Özellikle benzinli ve lpg’li araçlarda rölanti devri sorunları sıklıkla yaşanmaktadır. Dizel araçlarda da nadir de olsa rölanti devrinde dalgalanmalar görülebilir. Bu dalgalanmaların şüphesiz birçok arızayla doğrudan bağlantısı mevcut. Fakat bu konumuzda Rölanti Devri Yüksek Olursa Ne Olur, araca ne gibi etkileri olur detaylı olarak öğrenebilirsiniz.
[=7]Rölanti Devri Yüksek Olursa Ne Olur[/]
Bir araçta, araç motorunun özelliklerine bağlı olarak 700,1000 devir aralığında bir normal rolanti devri vardır. Tabi bu devir – dakika oranları hava şartlarına ve motor ısısına göre değişmektedir. Örnek vermek gerekir ise kış aylarında sabahları ilk çalıştırmada motor devri 1,300-1,400 devir – dakika aralığında olması normal olarak kabul edilir. Fakat tabi ki motor ısındıkça devirde standart oranlara düşmesi gereklidir.
Eğer motor devri düşmüyor ise bu şekilde aracı kullanmaya devam etmenin size bir dizi etkileri olacaktır. Bu etkiler ise;
• Araç Yakıt sarfiyatını arttırır.
• Manuel Vites araçlarda debriyaj baskı balatasının daha erken sürede bitmesine neden olur
• Sıkışık Trafikte iseniz dur kalk fazla yapıldığında motor devri, motorun daha çok ısınmasına neden olur
• Sert Kalkışlar Yapmanıza Neden olur
• Rampa inerken gazdan ayağınızı çekseniz de araç motor freni yapamaz ve sürüş güvenliğini riske atar
• Aracın yüksek devirlerde çalışması vites geçişlerinde sorunlara neden olur, vitese geçmeme gibi sorunlar yaşanabilir.
• Işıklarda yavaşlamaya geçtiğinizde viteste iken yavaşlayamazsınız. Boşa atmanız gerekir ki bu da sürüş güvenliğini tehlikeye atar
Bu ve buna benzer etkiler, hem ekonomik olarak sürüş maliyetinizi, hem araç konforunu hem de sürüş güvenliğini riske atan etkilerdir. Bu nedenle rölanti devrinin normalden yüksek olması zamanla araç için zararlı olduğu gibi can güvenliği açısından da hayatidir. Bu nedenle devirin fabrika ayarlarına çekilmesi son derece önemlidir.
[=7]Rölanti Devri Neden Yüksek Olur[/]
Genellikle bu soruna neden olan parçalar belli başlıdır. Fakat çok farklı bir sistem yada parça kaynaklı da yaşanabilen rölanti sorunları olabilir. Bu nedenle araç kontrol edilmeden sorunun kaynağı kesinlikle söylenemez. En sık görülenleri ise biz listeledik fakat en doğru tespit usta tarafından araç kontrol edilerek ve OBD cihazına bağlanarak söylenebilir.
[=7]Rölanti Devri Yüksek Olursa Ne Olur[/]
Bir araçta, araç motorunun özelliklerine bağlı olarak 700,1000 devir aralığında bir normal rolanti devri vardır. Tabi bu devir – dakika oranları hava şartlarına ve motor ısısına göre değişmektedir. Örnek vermek gerekir ise kış aylarında sabahları ilk çalıştırmada motor devri 1,300-1,400 devir – dakika aralığında olması normal olarak kabul edilir. Fakat tabi ki motor ısındıkça devirde standart oranlara düşmesi gereklidir.
Eğer motor devri düşmüyor ise bu şekilde aracı kullanmaya devam etmenin size bir dizi etkileri olacaktır. Bu etkiler ise;
• Araç Yakıt sarfiyatını arttırır.
• Manuel Vites araçlarda debriyaj baskı balatasının daha erken sürede bitmesine neden olur
• Sıkışık Trafikte iseniz dur kalk fazla yapıldığında motor devri, motorun daha çok ısınmasına neden olur
• Sert Kalkışlar Yapmanıza Neden olur
• Rampa inerken gazdan ayağınızı çekseniz de araç motor freni yapamaz ve sürüş güvenliğini riske atar
• Aracın yüksek devirlerde çalışması vites geçişlerinde sorunlara neden olur, vitese geçmeme gibi sorunlar yaşanabilir.
• Işıklarda yavaşlamaya geçtiğinizde viteste iken yavaşlayamazsınız. Boşa atmanız gerekir ki bu da sürüş güvenliğini tehlikeye atar
Bu ve buna benzer etkiler, hem ekonomik olarak sürüş maliyetinizi, hem araç konforunu hem de sürüş güvenliğini riske atan etkilerdir. Bu nedenle rölanti devrinin normalden yüksek olması zamanla araç için zararlı olduğu gibi can güvenliği açısından da hayatidir. Bu nedenle devirin fabrika ayarlarına çekilmesi son derece önemlidir.
[=7]Rölanti Devri Neden Yüksek Olur[/]
Genellikle bu soruna neden olan parçalar belli başlıdır. Fakat çok farklı bir sistem yada parça kaynaklı da yaşanabilen rölanti sorunları olabilir. Bu nedenle araç kontrol edilmeden sorunun kaynağı kesinlikle söylenemez. En sık görülenleri ise biz listeledik fakat en doğru tespit usta tarafından araç kontrol edilerek ve OBD cihazına bağlanarak söylenebilir.