2 Haziran 2020'de çıkan ve büyük bir başarıya imza atan Valorant'ın 1. yıldönümünü kutluyoruz. Valorant şu an aylık ortalama 14 milyon PC oyuncusu var ve oyun daha ilk senesinde yarım milyarın üzerinde karşılaşmaya ev sahipliği yaptı. Bunlar gerçekten de önemli başarılar.
Biz de bu yıldönümüne özel olarak Riot Games ile Valorant'ın bugünü ve geleceği ile ilgili bir röportaj yaptık. Ali Sezgin, Engin Vural ve Mert Gökhan ile birlikte hazırladığımız soruları detaylı biçimde cevaplayan Riot Games Türkiye Topluluk Müdürü ve VALORANT Ürün Sorumlusu Bahadır Güven'e çok teşekkür ederiz.
Bahadır Güven
OGZ: League of Legends’ın Türkiye’de kısa sürede popülerleşmesinin nedenlerinden biri ekibinizin gösterdiği micro-management yaklaşımıydı. Örneğin internet kafelerle doğrudan irtibata geçilmesi, oyunun ilk evrelerinden itibaren cafelerden ulaşılabilir olması o dönem doğrudan oyunu kaldıracak bir bilgisayara erişimi olmayan kitleleri oyuna dahil etmişti.
Günümüze baktığımızda hem kültürel olarak internet kafeler eskisi kadar popüler değiller hem de Covid yüzünden oyuncular buralara uzunca bir süre ulaşamadılar. Bunun Valorant’a etkisinin olduğunu düşünüyor musunuz?
Riot Games: Internet cafelerin Türkiye’deki oyuncu kitlesi için önemi büyük, bu tartışılmaz bir gerçek. Riot Games olarak Türkiye ofisinin açıldığı günden bu yana internet cafelerdeki oyuncularımız ve oradaki ekosistemin gelişmesi için önemli yatırımlarımız oldu. Bu kapsamda “merdiven altı” cafelerden çok iyi ekipmanların bulunduğu ortama dönüşen bir sürece de şahit olduk ülkemizde. Pandemi sürecinde cafelerin kapalı olması tabii ki cafe oyuncusu özelinde etkili olmuştur fakat VALORANT’ın beklentilerimizin de üstünde performans göstermesine çok etki etti demek zor olur. Yavaş yavaş cafelerin de aktif hale gelmesiyle daha da fazla oyuncuyla buluşmayı bekliyoruz ve LoL’de olduğu gibi cafe oyuncularımıza direkt ulaşacak etkinlikler de her zaman aklımızda.
Oynanış olarak Valorant’ı bir ürün olarak konumlandırdığımızda Counter Strike ve Overwatch arasında ve muhtemelen CS’a daha yakın bir noktada olduğunu düşünüyorum. Counter-Strike hala iyi durumda ama bir başka Valorant rakibi Overwatch en iyi günlerini yaşamıyor. Bu durum sizi endieşelendiriyor mu? Competitive Shooter’ların yerlerini daha ulaşılabilir oyunlara bırakma eğilimi sizce bir tehdit mi?
Oyuncuların heyecanla yeni gelecek oyunları bekleyip bunları denemek için sabırsızlanıyor olmaları bizim için değişmez bir gerçek. Fakat bence bir oyunun artık oynanmamasına en büyük etkenlerden biri topluluğun isteği ve açlığına göre kendini adapte etmemesi, oyuncunun yaşadığı sorunları göz ardı edip oyun içi denge, hile, teknik problemlere çözüm bulmakta gecikmesi oluyor. Diğer oyunlarımızda olduğu gibi VALORANT için de düzenli güncellemeler, oyun içi etkinlikler, topluluğun soruları ve şikayetleri yönünde değişiklikler ile şu andaki hissiyatı taze tutmak istiyoruz.
Oyunun artık 6 haritası var. Oyunculara dereceli maçlar için harita seçim hakkı veya bir tür oylama sunmayı düşünüyor musunuz?
Şu anda planlar arasında harita seçmek yok. Bu ileride oyuncunun talebine ve oyunun sağlığına göre değişebilir ama şimdilik her haritanın dengeli şekilde geldiği sistemle devam ediyoruz.
Oyuncuların şikayetlerinden biri de Smurf’lerin varlığı. Bunların bir kısmını da arkadaşları ile oynamak için hesap açan oyuncular oluşturuyor. Bu konuda nasıl bir önlem düşünüyorsunuz?
Smurflere karşı oynamanın ne kadar tatsız olduğunda hemfikiriz. Bu durum, oyun ekibinin aktif olarak takip edip üzerinde çalıştığı bir konu. Kısaca bahsetmem gerekire, Smurf konusunu birden fazla noktadan ele almak gerekiyor. Bir oyuncu neden ikinci hesap açar, bu ihtiyacı başka şekilde karşılayabilir miyiz? Bu hesaplarla doğru mücadele ceza mıdır yoksa başka sistemsel bir değişiklik mi gibi soruların araştırılması sürüyor. Bu süreçte de yüksek seviye smurf hesapların erken tespiti ve ona göre eşleştirilmesi için ekip düzenli olarak çalışmalarına devam ediyor. Konuyla ilgili daha fazla bilgi almak isteyen okurlarımız, 6 Mayıs’ta yayınlanan “VALORANT’a Sor” makalesinde bununla daha detay bilgilere de ulaşabilir.
