nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Bu parçaya televizyonda tesadüf eseri rastladımSözleri,bahsettiği konu beni çok etkilediDili Boşnakça dolayısıyla ben daha aşağı yazılı dinlemiştimSiteye eklemek için altyazılı video fazla aradım,hatta Türkçe çeviri bulsaydım kendim ekleyecektim lakin bulamadımSaraybosna'dan bahsediyor,sözleriye dineyince insanın içine işliyor adetaGerçi altyazı olmasada insan hissediyor neler dediğini
Mostar köprüsüde geçiyorNe yalan söyleyeyim Mostar köprüsünün hikayesini bilmiyordum(halbuki yakın tarih )Eğer benim gibi bilmeyenler belki vardır diye videonun altına köprünün hikayesinide ekliyorum
MOSTAR'IN MİRASI
Eski Köprü (Stari Most) 1566 yılında Osmanlı mimarı Hayreddin kadar yapı edildi
Mimar Sinan'ın öğrencisi olan Hayreddin, köprü için 456 kalıp taş kullandı
Köprü, çevresindeki kente adını da verdi Mostar, Hersek bölgesinin ana kenti oldu
(Fotoğraf: Unesco)
MOSTAR'IN İNCİSİ
Yüzyıllarca ayakta kalan köprü, Unesco tarafından Dünya Mirasi ilan edildi; binlerce turistin uğrak yeri oldu
Kentin erkekleri, nişanlılarına cesaretlerini sergilemek için düğün öncesinde köprüden Neretva nehrine atlardı
(Fotoğraf: SFor)
SAVAŞIN YARALARI
Köprüye birincil saldırıyı 1992'de Bosnalı Sırplar düzenledi
Kasım 1993'te Hırvat tankları köprüye daha büyük bir hasar veren saldırılarını başlattı
HAYLAZLIK
Kasım ayının sonunda köprü adamakıllı yıkıldı
Dev taşları, Neretva'nın sularına gömüldü
Mostar Köprüsü, yüzyıllar baştan başa Bosna'da müsamaha ve kültürel çeşitliliğin sembolüydü Şehrin Müslüman ve Hırvat kesimini, birbirine bağlıyordu Köprünün yıkımı, Mostar'ın fazla uluslu mirasının reddedilmesi anlamına geliyordu
YAYALARA KÖPRÜ
Tarihi taş köprünün yerini baştan savma bir ahşap köprü aldı
Mostar civarındaki öteki köprüler de imha edildiğinden, nehrin iki yakasını birleştiren tek yapı bu olarak ahşap köprü kaldı
RESTORASYON
Köprünün baştan inşaatı için incelemeler 1997'de başladı
Macar ordusundan dalgıçlar orijinal taşları akarsu yatağından bulup vinçlerle çıkardı
(Resim: SFor)
İSKELE
Köprünün inşaatını Türk şirketi ERBU yaptı
Orijinal modele vefalı kalan şirket, temelleri de sağlamlaştırdı
(Resim: SFor)
KİLİT TAŞI
30 metre uzunluğundaki, 20 metre yüksekliğindeki köprünün kemerindeki alıştırma Haziran 2002'de başladı
Kilit taşı yerine Ağustos 2003'te konuldu
YENİ KÖPRÜ
Yeni köprü hizmete 2004'te açıldı
Mostar bugün fazla uluslu bir yönetim göre yönetiliyor; ancak savaş döneminde başlayan bölünmeler hala devam ediyor: Hırvatlar nehrin batısında, Müslümanlar doğusunda yaşıyor
Sırplarsa kente geri dönmedi *
Mostar köprüsüde geçiyorNe yalan söyleyeyim Mostar köprüsünün hikayesini bilmiyordum(halbuki yakın tarih )Eğer benim gibi bilmeyenler belki vardır diye videonun altına köprünün hikayesinide ekliyorum
MOSTAR'IN MİRASI
Eski Köprü (Stari Most) 1566 yılında Osmanlı mimarı Hayreddin kadar yapı edildi
Mimar Sinan'ın öğrencisi olan Hayreddin, köprü için 456 kalıp taş kullandı
Köprü, çevresindeki kente adını da verdi Mostar, Hersek bölgesinin ana kenti oldu
(Fotoğraf: Unesco)
MOSTAR'IN İNCİSİ
Yüzyıllarca ayakta kalan köprü, Unesco tarafından Dünya Mirasi ilan edildi; binlerce turistin uğrak yeri oldu
Kentin erkekleri, nişanlılarına cesaretlerini sergilemek için düğün öncesinde köprüden Neretva nehrine atlardı
(Fotoğraf: SFor)
SAVAŞIN YARALARI
Köprüye birincil saldırıyı 1992'de Bosnalı Sırplar düzenledi
Kasım 1993'te Hırvat tankları köprüye daha büyük bir hasar veren saldırılarını başlattı
HAYLAZLIK
Kasım ayının sonunda köprü adamakıllı yıkıldı
Dev taşları, Neretva'nın sularına gömüldü
Mostar Köprüsü, yüzyıllar baştan başa Bosna'da müsamaha ve kültürel çeşitliliğin sembolüydü Şehrin Müslüman ve Hırvat kesimini, birbirine bağlıyordu Köprünün yıkımı, Mostar'ın fazla uluslu mirasının reddedilmesi anlamına geliyordu
YAYALARA KÖPRÜ
Tarihi taş köprünün yerini baştan savma bir ahşap köprü aldı
Mostar civarındaki öteki köprüler de imha edildiğinden, nehrin iki yakasını birleştiren tek yapı bu olarak ahşap köprü kaldı
RESTORASYON
Köprünün baştan inşaatı için incelemeler 1997'de başladı
Macar ordusundan dalgıçlar orijinal taşları akarsu yatağından bulup vinçlerle çıkardı
(Resim: SFor)
İSKELE
Köprünün inşaatını Türk şirketi ERBU yaptı
Orijinal modele vefalı kalan şirket, temelleri de sağlamlaştırdı
(Resim: SFor)
KİLİT TAŞI
30 metre uzunluğundaki, 20 metre yüksekliğindeki köprünün kemerindeki alıştırma Haziran 2002'de başladı
Kilit taşı yerine Ağustos 2003'te konuldu
YENİ KÖPRÜ
Yeni köprü hizmete 2004'te açıldı
Mostar bugün fazla uluslu bir yönetim göre yönetiliyor; ancak savaş döneminde başlayan bölünmeler hala devam ediyor: Hırvatlar nehrin batısında, Müslümanlar doğusunda yaşıyor
Sırplarsa kente geri dönmedi *