Ruyada kuranı kerim gormek ne anlama gelir?
imagesruyadakuranikerimgormekneyeisarettir5ade6af849192
Ruyada Kuranı Kerim Gormek Neye İşarettir?
Kur'anı Kerim'i gormek ilim ve hikmet ile yorumlanır Mushafan kur'an okuduğunu goren veya Mushafa baktığını goren kimsenin ilmi, adaleti ve ahlakı herkese ornek olur Ruya goren buna Iayık değilse adaletin, insafın, ilim ve hikmetin halk arasında yayılacağına ve değer bulacağına işarettir
Ruya sahibine miras kalır ve ruya sahibi dindar, ahlaklı ve iyi bir insan olur
Kur'anı Kerim satın almak sadaka vermek ve hayır işlemek; Kur'an'ı satmak ilim ve oğrenim elde etmekten yoksun kalmaya, hakarete uğramaya, aşağılanmaya delalet eder
Kirmani'ye gore, Mushaf'ı acarak bir mimber uzerine koymak ruya sahibi musluman isehayır işlemekle meşhur olmaya, bir toplumun başına gecmeye; Mushaf'ın yapraklarını yemek eğer musluman ve takva sahibi iseKur'an'ı cok okumaya oyle değilse okunan Kur'an’ı tahrip etmeye işaret eder
Mushafın sayfalarını silmek istediği halde bunda başarılı olamamak eğer salih kimselerden ise Kur'an'ı ezberlemeye calışırken ilahi bir kolaylık gormeye salih insanlardan değilse calıştıklarından bir sonuc elde edemeyeceğıne; Mushaf'ın yapraklarını yırtıp koparmak namaz kılmada uşengenliğe: Kur'an'ı diliyle yalayıp yazılarını bozmak buyuk bir gunah işlemeye; Kur'an okumak, kimsenin herhangi bir yardımı olmaksızın bir işe girmeye; Kur'an'ı acıp sayfaları boş gormek, hayırsızlığa delalet eder
Mağribli unlu din bilgini Cabir’e gore, Mushafı opmek hayırlı bir işte başarılı olmaya; Mushaftaki yazıları toprak uzerine yazmak dinden cıkmaya; cıplak olduğu halde Kur'an okumak, ondan gecimini sağlamaya; Kur'an'a dayanmak ya da onu başının altın koymak eğer ruya sahibi takva sahibi ise Kur’an'ı ezberlemek icin buyuk bir istek duymaya, eğer takva sahibi değilse uygun ve helal olmayan bir fiili işlemeye işarettir
Kur'an'ı kaybettiğni gormek, sahip olduğu ilmi ve oğrendiği Kur'an’ı unutmaya; bir Mushafı boynuna asmak bir ile vali olmaya ya da kendisine bir emanet teslim edilmesine, Kur’an'ı koruyanlardan olmaya, kurtuluşa, guvende olmaya, gunahsızlığa işaret eder
Buyuk alim İsmail bin Eşas'a gore, Mushaf'ın icindeki Kur'an ayetlerini serilen ya da kullanılan bir nesne uzerine yazmak Kur'an’ı yanlış olarak kendi goruşuyle yorumlamaya; Mushaf’ın kendisiyle konuştuğunu gormek, konuşmalarda hayra delalet eden bir şey varsa hayra, kotuluk ifade eden bir şey varsa kotuluğe; Mushaf'ın elinden duştuğunu veya alındığını gormek, memur veya vazifeli biriyse gorevinden atılmaya, şayet memur veya gorevli biri değilse hayırsızlığa delalet eder
Unlu din bilgini ve ehli beyt ulusu Caferi Sadık'a (ra) gore, Mushaf yedi şekilde tabir olunur: İlim, hikmet, miras, emanet, helal rızık, hukum ve kuvvet
imagesruyadakuranikerimgormekneyeisarettir5ade6af849192
Ruyada Kuranı Kerim Gormek Neye İşarettir?
Kur'anı Kerim'i gormek ilim ve hikmet ile yorumlanır Mushafan kur'an okuduğunu goren veya Mushafa baktığını goren kimsenin ilmi, adaleti ve ahlakı herkese ornek olur Ruya goren buna Iayık değilse adaletin, insafın, ilim ve hikmetin halk arasında yayılacağına ve değer bulacağına işarettir
Ruya sahibine miras kalır ve ruya sahibi dindar, ahlaklı ve iyi bir insan olur
Kur'anı Kerim satın almak sadaka vermek ve hayır işlemek; Kur'an'ı satmak ilim ve oğrenim elde etmekten yoksun kalmaya, hakarete uğramaya, aşağılanmaya delalet eder
Kirmani'ye gore, Mushaf'ı acarak bir mimber uzerine koymak ruya sahibi musluman isehayır işlemekle meşhur olmaya, bir toplumun başına gecmeye; Mushaf'ın yapraklarını yemek eğer musluman ve takva sahibi iseKur'an'ı cok okumaya oyle değilse okunan Kur'an’ı tahrip etmeye işaret eder
Mushafın sayfalarını silmek istediği halde bunda başarılı olamamak eğer salih kimselerden ise Kur'an'ı ezberlemeye calışırken ilahi bir kolaylık gormeye salih insanlardan değilse calıştıklarından bir sonuc elde edemeyeceğıne; Mushaf'ın yapraklarını yırtıp koparmak namaz kılmada uşengenliğe: Kur'an'ı diliyle yalayıp yazılarını bozmak buyuk bir gunah işlemeye; Kur'an okumak, kimsenin herhangi bir yardımı olmaksızın bir işe girmeye; Kur'an'ı acıp sayfaları boş gormek, hayırsızlığa delalet eder
Mağribli unlu din bilgini Cabir’e gore, Mushafı opmek hayırlı bir işte başarılı olmaya; Mushaftaki yazıları toprak uzerine yazmak dinden cıkmaya; cıplak olduğu halde Kur'an okumak, ondan gecimini sağlamaya; Kur'an'a dayanmak ya da onu başının altın koymak eğer ruya sahibi takva sahibi ise Kur’an'ı ezberlemek icin buyuk bir istek duymaya, eğer takva sahibi değilse uygun ve helal olmayan bir fiili işlemeye işarettir
Kur'an'ı kaybettiğni gormek, sahip olduğu ilmi ve oğrendiği Kur'an’ı unutmaya; bir Mushafı boynuna asmak bir ile vali olmaya ya da kendisine bir emanet teslim edilmesine, Kur’an'ı koruyanlardan olmaya, kurtuluşa, guvende olmaya, gunahsızlığa işaret eder
Buyuk alim İsmail bin Eşas'a gore, Mushaf'ın icindeki Kur'an ayetlerini serilen ya da kullanılan bir nesne uzerine yazmak Kur'an’ı yanlış olarak kendi goruşuyle yorumlamaya; Mushaf’ın kendisiyle konuştuğunu gormek, konuşmalarda hayra delalet eden bir şey varsa hayra, kotuluk ifade eden bir şey varsa kotuluğe; Mushaf'ın elinden duştuğunu veya alındığını gormek, memur veya vazifeli biriyse gorevinden atılmaya, şayet memur veya gorevli biri değilse hayırsızlığa delalet eder
Unlu din bilgini ve ehli beyt ulusu Caferi Sadık'a (ra) gore, Mushaf yedi şekilde tabir olunur: İlim, hikmet, miras, emanet, helal rızık, hukum ve kuvvet