Şirketin yurt dışı bira satışları ise yılın birinci yarısında yüzde 3 arttı. Türkiye'de Mey İçki'nin rakı satışları da yüzde 9 gerilemişti. Efes'in 2020 yılının birinci yarısında net kârı, geçen seneye nazaran yüzde 6,1 oranına artarak 268,4 milyon TL oldu.
Anadolu Efes, 2020 yılı ikinci çeyrek bilançosunu açıkladı. Böylelikle yılın birinci yarısına dair finansal tablo ortaya çıkmış oldu. Buna nazaran, Efes’in Türkiye bira operasyonlarının toplam satış hacmi 2020 yılının ikinci çeyreğinde bir evvelki yılın tıpkı periyoduna kıyasla yüzde 19,8 oranında azalış göstererek 1,1 milyon hektolitre (mhl) oldu. 2020’nin birinci yarısında Efes’in Türkiye’deki bira satış hacmi yüzde 20,5 oranında düşüşle 1,9 mhl’ye geriledi.
Şirketin yurt dışı bira satış hacmi ise 2020’nin ikinci çeyreğinde geçen yıla nazaran tıpkı düzeyde kalarak 9,3 mhl olarak gerçekleşti. 2020’nin birinci yarısında yurt dışı satışlar, geçen yılın birebir devrine nazaran yüzde 3 artışla 15,5 mhl oldu.
BİRİNCİ YARIDA NET KÂR ARTTI
Anadolu Efes 2019 yılının ikinci çeyreğindeki 429,7 milyon TL net kâr sayısına kıyasla 2020 yılının ikinci
çeyreğinde 351,9 milyon TL net kar elde etti.
2020 yılının birinci yarısında net kâr geçen seneye nazaran yüzde 6,1 oranına artarak 268,4 milyon TL olarak gerçekleşti.
Türkiye bira operasyonları brüt kârı geçen sene kaydedilen 278,1 milyon TL'ye karşılık 2020 yılının ikinci çeyreğinde 261,6 milyon TL olarak gerçekleşti.
Şirketin faaliyet raporunda, “Nisan ayı satışları açık satış noktalarının ay boyunca kapalı kalması sebebiyle geçen yıla kıyasla önemli oranda daralma kaydetmiştir. Başka yandan Ramazan'ın 10 gün öne kayması sebebiyle, mayıs ayı satışlarında Nisan ayına nazaran bir güzelleşme kaydedilmiştir. Haziran satışları ise mobilitedeki kısıtların ve açık satış noktalarına ait yasağın kısmen kaldırılması sonucunda tüketici talebinde görülen yeni olağana adaptasyon süreciyle birlikte beklenenden daha uygun bir ivme kaydetmiştir” değerlendirmesine yer verildi.
RAKI SATIŞLARI YÜZDE 9 DÜŞMÜŞTÜ
Türkiye’de Mey İçki’nin sahibi olan dünyanın en büyük alkollü içki üreticisi Diageo bilançosunu açıkladı. Şirketin net satışları dünya genelinde 1 Temmuz 2019-30 Haziran 2020 devrinde yüzde 8 azaldı. Bu periyotta Türkiye’de net satışlardaki azalış yüzde 6 oldu. Rakı satışlarındaki düşüş ise yüzde 9 olarak açıklandı.