iltasyazilim
FD Üye
sadaka ve zekatın benzer oldukları özellikler nelerdir
Zekât ‘temizlenme ’ ‘çoğalıp büyüme ’, sadaka ise ‘onaylamak ’ gibi manalara gelmektedir Yeniden ayetlerde geçen infak kelimesi ise ‘masraf gerçekleştirmek, sahip olunan mallardan saptamak ’ manalarına kazanç Kul ulu Allah ’ın ona bahşetmiş olduğu nimetlerden gereklilik sahiplerini faydalandırarak ayrıca arınır hem de Allah ’ın emrini doğrulamış olur Kur ’anı Kerim ’de zekâtın ne ölçüde verileceği ile ilgili bir oran belirlenmemiştir Oysa Bakara Suresi 219 ayette geçen afv kelimesi “bağışladıklarınızı manasına gelmektedir ve malının ne kadarını bağışlanacağı kişiye bırakılmış bir durumdur
Belirlenmiş bir oran olmaması dileyenin dilediği kadar zekât ve sadaka verebileceği sonucunu doğuracağı için sahiden az dahi olsa yapılan zekât ve sadaka harcamaları emrin yerine gelmesini sağlayacaktır Ancak işin dahası öbür ve en can tip boyutu vardır ama o da belirlenmemiş zekât oranı kişiyi, Allah ’ın emrini gereğince yerine getirebilmek için ne dek malını bağışlayabileceği, malının ne kadarından vazgeçebileceği imtihanı ile aleyhinde karşıya getirmektedir Zekâtın verilmesi emrin yerine gelmesi açısından kolay, altına girilecek fedakârlığın ve cömertliğin oranı açısından ise imtihan kılınan bir durumdur *
Zekât ‘temizlenme ’ ‘çoğalıp büyüme ’, sadaka ise ‘onaylamak ’ gibi manalara gelmektedir Yeniden ayetlerde geçen infak kelimesi ise ‘masraf gerçekleştirmek, sahip olunan mallardan saptamak ’ manalarına kazanç Kul ulu Allah ’ın ona bahşetmiş olduğu nimetlerden gereklilik sahiplerini faydalandırarak ayrıca arınır hem de Allah ’ın emrini doğrulamış olur Kur ’anı Kerim ’de zekâtın ne ölçüde verileceği ile ilgili bir oran belirlenmemiştir Oysa Bakara Suresi 219 ayette geçen afv kelimesi “bağışladıklarınızı manasına gelmektedir ve malının ne kadarını bağışlanacağı kişiye bırakılmış bir durumdur
Belirlenmiş bir oran olmaması dileyenin dilediği kadar zekât ve sadaka verebileceği sonucunu doğuracağı için sahiden az dahi olsa yapılan zekât ve sadaka harcamaları emrin yerine gelmesini sağlayacaktır Ancak işin dahası öbür ve en can tip boyutu vardır ama o da belirlenmemiş zekât oranı kişiyi, Allah ’ın emrini gereğince yerine getirebilmek için ne dek malını bağışlayabileceği, malının ne kadarından vazgeçebileceği imtihanı ile aleyhinde karşıya getirmektedir Zekâtın verilmesi emrin yerine gelmesi açısından kolay, altına girilecek fedakârlığın ve cömertliğin oranı açısından ise imtihan kılınan bir durumdur *