Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Şarj sorunun bitiren yol kaplaması: Araçlar yolda giderken, aynı zamanda şarj da olacak

Şarj sorunun bitiren yol kaplaması: Araçlar yolda giderken, aynı zamanda şarj da olacak
0
66

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
sarj-sorunun-bitiren-yol-l0n8.jpg

Elektrikli araçların fiyatları düştükçe ve seçenekler genişledikçe, yollarda onları daha fazla görmeye başlayacağız. Lakin şarjın bitme endişesi, hala elektrikli araçların geniş çapta kabul görmesinin önünde bir mahzur olarak duruyor.

İtalya’da özel olarak hazırlanmış bir yol prototipi, şoförleri tam da bu hususta rahatlatmayı hedefliyor. Motamot cep telefonlarını kablosuz şarj eden teknolojiler üzere çalışan yol kaplaması, üzerinden geçen elektrikli araçlara şarj hizmeti sunuyor.

Elektrikli araçlar, sonlu menzilleri yüzünden genelde kent içinde kullanıma uygun olarak değerlendiriliyordu. Lakin yeni modellerde menzil tek şarjda 480 - 640 kilometreye kadar çıkabiliyor. Yeniden de en süratli şarj istasyonları bile bir arabası tam olarak lakin yarım saatte şarj edebiliyor ve bu müddet, arabanın cinsine nazaran daha da uzun olabiliyor. Yalnızca birkaç dakika süren akaryakıt alma süreci ile karşılaştırıldığında, elektrikli araçlar şimdilik bu açıdan sınıfta kalmaya mahkum üzere görünüyorlar.

Jeep, Chrysler, Dodge, Ram ve Maserati üzere tanınmış markaların sahibi Stellantis, elektrikli araçlara büyük yatırım yapıyor. Son olarak İtalya’nın Chiari bölgesinde hazırladığı özel bir yol prototipini tanıttı. Asfaltın altına yerleştirilen bobinler Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) olarak isimlendirilen bir teknikle, üzerinden geçen elektrikli arabaları şarj ediyor. Yol, DC güç kullandığından ötürü elektrik gereksinimini güneş paneli yahut rüzgâr türbinlerinden alabiliyor.

Tabii ki elektrikli araçların bu yoldan geçerken şarj olabilmeleri için özel bir alıcı taktırmaları gerekiyor. Bu alıcı, yoldan aldığı sinyallerle ürettiği elektriği direkt aracın pillerini şarj etmek için kullanıyor.
 

Similar threads

Büyük maliyetleri nedeniyle, elektrikli arabaları kablosuz olarak şarj edebilen devasa otoyolları inşa etmek hakikaten sıkıntı lakin bu sistem, otobüs güzergahları, trafik ışıkları yahut insanların trafikte çok fazla vakit geçirdiği kıymetli yollar için yeniden de yardımcı olabilir. İsrailli...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
Araba kesiminde araştırma ve geliştirmeler yapan dünya devi markalar, önümüzdeki 10 yıl içerisinde, otonom sistemlerinin ulaşım dünyasında yerlerini büsbütün almış olacağını düşünüyor ve hatta bu bahiste eminler. Zira artık ürettikleri 3 araçtan 1 tanesini planlama evresinde otonom sürüş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
96
858,508Konular
980,808Mesajlar
30,674Kullanıcılar
fragman4kSon üye
Üst Alt