iltasyazilim
FD Üye
Değerli kardeşimiz;
Ruh, yapısı itibariyle, Allah’ı tanımak, ahirete inanmak, kulluk görevini yapmak gibi güzelliği ve olgunluğu olan, yüksek ve onurlu olan şeylerden zevk alır Cesedbedennefis ise, bitki ve hayvanların da zevk aldığı yiyecek, içecek, evlenmek ve uyumak gibi fanî şeylerden lezzet alır Ruhun cesede veya nefse galip olması demek, kişinin hayatı boyunca, nefsinin aldığı lezzetleri değil, ruhunun aldığı zevkleri takip eden bir hayat formülüne sahip olması demektir
Ramazan ayı samimi müminler için ruhun cesedemananın maddeye galebe çaldığı bir atmosferin örnek bir göstergesidir
Bu demek değildir ki, nefsin ve bedenin maddî zevklerinden tamamen mahrum edeceksiniz Bilakis, adalet mekanizması içerisinde, ebedî hayata lazım olan ruhî zevkleri ebediyete yakışır bir yoğunluğa göre, fanî olan nefsin meşru zevklerini de onun kısa ömrünü göz önünde bulundurarak ayarlamak gerekir
Evvela, helal dairesi keyfe kâfidir, harama girmeye hiç gerek yoktur İkincisi, meşru dahi olsa, gaflete sokacak dünyevînefsanî zevklerden uzak kalmakta büyük yarar vardır Özetle, Allah’ın emir ve yasakları çerçevesinde hayatını tanzim eden bir kimsenin ruhu cesedinenefsine galiptir, demektir Aksi olursa, nefsin hakimiyeti söz konusudur Bunlar işin temel unsurlarıdır Yükseklerde kanat çırpmak için, bu esaslar üzerine ruhî harç koymak gerekir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Ruh, yapısı itibariyle, Allah’ı tanımak, ahirete inanmak, kulluk görevini yapmak gibi güzelliği ve olgunluğu olan, yüksek ve onurlu olan şeylerden zevk alır Cesedbedennefis ise, bitki ve hayvanların da zevk aldığı yiyecek, içecek, evlenmek ve uyumak gibi fanî şeylerden lezzet alır Ruhun cesede veya nefse galip olması demek, kişinin hayatı boyunca, nefsinin aldığı lezzetleri değil, ruhunun aldığı zevkleri takip eden bir hayat formülüne sahip olması demektir
Ramazan ayı samimi müminler için ruhun cesedemananın maddeye galebe çaldığı bir atmosferin örnek bir göstergesidir
Bu demek değildir ki, nefsin ve bedenin maddî zevklerinden tamamen mahrum edeceksiniz Bilakis, adalet mekanizması içerisinde, ebedî hayata lazım olan ruhî zevkleri ebediyete yakışır bir yoğunluğa göre, fanî olan nefsin meşru zevklerini de onun kısa ömrünü göz önünde bulundurarak ayarlamak gerekir
Evvela, helal dairesi keyfe kâfidir, harama girmeye hiç gerek yoktur İkincisi, meşru dahi olsa, gaflete sokacak dünyevînefsanî zevklerden uzak kalmakta büyük yarar vardır Özetle, Allah’ın emir ve yasakları çerçevesinde hayatını tanzim eden bir kimsenin ruhu cesedinenefsine galiptir, demektir Aksi olursa, nefsin hakimiyeti söz konusudur Bunlar işin temel unsurlarıdır Yükseklerde kanat çırpmak için, bu esaslar üzerine ruhî harç koymak gerekir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız