Samsung garanti sorgulama, Samsung marka bir cihaz kullanan herkesin araştırabileceği bir konu. Samsung garanti servisi, dünyanın çoğu ülkesinde verilen bir hizmet haline geldi. Samsung Türkiye garanti başlığı ise ülkemizde ise sık sık aratılıyor. Samsung telefon garanti sorgulama, ülkemizde Samsung marka telefon kullanan kişilerin kullandığı bir sistem. Bu sistemde ayrıca Samsung garanti takip işlemi de yapabiliyoruz.
1- Samsung garanti servisine gitmiyorsanız, yani internetten Samsung garanti sorgulama işlemi yapacaksanız, öncelikle cihazınızın adını tam olarak bilmeniz gerekiyor.
2- Cihazınızın model numarasını da bunun yanında bilmeniz gerekebilir. Samsung telefonlarında model numarasına “Ayarlar –> Cihaz Hakkında” bölümünde ulaşabiliyorsunuz.
3- Samsung telefon garanti sorgulama işlemi sırasında en çok ihtiyacınız olan bilgi ise IMEI numarası. Cihazınızın IMEI numarasını, arama tuşları ile #06# numarasını tuşlayarak öğrenebiliyorsunuz.
Yukarıdaki bilgilere sahipseniz, Samsung garanti sorgulama işlemini rahatlıkla yapabilirsiniz.
Samsung Türkiye garanti sorgulama işlemi, kolay ve online olarak yapılabilen bir işlem. Samsung, Android işletimi kullanan hemen hemen her mobil cihazda, 2 yıllık garanti desteği veriyor. Yani bu süre boyunca cihazınızın başına bir iş gelirse, hata ürün kaynaklı ise ücretsiz, kullanıcı hatasıysa belli bir ücret karşılığında düzeltiliyor.
Peki, Samsung marka cihazınızın garanti kapsamında olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz?
1- Samsung garanti sorgulama işlemini internetten online olarak yapabilirsiniz. Samsung garanti sorgulama işlemi için öncelikle buraya tıklayın.
Ardından ürününüzün kategorisini seçip, IMEI numaranızı kullanarak Samsung telefon garanti sorgulama yapabilirsiniz.
2- Samsung garanti sorgulama işlemini yapabileceğiniz bir diğer yol ise, telefon ile garanti sorgulama. Yani müşteri hizmetlerini arayarak sorgulama yapmak. Müşteri hizmetleri numarası: 444 77 11
Cihazınızı servise vermeniz gereken durumlarda, Samsung garanti servisleri yardımınıza koşuyor.
Samsung, ülkemizde çok fazla kullanıcı sayısına sahip olan markalardan bir tanesi. Bu nedenle de ülkemizin birçok yerinde garanti servisleri bulunuyor.
Aşağıdaki adımları tamamlayarak size en yakın garanti servisini bulabilirsiniz.
1- Buraya tıklayın.
2- Sayfayı aşağıya kaydırın ve sağ alt köşede bulunan “En Yakın Servis Merkezi” bağlantısını açın.
Samsung garanti servisine cihazınızı bıraktıktan sonra sizi bir süreç beklemekte. Samsung garanti servisi genel olarak 20 gün içerisinde cihazınızı size geri teslim ediyor. Bu süre içerisinde işlem onarılmazsa da size yeni bir telefon sağlıyor.
Garanti işlemini adım adım kontrol etmek mümkün olmasa da işleminiz tamamlanınca size bir mesaj geliyor ve yetkili servise gittiğinizde size gerekli olan bilgiler sunuluyor. Eğer telefonunuzun hatası cihaz kaynaklı ise sizden herhangi bir ücret alınmıyor. Ama kullanıcı hatası varsa sizden bir ücret talep ediliyor.
Türkiye’deki yüksek fiyatlar nedeniyle bazı kullanıcılar ürünlerini yurt dışından temin ediyor.
Ancak bu da beraberinde garanti ile alakalı bazı sorunlar getiriyor. Öncelikle yurt dışından getirilen bir telefona SIM kartı taktıktan 120 gün sonrasına kadar elektronik kimlik olarak bilinen IMEI kaydının yapılması gerekiyor. Bunu yapmazsanız maalesef cihazınız kapanıyor.
Bazı markalar geçtiğimiz yıllarda Türkiye’yi uluslararası garanti listesinden çıkardı. Samsung ise yurt dışından getirilen cihazlar için 1 yıl süreyle sınırlı garanti sunuyor. Ancak yine de cihaz değişimi, yazılım güncelleme ve bunun gibi bazı işlemler garanti kapsamı dışında tutuluyor.
Samsung garantileri geniş kapsamlı olsa da bazı durumlar kapsam dışı kalabiliyor. O nedenle biz de garanti şartlarını sizin için inceledik. Bu şartlar Samsung ithalatçı firma garantisi sorgulama sırasında değişebilir.
1- Garanti süresi, müşterinin faturayı teslim aldığı tarihten itibaren 24 ay yani 2 sene olarak geçiyor.
2- Eğer talep edilirse garanti belgesinin veya satış faturasının, aslının veya fotokopisinin gösterilmesi gerekebiliyor.
3- Garanti belgesinin geçerli olması için satıcının belgeyi eksiksiz doldurması gerekiyor.
4- Ürün garanti süresi içerisinde arızalanırsa, tamir süresi garanti süresine ekleniyor.
5- Garanti kapsamında ürünün tamiri ve onarımı yapılamıyorsa, ürün yenisi ile değiştiriliyor ama eski garanti süresi geçerli oluyor.
6- Tamir süresi en fazla 30 iş günü oluyor.
7- Kaşe bulunmayan garanti belgesi geçerli olmuyor.
8- Kullanıcı hatası, ürünün garantisinin kapsama alanına girmiyor.
9- Üretici, ithalatçı veya distribütör gibi yetkili servislerin dışında telefonun açıldığı, montaj yapıldığı veya parça değiştirildiği durumlar nedeniyle oluşan arızalar garanti kapsamına girmiyor.
10- Çevresel etkenler (doğal afetler, darbeler, kir ve toz) sonucu telefona gelen hasarlar garanti kapsamına girmiyor.
Diyelim ki bir yerden Samsung marka telefon aldınız ama Samsung Türkiye garantisi var mı yok mu bilmiyorsunuz. O zaman Samsung Türkiye garantisi nasıl anlaşılır?
Bu tür durumlarda Samsung Türkiye garanti sorgulama işlemi yapabilirsiniz.
Samsung telefon garanti sorgulama işlemi için size lazım olacak en büyük bilgi IMEI numarasıdır. Eğer telefonunuzun IMEI numarasını öğrenirseniz Samsung Türkiye garanti sorgulama işlemi kolay oluyor.
Telefonunuzdan #06# kodunu tuşlayın. Gelen kod cihazınızın IMEI numarası oluyor. Bu numara ile cihazın kutusunda yazan IMEI numarası aynı ise cihazınız, orijinal ve Samsung Türkiye garantisi kapsamında olarak geçiyor. Ancak uyuşmuyorsa telefonunuz kaçak yollardan gelmiş ve Samsung Türkiye garanti kapsamı dışında olabiliyor.
Yazımızda Samsung garanti özellikleri hakkında başlıklar inceledik. Günümüzde Türkiye’de çok fazla Samsung kullanıcısı olduğu için, umarız yazımız sizin için yararlı olmuştur.