Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sağlık Kurumları ve Motivasyon İlişkisi

Sağlık Kurumları ve Motivasyon İlişkisi
0
103

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
Sağlık sektörü çalışanları mesleği insanlara yardım etmeyi, sevmeyi, hastalarla iyi iletişim kurabilmeyi, onlara şefkatle yaklaşmayı gerektirir Hastaların sadece fiziksel tedavileri için gerekenleri yapmak yeterli değildir Onların psikolojik olarak desteklenmesi, tedavi sürecinin ve uygulanacak yöntemlerin hastaya anlayacağı bir dille anlatılması gereklidir Bunun için personellerin ve özellikle hemşirelerin mesleği bu noktada çok önemli bir role sahiptir
Ülkemizde son yıllarda uygulanan Sağlıkta Dönüşüm Programı hizmetlerin daha verimli ve etkili daha planlı bir şekilde sunulması amaç edinilmiştir Ayrıca SDP; temel ilkeleri insan sağlığı merkezli olup, daha katılımcı ve profesyonellik esaslı ve kaliteli hizmet verebilmeyi ve hizmette rekabeti temel almıştır Temel bileşenlerine baktığımızda ise planlayıcı ve denetleyici özelliğe sahip Sağlık Bakanlığı, sağlık sistemimizin yaygın, güler yüzlü ve erişimi kolay olması sağlık sigortasının herkesi tek çatı altında toplaması ve etkili ve yönetimi daha verimli bir saklık idaresi gibi reformlar yer almaktadır
Sağlık hizmetlerinde sadece hastanın memnun olması ve hastanın kendini iyi hissetmesi amacı yeterli olmamaktadır Sağlık çalışanlarının da iş memnuniyeti göz önünde bulundurulmalı, hizmet kalitesini artırmak için hemşirelerin ve diğer sağlık personellerinin de motivasyonunun yüksek olması gerekmektedir Sağlık sektörü karmaşık bir yapıya sahiptir Sağlık çalışanları burada sürekli dinamik ve profesyonel bir hizmet sunmak zorundadır Uzun saatler aktif olması ve hata oranlarının en aza indirilmesi için hemşirelere gereken desteğin de sağlanması gerekmektedir
Hastane çalışanları psikolojik olarak kendini rahat hissedebilmeli, kararlarını özgürce açıklayabilmeli ve değer görmelidir Sürekli baskı ve denetim altında olmak bireyi strese sürükler Bu nedenle hemşirelerin baskı altına alınmadan, hastanenin amaçlarına uygun olan ve olmayan davranışlarının gözlemlenmesi, hatalardan ders çıkarılması ve olumlu davranışların takdir edilmesi gerekmektedir
Aynı zamanda bireylerin kurum içerisinde birbirleriyle iletişim halinde olması, grup olarak takım çalışması yapmaları, birbirlerine yardım etmeleri ve destek olmaları, hemşirelerin kendi alanı dışında başka işlere yönlendirilmemeleri de gerekmektedir Çünkü birkaç işe birden yetişmek zorunda kalmak hemşirelerin yoğun tempoda daha fazla yorulmalarına neden olur
Motivasyon ne kadar psikolojik bir durum olsa da maddi sıkıntılar, parasal sorunlar da kişinin motivasyonunu olumsuz etkilemektedir Özellikle özel sektörde sürekli rekabet halinde olmak ve işini kaybetme korkusu bireyin kendini güvende hissetmemesine, sürekli takdir edilmek istemesine ve hatta tükenmişliğe neden olabilir Birey sadece maddi geliri  
düşünmeye başlayıp, gelecek kaygısı taşırsa işten aldığı doyum da azalacaktır Bu gibi pek çok etmek personellerin motivasyonunu olumsuz etkilemektedir
Hastanelerin temel amaçları arasında sayılan hizmet kalitesinin artması için sağlık personellerinin memnuniyeti de göz önünde bulundurulmalıdır Kişi ne kadar memnun olursa motivasyonu o kadar yüksek olacağından, hizmet kalitesini artırmaya yönelik çalışmaların sürekli takip edilmesi gerekmektedir
Sağlık personellerinin yoğun ve aktif bir şekilde, kaliteli bir hizmet sunması için iş yoğunluğunu atmasına yetecek zaman dilimine ihtiyacı vardır Hem ailesine zaman ayırarak sosyal yaşamını devam ettirebilmesi, gerekse yoğun iş temposundan uzaklaşması için tatillerin iyi ayarlanması gerekmektedir Ayrıca bu günlerin kişiye uygun olup olmadığı sorulmalı ve ortak karar varılmalıdır
Özel hastanelerde gerek hastane sahipleri gerekse idari personelin sürekli sağlık çalışanlarıyla iletişim kurması hastanede verimliliğin sağlanması ve hizmet kalitesinin artmasına olanak sağlar Bu durum ise motivasyonun artmasının yanı sıra çalışma kalitesini de artıracaktır
Kaynakça:
Şahin A, 2004 ?Yönetim Kuramları Ve Motivasyon İlişkisi? Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 11, Konya ss 523547
 

Similar threads

Günümüzde sektörler varlıklarını sürdürebilmek üretim ve hizmette verimliliği artırabilmek için çalışanlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık durumlarına dikkat etmekte ve gerekli uygulamaları gerçekleştirmektedir Çalışanlarının iş tatmin ve örgütsel bağlılık durumları verimliliği artırmaktadır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
93
Acıbadem Sağlık Grubunda görevli bir asistan hekimin aktardığı sorunlar, içinden geçtiğimiz dönemde özel sektörde görevli sağlık çalışanlarının güvencesiz çalışma ortamında neler yaşadığını özetliyor. Kendisiyle yapılan röportajı paylaşıyoruz: “Salgın ilk duyulmaya başladığında, şubat...
Cevaplar
0
Görüntüleme
95
Ne yazık ki sadece bedensel olarak değil, psikolojik ve sosyal açıdan da bizi oldukça zorlamaktadır İş yerinde geçen zamanda stresimizin artmasıyla beraber bedensel rahatsızlıklar, psikolojik bunalımlar ve sosyal yaşama olan ilgi de giderek azalmaktadır Aynı zamanda iş stresinin yüksek olması...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
Sportif etkinlik üst düzeyde nöromüsküler yetkinlik gerektirir Daha hızlı, daha dayanıklı, daha kuvvetli olmak; daha esnek, daha becenkli olmak sinir sistemi faaliyetiyle yakından ilişkilidir Ancak sinir sistemi sadece duyu sisteminin ve kasların işlev görmesinden sorumlu değildir; aynı zamanda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
108
Sağlık Emekçileri Sendikası (SES) üyeleri, 'insanca yaşayacak ücret, insanca yaşayacak çalışma koşulları' talebiyle tüm Türkiye'de iş bıraktı. Eyleme katılanlar, 'Bakan Fahrettin bizi kahrettin', 'Sağlık ekip işidir. Ayrıştırmaya kalkmayın' dövizleriyle bakanlığı protesto etti. Sözcü'de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
32
858,506Konular
983,000Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt