Sanal Dünyada Pazarlama Pazarlama konusunda internette yer alan şeylerin büyük çoğunluğu, size, internet üzerinden satılan ve dağıtılan ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanızda yardımcı olmak için geliştirilmiştir Peki bunun, kendi kişisel servislerini satmayı öncelik olarak belirlemiş olan, egemen bir profesyonel için anlamı nedir? Sorun şu oysa, kendi profesyonel hizmetlerinizi pazarlamak, bir ürünü ya da yepyeni bir servisi pazarlamakla benzer şey değildir Kurumsal danışmanlığı bir web hosting''i gibi, hayat koçluğunu da bir ekitap gibi satamazsınız Eğer internet ürünleri ve servislerini pazarlamak için tasarlanan yöntemlerle kendinizi pazarlamaya çalışırsanız, bir takım ciddi hatalarla karşı karşıya kalabilirsiniz İşte işinizin sağlığı için güvenli olmayan olabilecek 5 ''yanlış bilinen'' internet efsanesi Efsane 1 Herşey iyi bir web sitesiyle başlar Fiilen herşey, iyi tanımlanmış bir hizmetle başlar Kime, neyi pazarladığınız konusunda aklınızda net bir düşünce yahut, dünyanın en iyi web sitesi bile size tip kazandırmaz Bir web sitesi kurmayı düşünmeden önce, hedef pazarınızın neresi olduğunu, profesyonel özelliklerinizi nasıl tanımladığınızı ve müşterileri size çekecek özel becerilerinizin neler olduğunu bilmelisiniz Sitenin içeriği, tasarımdan çok daha pozitif önemlidir Alt ama profesyonelgörünen bir sitenizin olması lüzum, ama aydınlık bir tasarım ve gözalıcı grafikler, bir müşterinin neden sizinle çalışması gerektiğini anlatan açık bir yazıdan daha fazla işe yarayamaz Makaleler, değerlendirmeler ve sizin uzmanlığınızı belirten öteki elverişli örnekler, potansiyel müşterileri; flash intro''lardan ve interaktif menülerden daha pozitif etkiler Efsane 2 Daha artı site trafiği, artan kar demektir Web sitenizde trafiğin yoğunlaşmasının tek sonucu, web host''unuz kadar size sunulan bandwidth''in artmasıdır Siteye daha fazla ziyaretçi çekmek için banner reklamlar, web yönlendiricileri ya da tıklamabaşınaödeme sıralamalarına para harcamadan önce, müşterilerin siteye geldikleri vakit sizinle iş yapmak isteyeceğinden belli olmanız lüzum Meslek arkadaşlarınızdan ve varolan müşterilerinizden, sitenizi eleştirmelerini isteyin Sizin sunduğunuz şeyi anlıyorlar mı? Amaç müşterilerinizin getirilerini görebiliyorlar mı? Onlardan alacağınız geridönüşlerle sitenizi revize edin Daha Sonra, bireysel olarak bir takım müşterilerinizi, siteye misafir etme edin Sizin önerileriniz, sitenizi gördükten sonradan onları daha çok mu çekti? Eğer öyleyse, içten yoldasınız demektir Huysuz halde, hala yapmanız gereken fazla şey vardır Efsane 3 Listenizi meydana getirmek için elinizden gelen ne varsa yapın Varlıklı bir maillist''in, çok değerli bir pazarlama değeri olduğu tartışılmaz bir gerçek Ama listenizdeki isimlerin kalitesi, ad sayısından fazla daha önemlidir Başka insanların verdiği isimler, karşılıklı girişim sahiplerinin ticari alışveriş listeleri ya da bu isimleri bir sağlayıcıdan almak, ''ara sıra'' gerçekten sizin hizmetinizle ilgilenen alıcıların ortaya çıkmasını sağlar Sitenizi ziyaret edenlere ve tanıştığınız kişilere, mailing list''inize katılma önerisini getirin ve onlara, karşılık olarak bir bedel kazanmaları için birşey önerin İyi yazılı bir edergi, yardımcı bir rapor ya da bilgi veren bir ses kaydı gibi unsurların hepsi, etkin promosyonlar Ama promosyonunuz, sizin sağladığınız hizmetlerle direkt benzer olmalı ve bununla birlikte, profesyonel kredibilitenizi de artırmalı Promosyon niteliğindeki yutturmacalar veya bilinmez kaynaklardan elde edilen isimler, ara sıra sadık tip kitlesi yaratır Efsane 4 ''Karşı koyulamaz içerik'', satışların da sırrı Gösterişli reklamlarla doymuş bir web metni, bir takım data ürünleri veya kursların satışında etkin olabilir, ama pozitif güven de oluşturmaz Sonuçta siz, televizyonda gece yarısı reklamlarında çatal bıçak satar gibi, birilerini, sizi danışman, koç, tasarımcı, eğitimci olarak kiralaması için ikna etmeyeceksiniz İnternet pazarlama yapınız, müşterilerinizle yaptığınız çalışmalardaki gibi bir profesyonelliği yansıtmalı Eğer pazarlama ürünleri hakkında birşeyler yazmak sizin başarılı olduğunuz bir konu değilse, o süre profesyonel bir metin yazarı ile çalışın Lakin, çalıştığınız bu kişinin, sizin gibi profesyonellere yazmak konusunda deneyimli olduğundan da belirlenmiş olun Web sitenizin içeriği sizin becerilerinize, mesuliyet duygunuza ve vasıflarınıza karşın güveni artırıcı bir yapıya sahip olmalı Efsane 5 Sadece kazandıran formülü izleyin, zengin olacaksınız! Icat edilen bütün ''internette varlıklı olma'' planlarının fazla fazla talibi var Ama paradoksal bir şekilde, doğrusu çok az sayıda insan internette para kazanıyor İnternet; telefonla arama, mektup yazma veya birebir konuşmadan farklı bir ''profesyonel hizmet'' pazarlama aracı olabilir Ama bir tarafta da, tüm bu araçlarda kullanılan esas kurallar benzerlik de gösteriyor Yeni bir kazanma formülü yok Müşteriyi bağlamanın sırrı hala benzer: İlişki kur, insanların seni tanımasını ve güvenmesini sağla Eğer web siteniz, ederginiz ve öteki internet tabanlı çalışmalarınız; potansiyel müşterilerinizle uzun vadeli ve güvenilir ilişkiler kurmanızı sağlıyorsa, o süre web üstünde bir iş sahibi olursunuz Fakat eğer mesajınızı dinleyen kim olursa ona anlatır, kısa yoldan kar ardından koşarsanız, internet size, sokağın başında megafonla bağırmaktan daha fazla bir fazla layık de katmaz Kaynak : infomag