elektronikci
FD Üye
Samsung ezeli rakibi Apple ile Amerikan pazarındaki rekabeti kızıştırmak için yeni bir strateji geliştirdi. Galaxy S22 serisinin tanıtılacağı Unpacked aktifliğinin yeni reklamı Times Meydanı’nda devasa bir kaplanın ekrandan kaçtığını gösteriyor. Bu da Galaxy S22 Ultra kamerasının beklenenden çok daha fazlasını vereceği tarafında yorumlandı.
Samsung Lights Up the Dark in Cities Around the World in the Lead Up to 2022 Unpacked
Samsung bilhassa giriş ve orta segment aygıtlardaki pazar hakimiyetini son yıllarda Xiaomi, Vivo, Oppo ve OnePlus üzere markalara kaptırmaya başladı.
Çinli üreticiler giriş ve orta segment akıllı telefon satışlarında Güney Koreli Samsung’a büyük baskı uyguluyor.
Ayrıyeten Çin pazarında da Apple’ın büyük bir hakimiyeti var. Huawei’nin ABD yaptırımları sonrası gerilemesi Apple’ın yükselişini getirdi. Lakin Avrupa’da Samsung Huawei’nin boşluğunu doldurarak tepeyi kaptı.
Samsung tüm bu gelişmeler ışığında TIGER stratejisiyle bilhassa genç tüketicilerin tanınan telefon markası olmayı hedefliyor.
Ezeli rakibi Apple’ın sahip olduğu pazar hissesine göz diken Samsung TIGER stratejisiyle trendi değiştirmekte kararlı.
TIGER stratejisi aslında bir kısaltma ve Çin’in Kaplan yılına da atıfta bulunuyor. Aşağıdaki cümlelerin baş harflerinden oluşuyor.
True No.1 brand in all product categories ( Tüm kategorilerde 1 numaralı ürünler)
Improve the market share of premium phones priced $600 and up (Premium telefon modellerinde fiyatı 600 dolar ve üzerinde tutmak)
Gap-narrowing with Apple (Apple ile ortadaki farkı daraltma)
Expand horizontally with new products, including wireless earbuds (Kablosuz kulaklıklar dahil olmak üzere eser gamını yeni eserlerle yatay olarak genişletme)
Record year and exceeding expectations (Yıl sonu rekorları ve artan beklentiler)
Çin takvimine nazaran Kaplan yılı olmasından ilham alan marka artık kendisinin avcı statüsünde olacağını ima ediyor. Samsung yeni tanıtacağı akıllı telefonda kaplan üzere bir hayvan seçmesinin ardında kamera özelliklerinin de hissesi olabilir. Galaxy S22 kamera özelliklerinin bu nedenle daha güzel bir gece görüşü ve daha canlı renkler sunması mümkün.
Samsung , Galaxy S22 serisi telefonlara yönelik beklentileri etkilemek ve yükseltmek için 9 Şubat'taki Unpacked etkinliğinden evvel bugün 'Tiger in the City' kampanyasına başladığını söyledi. New York, Londra, Dubai, Kuala Lumpur ve Seul üzere büyük global kentlerde öne çıkan yerlere yerleştirilen tanıtım görüntüsünde gördüğünüz üzere 3D reklam panoları olacak.