Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Retrospektif - Kazuki Takahashi

Retrospektif - Kazuki Takahashi
0
46

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
content_62f621d714f25_75984.jpg

Ben anime izlediğini bilmeden anime izlemeye başlayanlardanım. Senelerce çizgi filmle arasında bir fark olduğunu bilmeden başından sonuna izlediğim animelerin ilk sıralarını çekenlerden biri de Yu-Gi-Oh idi elbette. Benimle benzer yollardan animelere bulaşmış insanlar ve ben, bu yolculuğu geçtiğimiz ayın başında kaybettiğimiz Kazuki Takahashi’ye borçluyuz.

Takahashi aslında 80’lerin başında manga çizmeye başlıyor. Fakat tahmin edeceğiniz üzere bir manga yazarı olarak üne kavuşması 1996’da Yu-Gi-Oh’la birlikte gerçekleşiyor. Takahashi aslında işe korku türünde bir manga yazma düşüncesiyle başlıyor, ve Yu-Gi-Oh’un mangasında (zaman zaman animede de) bu düşüncenin esintilerini görmek mümkün. Fakat gittikçe aklı oyunlara kayıyor.

Manganın ön sözlerinde zamanında anlatıyor Yu-Gi-Oh’un yaratılış sürecini. Dövüş üzerine mangaların çoğunlukta olduğu bir dönemde, dövüşün kimsenin birbirine vurmadan gerçekleştiği bir sistem ortaya koyma fikri, “oyun” kelimesi de kafasına yatınca iyice şekillenmeye başlıyor. Ortaya insanların büyülü bir kart oyununda dövüştüğü bir senaryo çıkıyor.

k1.jpg

maVİ GÖZLÜ BEYAZ EJD- Pardon, pardon…

Yu-Gi-Oh Weekly Shonen Jump’ta ilk yayınlandığında, Takahashi’nin aklında ne kart oyununu manganın bu kadar büyük bir parçası yapmak var, ne de bu kart oyununun ne kadar ilgi çekeceğine dair bir fikir.

O sadece ana mesajı kendi gücüne inanmak ve arkadaşlarına güvenmek olan bir manga yapmak derdindeymiş. Ki bu amacından çok da saptığını söyleyemeyiz. Her ne kadar mangalarda animedekinden bir tık daha fazla aksiyon olsa da Yugi ve arkadaşlarının amacı yine aynı. Birbirlerine güvenerek günü kurtarmak.

Shiba-Warrior Taro! Savunma pozisyonunda!!

k2.jpg

Kazuki Takahashi’nin oyunlara, özellikle de FRP oyunlarına ve bu oyunların insanları bir araya getirme gücüne olan sevgisinden doğan mangası, aynı sevgiyi ve heyecanı dünyanın dört bir yanına yaydı ve kendileri de kartlarını kapıştırmak isteyen herkesi evinden çıkarıp masaların başına toplamayı başardı elbette.

2004’te Shonen Jump’ta yayınlanan bir söyleşisinde de bu yüz yüze iletişime ne kadar önem verdiğinden bahsetmiş Takahashi. Manganın içine kendisinin oynamaktan hoşlandığı oyunlardan özellikler koyduğunu söylemiş. Herhangi bir oyunun işleyebilmesi için karşılıklı iletişimin ne kadar önemli olduğundan ve bunu yüz yüze yapmanın bilgisayar oyunlarından her zaman daha farklı olacağında bahsetmiş. Eminim dünyanın dört bir yanında Yu-Gi-Oh oynamak için toplanan insanları görmek onu mutlu etmiştir.

Hepimiz kendi Millenium Puzzle’ımızı çözüp Takahashi’nin içimizde olduğuna inandığı o gücü açığa çıkarmak için bekliyoruz aslında.
 

Similar threads

Anime dünyasının en ünlü üretimlerinden birisi olan ve tıpkı isimli mangasından uyarlanan Yu-Hi-Oh!, bugün üzücü bir haberle gündeme geldi. 1996 yılında yayınlanmaya başlayan manga serisinin müellifi Kazuki Takahashi ölü olarak bulundu. Birçok kişinin çocukluğunda büyük bir hisseye sahip olan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
125
Konami Digital Entertainment, B.V. bir değil, iki değil, üç heyecan verici yeni Yu-Gi-Oh! dijital oyununu ve Yu-Gi-Oh DUEL LINKS’e eklenecek yepyeni bir dünyanın geldiğini duyurdu. KONAMI düzenlediği “Yu-Gi-Oh! Digital Next” canlı yayınında, Yu-Gi-Oh! MASTER DUEL ve Yu-Gi-Oh! CROSS DUEL’ı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
50
  Konami Digital Entertainment B.V. (KONAMI) bugün yaptığı açıklamayla Yu-Gi-Oh! DUEL LINKS KC Grand Tournament 2022 Şampiyonasının (KCGT 2022) kazananlarını duyurdu.   KCGT 2022 tüm dünyada hayli tanınan olan taşınabilir ve masaüstü oyunun çevrimiçi PVP turnuvası ve bu yıl üçüncüsü...
Cevaplar
0
Görüntüleme
103
Konami bugün yaptığı açıklamayla dört oyuncuya kadar destekleyen kart oyunu Yu-Gi-Oh! CROSS DUEL'in App Store® ve Google Play™ üzerinden dünya çapında çıkış yaptığını duyurdu. Yu-Gi-Oh CROSS DUEL, dört oyuncuya kadar yenilikçi ve dinamik bir kart savaşı deneyimi sunuyor. Güçlü canavarları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
Konami 23-28 Ağustos tarihleri arasında Almanya'nın Köln kentinde gerçekleşen, dünyanın en büyük bilgisayar ve video oyunları etkinliği olan gamescom 2022 için Yu-Gi-Oh! hayranlarının sabırsızlıkla beklediği ayrıntıları açıkladı. Oyunun hayranları, popüler kart oyunu Yu-Gi-Oh! TİCARET KART...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
858,496Konular
981,879Mesajlar
29,918Kullanıcılar
gorkemnocSon üye
Üst Alt