League of Legends'ta olduğu üzere solo ve takım ranklerini ayırmayı düşünüyor musunuz? Smurflere karşı işe yarayan FLex benzeri bir mod düşünüyor musunuz?
VALORANT’ın arkadaşlarla birlikte daha keyifli olduğunu oynayan çoğunluk deneyimlemiştir diye düşünüyorum. Özellikle yüksek seviyede birlikte oynamak isteyen beşli grupların veya farklı seviyelerden beş arkadaşın rekabetçi ortamda oynayabilmesi yönünde talepleri de duyduk ve bu ihtiyacı karşılayacak sistemler üzerinde çalışıyoruz. 3. bölümle beraber bu konuda daha fazla bilgi gelecek.
Valorant Battle Royale trenine binecek mi? Counter-Strike: GO’da olduğu gibi yan bir battle royale modu planlanıyor mu?
Bu alanda henüz bir plan yok.
E-Spor her zaman League of Legends için harika bir pazarlama aracı olmuştu. İlk büyük turnuvalarını yapmaya başlayan Valorant’ın izlenme oranlarından memnun musunuz? Espor olarak Valorant’ın yerini sağlamlaştırma adına neler yapmayı düşünüyorsunuz?
Masters 2’nin seyir keyfi ve izlenme sayıları son derece tatmin ediciydi. LoL ile espor alanında çok büyük adımlar attık ve nasıl tutkulu bir kitlenin takip ettiğini gördük. Bunun dışında rekabetin, oyunun oynandığı bütün bölgeler arasındaki ortak dil olduğunu görüyoruz. Bölgeler arası rekabetlerin oluşması, buralardan doğan hikayeler de espor kitlesine ayrı bir zevk veriyor. Oyunun espor alanında daha da gelişebilmesi, artan rekabet ve izleyiciye uygun bir deneyim sunması için geliştirmelerimiz düzenli olarak devam ediyor. First Strike’tan bu yana izleyici deneyiminden tutun, koç dahiliyetine kadar bolca oyun içi geliştirilme yapıldı ve rekabetin sağlığını koruyup izleyicinin seyir zevkini arttıracak değişiklikler yapılmaya devam edecek.
FPS türü her ne kadar PC ile özdeşleşmiş olsa da konsollarda da ciddi bir oyuncu kitlesi mevcut. Valorant'ın konsollara geçişi hakkında net bir bilgi alabilir miyiz? Eğer bu port gerçekleşecekse espor arenası nasıl değişecek?
Farklı platformlarda VALORANT deneyimi sunmak için keşifler sürüyor, aynı deneyimi sunabildiğimiz fırsat elimize geçerse tabii ki konsollarda da FPS oyuncusuyla buluşmak isteriz. Bu durumda espor nasıl şekillenir bir şey söylemek zor, o noktaya gelmeden atmamız gereken bolca adım var. Önceliğimiz şu aşamada oyunculara en iyi deneyimi sunmaya devam edebilmek.
Valorant'ın şimdiden ülkemizde oldukça sevilen bir espor olduğu görülebiliyor. Her takım kendisine tutkulu bir hayran kitlesi yaratmış durumda. Riot'un LoL'de olduğu gibi Valorant'da da bir kampüs programı olacak mı merak ediyoruz? Ya da espor sahnesi ile ilgili yeni planlar nelerdir?
Şu anda bütün oyunlarımızın elçi programı anlık olarak 96 elçimiz ile aktif ve devam ediyor. . VALORANT Kampüs Elçileri programını Kapalı Beta döneminde duyurmuştuk ve alımlar şimdilik tamamlandı. VALORANT topluluğu için kendi üniversitelerinde çeşitli etkinlikler ve turnuvalar düzenleyecek elçilerin iletişim bilgilerine bu sayfa üzerinden ulaşabilirsiniz. Üniversitelere özel daha fazla etkinlik için çalışmalarımız devam ediyor.
Tutkulu bir hayran kitlesi demişken fiziksel etkinlikleri çok özlediğimiz geldi aklımıza. Sahi ne zaman görebileceğiz şöyle dolu dolu bir Valorant Champions Tour Türkiye finali? Bununla ilgili bir proje var mı?
Oyuncularla birlikte toplanıp heyecan dolu bir final etkinliğinde bağıra çağıra maç izlemek bizim de çok özlediğimiz şeylerden biri. Ne zaman ilk fiziksel etkinliği yapabiliriz de VALORANT kitlesiyle bir araya gelebiliriz diye bekliyoruz. Benim kişisel hayallerimden biri ise uluslararası bir etkinliği Türkiye’de yapabilmek çünkü buradaki kitle gerçekten çok tutkulu ve büyük. Bunu dünyanın kalanına da göstermek en büyük hayallerimden biri.
