iki omuzu arasından sarkıtırdı Nitekim Müslim Sahihinde ‚Amr b Hurays'ten şunu nakleder: Allah Resûlünü minberde, başında siyah bir sarık varken gördüm Sarığın iki ucunu iki omuzu arasına sarkıtmıştıYine Müslim'in Câbir b Abdillah'tan bir rivayeti de söyledir: Allah Resulü Mekke'ye, başında siyah bir sarık varken girdi
Câbir hadisinde sarığın sarkan ucunun (zü'abe) zikredilmemesi, Allah ve Resulü'nün onu her zaman omuzları aralarında sarkıtmadığını gösterir
Mekke'ye girdiğinde üstünde harp levazımatı (ühbetü'1 kitâl) ve başında migferi vardırivayetleri de vardır ki, bu da her yerde, oraya münasip şeyler giydiğini gösterir
Üstadımız Ebu'lAbbas b Teymiyye (kr) sarığın sarkan ucu için çok garip bir şey anlatırdı:
Allah Resulü bunu, Medine'de rüyasında Rabbü'1Izzet'i gördüğü gecenin sabahında uygulamıştı Rüyası şöyle idi:
Allahü Tealâ bana, Yâ Muhammed, Melei A'lâ hangi konuda tartışma ediyor biliyor musun?diye sordu Bilmiyorumdedim Bunun üstüne elini iki omuzum arasına koydu, ben de yerle gök arasında olup bitenleri bildim
Hadis Tirmizî'dedir Buhari'ye sorulduğunda sahih olduğunu söylemiştir
Iste Allah Resulünün, sarığının ucunu omuzları arasından sarkitması bu yüzdendir ve bu, cahillerin dillerinin kabule yanasmadığı ilimler cümlesindendir Fakat, sarığın ucunu sarkıtma konusunda bu faydanın ondan başkası için geçerli olduğunu sanmıyoruz
Uzun gömlek (kamîs) giydi En çok sevdiği elbise de gömlekti Gömleğinin yeni bileğine kadardı
Cübbe ve yırtmaçlı kaftan (ferrûc) ve ferâce giydi Kapama ifade olunan) kaftan da giydi
Seferde yenleri dar bir cübbe giydi
Peştemal(izar fota) ve üstlük (rida) giydi
Vâkidî: Ridâsının ve hırkasının (bürd) (Ibnü'lKayyim elCevziyye'nin Zâdü'lme'âdadlı eserinin I135I47 arası çevirisidir) ebadı, altı zira'a üç zira' ve bir karış idi Izân Umman dokuması ve dört zira' bir karış uzunluğunda, iki zira' bir karış genişliğinde idider
Kırmızı bir hulle (alt üstteki ekip) giydi Hulle izâr ve ridâdan ibarettir ve oysa iki elbiseye aniden bahşedilen isimdir Ama bu hullenin, diğer renginin karısımadığı, sade kırmızıdan olduğunu zannedenler yanılmışlardır Bu Kırmızı Hullediğer Yemen hırkaları gibi kırmızı siyah çizgiler halinde dokunan iki Yemen hırkasından ibarettir Üstünde kırmızı çizgilerin bulunması itibariyla bu adla bilinmektedir Yahut sade kırmızı, son derece yasaklanmıştır Buhari'nin Sahih'inde:
Allah Resulü kırmızı atkıları (Meyâsir) yasakladırivayeti vardır Ebu Davud'un Süneninde ise şunlar mevcuttur:Abdullah b Amr'dan: Allah Resulü üzerimizde usfurla kırmızıya boyanmış tek en bir örtü (rayta) gördü de, Nedir bu üzerindeki rayta?dedi Hoşlanmadığını yüzünden hemencecik anladım Derhal aileme gittim Fırını yakmışlardı Onu fırına atıverdim Sonradan ertesi gün geldiğimde Allah Resulü, Abdullah, o örtüyü ne yaptın?dedi Yaptığımı anlatınca, Keşke onu hanımlarından birine giydirseydin, çünkü onu kadınların giymesinde mahzur yokturbuyurdularMüslim'in Sahihinde de yine benzer raviden şu söylenti mevcuttur: *