Romantik Müziğin Enstrümanı: KEMAN keman şarkı notaları romantik keman müzikleri notalarıyla şarkılar kemanda şarkı notaları enstrüman 1549220194 1549220194 romantikmuziginenstrumanikeman5c944191c7romantikmuziginenstrumanikeman5c944191c7 http:uploadwikimediaorgwikipediacommonsthumbff6Oldviolin200pxOldviolinKeman Keman dört telli yaylı bir çalgıdır Keman 4 telli olmadan önce 7 telliydi zaman içinde değişerek şu anki 4 telli halini almıştır Değiştirilmesinin sebepleri ise görünüşünün vahşi ve tutuşununda güç olmasından kaynaklanır Keman'ın telleri sırayla 7'den 6'ya, 6'dan da 5'e düşmüştür Viyola ve viyolonselin de bulunduğu violin ailesinin en küçük ve en yüksek tondan çalan üyesidir Akor sesleri pesten tize sol, re, la, ve mi'dir Kemanda perde yoktur Nota yerleri pesten tize doğru hemen hemen şu şekildedir: Keman yayı insan kılından yapılır Lakin başlıca kullanılan kemanlarda suuni at kılı ya da çiğ misina olarak adlandırılan bir madde kullanılır Almanca: Geige, Fransızca: Violoa, İngilizce: Violon, İtalyanca: Violino dur Uzunluğu 60 cm'dir Yayla çalınan telli bir çalgıdır Notası, ikinci çizgi Sol açkısı ile yazılır Orkestralarda, çoğunlukla (Solo, I, II) üç partisi bulunurSolo ve eşlik görevi verilir (bilhassa bir solo çalgıdır) Hiç bir çalgıda olmayan ses rengiyle, fazla zengin bir anlatım gücü vardır Telleri: Sol, Re, La, Mi olarak ayar edilir Tarihçesi Keman ilk olarak 16 yüzyılda Kuzey İtalya'da ortaya çıktı ilk keman yapımcılarının Rebec , Rönesans Kemanı ve Lira da braccio adlı enstrümanlardan esinlendikleri sanılmaktadır Enstrümanın ayar edilişi dahil olmak üzere hakkında bilgi veren bilinen en eski metin, 1556 yılında lyon'da Jambe de Fer göre yazılmıştır; bu dönemde keman Avrupa'da yayıldı ÇİFTLEMELER Sesdaş çiftleme Birinci keman ile ikinci keman Renk değişmeyen dolgunlaşır (çalanların sayısı çoğalırsa, duyulusu yumuşak diğer taraftan tahta çalgı eklenir Yaylı çalgıların duyulusu egemen kalır Ama birazcık dolgunlaşmış olur)Keman ile Viyola: Kemanların birleşmesinden fazla ayrı bir etki yapmaz Kemanın rengi egemendir Çizgili ve yumuşak bir renk sağlanır Keman ile viyolonsel Buruşuk bir duyuluş sağlanır Viyolonselin ses rengi egemendir Birinci Keman, ikinci Keman, Viyola ve Viyolonsel: Bunların dördünün sesdaş olarak çalması, en kalın kadın sesi ve tenor katında mümkündür (F) de gayet adaleli, (P) de bilhassa buruşuk ve yumuşak bir renk sağlanır Sekizliden çiftleme Birinci keman ile ikinci keman Fazla sık rastlanır, özellikle ezgi yüksek soprano seslerinden daha yukarılara çıktığı süre kullanılır Çünkü bu katta Mi telinin dolgunluk ve anlatım gücü azalır dahası, birinci kemanlar ikinci kemanlarla sekizli aşağıdan katlanmazsa, tüm diğer çalgılardan uzaktan, yalnız kalır Kemanlar (Divisi) Bu biçim duyulusu zayıflatır, ve minik orkestrada bilhassa emin olur Buna karşın bazı durumda ezgi çok incelerde iken ve tahta çalgılarla katlayarak kullanılır Keman ile viyola: Buna çok sık rastlanır, özellikle ezginin altında sekizlisi kemanın (Sol telinden) daha kalınlara indiği süre kullanılır İki sekizliden çiftleme Birinci Keman, ikinci Keman ve Viyola, veya Birinci Keman, ikinci Keman ve Viyolonsel: Bu biçim geniş ve uzun ezgilerde kullanılır özellikle (F) de yapılır Üç ve dört sekizliden çiftleme Birinci keman, ikinci keman, viyola ve viyolonsel (telli kontrbas) Bu biçim fazla eksik kullanılır ve soluklu çalgılarla katlanır wikipediaorg