Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Romanlarda Anlatıcı ve Bakış Açısı Hakkında Bilgi

Romanlarda Anlatıcı ve Bakış Açısı Hakkında Bilgi

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
romanlarda anlatım şekilleri,
romanda tekil kişi ağzından anlatım ,
romanda çoğul şahıslar ağzından anlatım


Tahkiyeli eser terminolojisinde yazananlatıcıadıyla anılan bu kişiler, zorunlu gördüklerinde olayların akışını keserek değişik bilgiler verirler, yorumlar yaparlarÜstelik bunu, yazarın asli görevi olarak kabul ederlerGünümüzde bu kavrama ayrıntılarıyla değişmiştir
Bilindiği gibi her Anlatmaya dayalı eserin mutlaka bir anlatıcısı bulunmalıdır Söz konusu anlatıcının, tahkiyeli eserdegörülüşü rolü ve fonksiyonu geçmişten günümüze kadar oldukça çeşitlilik arzeder Olasılıkla devrin şartları gereği, eski tahkiyeli eserlerde anlatıcı, kendini Gizlemek yerine dobra dobra sezdirmek yolunu tutmuştur

Modern romanlarda anlatıcı, mümkün mertebe kendini gizlemeyi hedeflemiştirişte bu bilgiler çerçevesindetahlil edilen tahkiyeli eserde, anlatıcının konumunu belirlemek gerekirTahkiyeli eserlerde karşımıza çıkabilecek anlatım şekilleri ve mahiyetleri hakkında özet olarak şunları söyleyebiliriz:

a) 1 Tekil Şahıs Ağzından Anlatım: Daha fazla otobiyografik kaliteli tahkiyeli
eserlerde görülürBu ifade şeklinde anlatanla anlatılan aynı kişi olduğu için, mesafeyi
gözetmek oldukça zordurBundan dolayı da çoğu kez başvurulan bir anlatım şekli değildir

b) 2 Çoğul Kişi Ağzından Anlatım: Çok az başvurulan bir anlatım tarzıdır Bu
anlatımda 2çoğul kişi eki dikkati çeker Almışsınızvermişsiniz gibi

c) 3Tekil Kişi Ağzından Anlatım Tahkiyeli eser unsurlarına keza içten, hem de
dıştan yaklaşma imkanı sağladığı için çoğunlukla başvurulan bir anlatım şeklidir Bu
anlatımda 3 tekil şahıs ekinin kullanılması esastır Geldi, gitti gibi

ç) Girift Anlatım Yukarıdaki maddelerde açıklanan anlatım tarzlarından her üçünün ya da ikisinin bir arada uygulanmasından oluşur

Görüş Acısı:Kısaca betimlemek gerekirse perspektif:anlatılanın görüldüğü ve yansıtıldığı nokta'dırBir başka söyleyişiyle, tahkiyeli eserlerde anlatıcının olaylar,figürler, nesneler, düşünceler, zaman ve mekan gibi anlattığı derhal her şey karşısındaki takındığı tavra perspektif denir bakış açısı şu şekillerde karşımıza çıkabilir:

a Objektif (nötr), akıl belirtmeyen

b Sezdiren, tesbit ve teşhis eden(Memleket Hikayeleri)c Beğenen, takdir ve onay eden(Tarihi ve dini romanlar)


ç Tenkit yönelten ve öz eleştiride bulunan(Mai ve Siyah)

dTehzil(alay) eden, alaycı(EfruzBey)Bunlardan bazılarını bir arada görmek de mümkündür(Üzümcü) *
 
858,496Konular
982,297Mesajlar
30,194Kullanıcılar
berk3134Son üye
Üst Alt