Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Roma Dönemi Cam Sanatı Özellikleri

Roma Dönemi Cam Sanatı Özellikleri

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Roma Dönemi Sırça

Cam bir ergime malzemesi olarak, ne bütün katı ne de bütün sıvıdır Esas içeriği silisyum oksit yani ince kum adlı bir maddedir başkaca transparan bir görünüş için sodyum ve potasyum, renk vermesi için ise maden oksitler kullanılmaktadır Bu maden oksitlere misal verecek olursak; demir (mavi, sarı, yeşil) kobalt (lacivert) bakır (yeşil) altın (kırmızı, pembe) gümüş (sarı) magnezyum (mor) gibi bir fazla renklendirme aracı bulunmaktadır Endüstri devrimi sonrasında sanayileşen cam içinde öbür özellikler barındırmaktadır Kullanılan tüm malzemeler belirli bir ısıda durması gereken metal kazan yani pota içinde eritilerek sırça hamuru oluşturulmaktadır İşlenmesi için camın 900 ila 1200 derecelik ısıda olması gerekmektedir Potanın içinde 1100 derecede kalması ideal olanıdır Camı işlemek için ısı fazla önemli bir öğe olup, sırça atölyeleri bu yüzden 24 saat çalışır vaziyettedir Sıcak cama şekil verildikten sonra en fazla 800 dereceye dek soğumaktadır Bundan sonrası ise aşamalı olarak soğutulmalıdır aksi takdirde camın çatlamasına sebep olunabilir Bu antik dönem atölyeleri içinde geçeridir 9yy ’da Suriye ’de yer alan bir el yazmasında erken dönem sırça atölyelerinden bahsetmektedir, bu bilgiler bu el yazmasından elde edilmiştir Coğrafya bambaşka olsa bile cam atölyelerinin alıştırma durumları birbirine benzemektedir Dünya ’da birincil sırça atölyesi Yunanistan ’da olan Korinth atölyesidir, 11yy ’a tarihlenmektedir

KULLANILAN ALETLER
Camda kullanılan aletler genellikle demirden yapılmaktadır Bu aletler üfleme çubuğu yani pipo, muavin demir çubuklar, makas, pens, kıskaç, kepçe, spatuladır

ROMA DÖNEMİ CAMLAR
Roma ’da savaşşsız bir uyum hakimiyeti olduğundan sanata oldukça artı süre ayırmışlardır İmparatorluk sarayı atölyeleri yalnızca imparator hizmetinde imal yapmaktadır İmparator ’a üretilen bu cam eşyalara ‘lüks obje ’ denmektedir Bu sırça objelerinin Romada stratejik özelliği iyi ilişkiler geliştirmek için diğer İmparatorlara armağan etmek üzere gönderildiği bilinmektedirRoma ’da camın hemen şimdi yaygınlaşmadığı dönemde üretim ile süsleme tekniği bir arada yapılmaktadır Cam sadece İmparator ’a yapıldığından üretilen her ürün lüks obje olarak sayılmaktadır Bu dönemde kaburgalı kaseler, dökme sırça örnekleri ve bezeme teknikleri görülmektedir Bezeme ise cam şekillendirilip soğuduktan sonradan kesme tekniği kullanılarak yapılmaktadır Kesme tekniğini ise iki şekilde yapıldığı bilinmektedir; birincisi çark üstünde ikincisi ise özgürlük elledir Döküm tekniğinde ise büstlerin yapıldığı görülmektedir Üretim ile süslemenin bir arada yapıldığı eserler mozaik sırça kaselerde görülmektedir Romalılar bu sırça mozaik kaselerin içine genelde kadın yüzünü betimlemişlerdir İç dekorasyona ağırlık veren Romalılar aynı zamanda duvarlarda pano olarak mozaikleri de kullanmışlardır Bu dönemde cam takı malzemesi olarak da kullanılmıştırİS 1yy cam sanatı için bir dönüm noktasıdır Cam yaygınlaştıktan sonradan ustalar tekniklerini geliştirmişlerdir Üfleme tekniği bu dönemde ortaya çıkmıştır Bu teknik ile birlikte jurnal kullanılan sırça eserlerin sayısı oldukça artmıştır Cam günlük dilekçe objesi olduktan sonradan ekonominin içine girmiş ve halka indirgenmiştir İmparator Dioklatianus camda fiyat tarifesini ortaya çıkarmıştırEndüstri haline gelen camla birlikte üfleme tekniği gelişmiş ve böylece daha özgür ve benzersiz eserler üretilmiştir Bundan Böyle mitolojik kökenli hikayeler cam da dekor arabulucu olarak kullanılmaktadır İstiridye, üzüm, boynuz gibi değişik formlarda şişeler üretilmeye başlanmıştır Sidonlu ustalar bundan böyle ürettikleri camın üstüne imzasını atmaya başlamıştır
4yy Roma İmparatorluk sisteminin parçalandığı bir yüzyılı içermektedir Doğu ve Batı ’da devlet sistemi dil, antik kültür benzer kalmıştır lakin din değişmiştir Doğu Hristiyan Batı ise Pagan inanışındadır 4yy erken hristiyanlık, geç antikite veya geç Roma erken Bizans olarak adlandırılmaktadır Bu değişim sanatı da etkilemiştir Hristiyanlığa aksan yapan bir grup eserlerin üretildiği bilinmektedir Altın Sandviç tekniği ile yapılan camlarda çoğunlukla İsa ’nın betimlendiği görülmektedir Bu yüzyılda deneysel yöntemlerin dominant olduğu acayip bir dönem olarak tanımlanabilir

SIRÇA IMAL TEKNİKLERİ
İç kalıp tekniği, mozaik sırça tekniği, üfleme tekniği, aplike tekniği, millefiori tekniği, su hattı tekniği, cameo tekniği, kesme tekniği, ani ısı değişimi tekniği, presleme tekniği, dökme tekniği, lif bağlama tekniği, aplike tekniği ve altın sandviç tekniğidir *
 
858,496Konular
981,684Mesajlar
29,764Kullanıcılar
alibaba31Son üye
Üst Alt