Saltık Ne Demek Hakkında Bilgi
Hicbir ilişkiyi gerektirmeksizin kendiliğinden var olan
Nesneler arasındaki ilişkileri ve bağımlılığı dile getiren ilişkin (goreli, bağıntılı, bağıl) deyimi karşılığında kullanılır
İlişkin deyiminin olduğu gibi saltık deyiminin de metafizik ve diyalektik anlamları başkadır
Hicbir ilişkiyi gerektirmeksizin kendiliğinden var olan, sonsuzu, sınırsızı, ilksizi, değişmezi, bağımsızı dile getiren saltık metafizikte ‘yaratıcı ozne ’dir Bu yaratıcı ozne dinlerde tanrı ve ceşitli idealist oğretilerde tanrı niteliğinde yaratıcı bir guc (orneğin Fichte ’de ‘ben ’, Hegel ’de ‘evrensel ruh ’, Schopenhuer ’de ‘irade ’) ’tur Bu metafizik anlam bilim dışıdır
Diyalektik anlam, ceşitli ilişkilerle değişen ve değişecek olduğundan oturu de gecici olan ve bu yuzden de temel olmayan ilişkin (goreli, bağıntılı) ’in karşısında surekli, sonsuz, sınırsız ve bundan oturu de ‘temel olan ’ı dile getirir
Orneğin ozdek bir butun olarak saltık, ama onun sonsuz değişiklerle beliren bicimleri ilişkindir Demek ki her ilişkin saltıklığını da icerir ve icinde taşır Her oluşmada temel olan saltık bir yanla temel olmayan ilişkin bir yan vardır Demek ki saltıkla ilişkin diyalektik bir bağımlılık icindedir Orneğin karşıtların birliği ilişkin, catışmaları saltıktır Bu demektir ki karşıtların birliği sureksiz, gecici ve temel olmayan bir belirtidir, karşıtların catışmasıysa surekli ve temel olandır Cunku doğasal, toplumsal, bilincsel her olgu, kendisinde var olan saltık ve ilişkin karşıtlığının celişme ve catışmasıyla oluşur ve gelişir Bu oluşma ve gelişme sureklidir, bu yuzden de temeldir
Hicbir ilişkiyi gerektirmeksizin kendiliğinden var olan
Nesneler arasındaki ilişkileri ve bağımlılığı dile getiren ilişkin (goreli, bağıntılı, bağıl) deyimi karşılığında kullanılır
İlişkin deyiminin olduğu gibi saltık deyiminin de metafizik ve diyalektik anlamları başkadır
Hicbir ilişkiyi gerektirmeksizin kendiliğinden var olan, sonsuzu, sınırsızı, ilksizi, değişmezi, bağımsızı dile getiren saltık metafizikte ‘yaratıcı ozne ’dir Bu yaratıcı ozne dinlerde tanrı ve ceşitli idealist oğretilerde tanrı niteliğinde yaratıcı bir guc (orneğin Fichte ’de ‘ben ’, Hegel ’de ‘evrensel ruh ’, Schopenhuer ’de ‘irade ’) ’tur Bu metafizik anlam bilim dışıdır
Diyalektik anlam, ceşitli ilişkilerle değişen ve değişecek olduğundan oturu de gecici olan ve bu yuzden de temel olmayan ilişkin (goreli, bağıntılı) ’in karşısında surekli, sonsuz, sınırsız ve bundan oturu de ‘temel olan ’ı dile getirir
Orneğin ozdek bir butun olarak saltık, ama onun sonsuz değişiklerle beliren bicimleri ilişkindir Demek ki her ilişkin saltıklığını da icerir ve icinde taşır Her oluşmada temel olan saltık bir yanla temel olmayan ilişkin bir yan vardır Demek ki saltıkla ilişkin diyalektik bir bağımlılık icindedir Orneğin karşıtların birliği ilişkin, catışmaları saltıktır Bu demektir ki karşıtların birliği sureksiz, gecici ve temel olmayan bir belirtidir, karşıtların catışmasıysa surekli ve temel olandır Cunku doğasal, toplumsal, bilincsel her olgu, kendisinde var olan saltık ve ilişkin karşıtlığının celişme ve catışmasıyla oluşur ve gelişir Bu oluşma ve gelişme sureklidir, bu yuzden de temeldir