3 haftadır devam eden ve mevcut duruma baktığımızda kazananın olmadığı Rusya-Ukrayna savaşı, dünyanın tamamını etkiledi. Bilhassa de global iktisat, bu savaştan üzerine düşeni aldı. Örneğin Rus şirketler, savaşın başlamasıyla görülmemiş seviyede değer kaybettiler. Dünyanın önde gelen markaları ise Rusya ile olan ilişiklerini kestiler.
Ukrayna'ya yönelik haksız işgal teşebbüsünden sonra Rusya'dan ayrılan markalar ortasında Adidas, Ebay, Amazon, Starbucks ve McDonalds üzere isimler de yer aldı. Çekyalı sanat direktörü Vaclav Kudelka ise bu duruma kendince bir bakış geliştirdi. Dünyaca ünlü markaların logolarını elden geçiren Kudelka, Rusya'ya veda eden markaların logolarını "veda etmek" tabirini karşılaşacak halde yeniden oluşturdu. Gelin daima birlikte o logolara yakından bakalım.
İşte Rusya'daki çalışmalarını durduran markalar için yapılan logo dizaynları:
Popüler müzik platformu Spotify'ın isminde bir harfin yeri değiştirildi: Stopify
Fast food devi Mc Donalds'ın aşkı (lovin') gitti, ayrılığı (leavin') geldi:
Netflix'e hayır manası gelen "Nyet" sözü eklendi: Nyetflix
Facebook'un beğeni butonları, beğenmeme haline geldi:
Disney gitti, orta parmak çeken Dissney geldi:
Starbucks logosundaki bayan figürü ardını döndü: Starbacks
Adidas, "Adios" oldu:
Amazon, artık açık (on) değil: Amazoff
Hızlı tüketim eserleri temsilcisi Unilever'ın ismi leave (ayrılmak) olarak değişti: Unileaver
Nakliye şirketi Fedex: Fedexit
Hava yolu şirketi Lufthansa: Lefthansa
E-ticaret platformu ebay, Rusya'da sahiden veda etti: ebye
Savaş değil barış diyen Warner Bros.: Peacer Bros.
Alkollü içecek markası Heineken de savaşa hayır diyor: Neineken