Oyunun ilk yaşı için ne gibi sürprizleriniz olacak oyunculara? Yeni karakterler ya da haritalar hakkında ufak bir ipucu alabilir miyiz? Lütfen...
Çok istesem de bu kadar emek veren ekibin işlerini sızdırmak doğru olmaz Doya doya kutlayacağımız bir yıl dönümü olması için oyun ekibi çok sıkı çalıştı, oyuncuların da memnun kalacağına inanıyorum.
Önümüzdeki dönemde karakter sayısında önemli bir değişiklik olacak mı yoksa eldeki kadroyı fazla genişletmeden, dengeye odaklanarak devam etmeyi mi planlıyorsunuz? (Gelecek yeni karakterlerden bir ipucu alma imkânımız olur mu?)
Şu anda devam eden ajan/harita aralığından memnunuz. Tabii bir ekip düzenli olarak oyunun sağlığını takip ettiği için duruma göre yavaşlamalar olabilir. Oyunun dengeli olması bizim için hep öncelikli sırada, bunun korunarak (ara ara aksamalar olabilir tabii) devam ettiği bir düzen bekleyebilirsiniz.
Hile önlemek amacıyla kullandığınız Vanguard, oyunun çıkış döneminin önemli gündemlerinden birisi olmuş, bazı oyuncuların tepkisini çekmişti. Sizce endişelerin önünü alabilmek adına daha farklı bir yöntem izlenebilir miydi?
Açıkçası Vanguard tarafındaki şikayet ve korkuların çoğunun dindiğini gözlemliyoruz. Teknik ekiplerimiz de Vanguard özelinde bu korkuları dindirecek detaylı açıklamaları her fırsatta yapıyor. Bu geçen 1 yıl içerisinde bu kadar korumacı bir sistemin faydalarını fazlasıyla gördük, hatta bu kadar korumacı bir sisteme rağmen hala hile geliştirmek ve oyun düzenini bozmak için çalışan geliştiricileri de görüyoruz. Aynı şekilde en kısa sürede yakalayıp uzaklaştırmak için çalışmaya devam ediyoruz.
Oyun modları konusunda bizimle paylaşabileceğiniz yeni bilgiler var mı? Sezon içerikleri, dönemsel içerikler ve sürekli aktif olacak oyun modları konusunda önümüzdeki dönemde bizleri ne gibi yenlikler bekliyor?
Kopya, Tırmanış ve Kartopu çatışması gibi modlar 2 haftalık rotasyonlar ile değişecek. Hepsini bir anda açmamamızın arkasındaki sebep ağırlıklı olarak sıra sağlığını korumak. Bununla beraber yeni modlar geldiğinde de bu rotasyona dahil olacak. Ne tür modlar gelmeli, ne uzunlukta kalmalı gibi soruların cevabı ise ağırlıklı olarak oyunculardan gelen yorumlara göre şekillenecek, o yüzden lütfen bize deneyiminizi anlatmayı unutmayın.
Oyunun gördüğü ilgi ne düzeyde, oyuncu havuzunuz beklentilerinizi karşılayacak düzeye ulaştı mı? Mevcut tablodan memnun musunuz yoksa daha kat edilmesi gereken önemli bir mesafe var mı sizler adına?
Oyuna ilgi özellikle Türkiye’de çok fazla. Dünya genelinde de beklentilerimizin üzerinde. Dünya’da 14 milyon oyuncuyu geçtik ve daha gidecek yolumuz olduğuna da inanıyoruz. Türkiye özelinde hala şans vermemiş oyunculara erişip onlar için de tatmin edici bir tercih olmak için çalışmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde oyunun mobil versiyonunun da gelmesiyle dünyanın dört bir yanındaki oyun severler için, istedikleri her an erişilebilir olmak istiyoruz.
Çevrimiçi rekabetçi oyunlar konusunda her geçen yıl çok daha fazla örnek karşımıza çıkıyor. Sizce bir doyum noktasına vardık mı (ya da bu noktaya yaklaştık mı) yoksa önümüzdeki dönemde de bu tür oyunların popülaritesinin artacağını mı öngörüyorsunuz? Valorant’a ilgiyi canlı tutabilmek adına planlarınız neler?
Oyunlarımız şimdiye kadar hep rekabetçi oyuncu kitlesine yönelik oldu, doğruyu söylemek gerekirse de bu oldukça büyük bir kitle. Bir arkadaşını yenme, iddialaşıp her seferinde bu galibiyeti kafasına kakma çoğumuza benzer zevki veriyordur diye tahmin ediyorum. Bir de işin mesafeli de olsa sosyallik kısmını göz önünde bulundurunca yıllar geçse bile online rekabetçi oyunların çok ilgi görmesine şaşırmamak gerek. Espor da bu hızda gelişmeye devam ederse rekabetçi oyunların büyüme hızının bu şekilde devam etmesini beklemek hayal olmaz. Biz de VALORANT’ın rakipleriyle aynı kulvarda yüzmeye devam edebilmesi ve sürekli taze kalması için çalışmaya devam edeceğiz.