nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Saç ekimi günah mıdır?
Bu meselenin, aynıyla Kurânı Kerim ’de ya da sünnette bulunmayacağı açıktır Çünkü bu, yeni bir tekniktir Ancak sünnette, yani Allah Rasulü ’nün (sa) uygulamasında hükmü varolan, insandan insana saç naklidir Buna bir bakıma insan saçından yapılan peruk kullanım da diyebiliriz Hz Peygamber ’in kesin olarak yasakladığı budur ve biz bunu diğer bir yazımızda anlatmaya çalıştık Orada uzunca anlattığımız gibi, peruk kullanmanın yasak oluşu, iki sebebe bağlanmıştır: 1İnsanın bir parçası olan saçın protez parça gibi bir başkasına takılması ve bu sebeple insana karşısında gösterilen saygısızlık 2Başkasının saçıyla kendsini saçlı gibi gösterip karşısındakileri aldanma
Görüleceği üzere, peruk kullanmakla, saç ektirmenin benzer yönleri olduğu gibi, farklı yönleri de vardır ve bu sebeple saç ektirme de peruk kullanma gibi belirlenmiş haramdır demek olası değildir Çünkü saç ektirme bir kere insanın kendi saçıyla yapılan bir ameliyedir İkinci olarak, kalıcı olup bir bakıma aldanma anlamı içermeyebilir Üçüncü olarak, tekrar bir bakıma çare sayılabilir İşte bu sebeple saç ektirmenin belirli haram olduğu söylenemez
Ancak bir ölçüde bambaşka görünme, bir bakıma da estetik bir ameliye sayılabileceği için adamakıllı günahsız ve helal da olmamalıdır Bu sebeple biz bu konunun son hükmünü verme durumunda değiliz, lakin, haram olmasa da bir kerahetmekruhluk içerdiğini, kendinden belli olan ve olduğundan diğer türlü görünme gereği duymayan insanların buna gereksinim duymayacağını, yapılmaması halinde hiçbir gayri yasallık yapılmış olmayacağını, ama yapılması durumunda en azından bir kesin olmama taşıdığını söyleyebiliriz
Gusül ve abdeste gelince, ektirilmiş saçın bunlara mani olduğunu bildirmek muhtemel diğildir Çünkü deriye işlenen saç kökleri olsa dahi, arıtma görevi onların üstüne intikal eder ve üzerinin yıkanmasıyla abdest veya gusül cilalı olmuş olur *
Bu meselenin, aynıyla Kurânı Kerim ’de ya da sünnette bulunmayacağı açıktır Çünkü bu, yeni bir tekniktir Ancak sünnette, yani Allah Rasulü ’nün (sa) uygulamasında hükmü varolan, insandan insana saç naklidir Buna bir bakıma insan saçından yapılan peruk kullanım da diyebiliriz Hz Peygamber ’in kesin olarak yasakladığı budur ve biz bunu diğer bir yazımızda anlatmaya çalıştık Orada uzunca anlattığımız gibi, peruk kullanmanın yasak oluşu, iki sebebe bağlanmıştır: 1İnsanın bir parçası olan saçın protez parça gibi bir başkasına takılması ve bu sebeple insana karşısında gösterilen saygısızlık 2Başkasının saçıyla kendsini saçlı gibi gösterip karşısındakileri aldanma
Görüleceği üzere, peruk kullanmakla, saç ektirmenin benzer yönleri olduğu gibi, farklı yönleri de vardır ve bu sebeple saç ektirme de peruk kullanma gibi belirlenmiş haramdır demek olası değildir Çünkü saç ektirme bir kere insanın kendi saçıyla yapılan bir ameliyedir İkinci olarak, kalıcı olup bir bakıma aldanma anlamı içermeyebilir Üçüncü olarak, tekrar bir bakıma çare sayılabilir İşte bu sebeple saç ektirmenin belirli haram olduğu söylenemez
Ancak bir ölçüde bambaşka görünme, bir bakıma da estetik bir ameliye sayılabileceği için adamakıllı günahsız ve helal da olmamalıdır Bu sebeple biz bu konunun son hükmünü verme durumunda değiliz, lakin, haram olmasa da bir kerahetmekruhluk içerdiğini, kendinden belli olan ve olduğundan diğer türlü görünme gereği duymayan insanların buna gereksinim duymayacağını, yapılmaması halinde hiçbir gayri yasallık yapılmış olmayacağını, ama yapılması durumunda en azından bir kesin olmama taşıdığını söyleyebiliriz
Gusül ve abdeste gelince, ektirilmiş saçın bunlara mani olduğunu bildirmek muhtemel diğildir Çünkü deriye işlenen saç kökleri olsa dahi, arıtma görevi onların üstüne intikal eder ve üzerinin yıkanmasıyla abdest veya gusül cilalı olmuş olur *