Türkiye’de 16 fabrika ile bölgesel güç haline gelen şirket, Bulgaristan’daki son yatırımıyla yurt dışındaki dördüncü üretim merkezini devreye almış oldu. Sarten Ambalaj CEO’su Zeki Sarıbekir, “Bulgaristan’ın birinci metal ambalaj fabrikasını bünyemize katmış olduk. Balkanlar’da ve Doğu Avrupa’da Bulgaristan merkezli büyümeyi hedefliyoruz. Maksadımız daha fazla ihracatla ülkemizin cari açığının kapanması ismine daha fazla katkı sağlamak.” dedi.
Dünyanın en büyük 10 metal ambalaj şirketinden biri olan Sarten Ambalaj, 10 milyon Euro yatırımla Bulgaristan’daki ikinci fabrikasını satın aldı. Bulgaristan’da halihazırda 25 milyon Euro ciro yapan Türk ambalaj devi, son yatırımıyla bu sayısı 50 milyon Euro düzeylerine çekmeyi hedefliyor. Türkiye’de 16 fabrikayla hizmet veren şirket, bu yatırımla Bulgaristan’daki ikinci, yurt dışında ise dördüncü merkezini devreye almış oldu.
“Balkanlar’da ve Doğu Avrupa’da Bulgaristan merkezli büyüyeceğiz”
Bulgaristan’daki ikinci yatırımı pahalandıran Sarten Ambalaj CEO’su Zeki Sarıbekir şunları söyledi: “Bu ülkedeki şirketimizi 1999 yılında kurduk. 2001 yılında da oradaki birinci fabrikamızı aldık ve üretime başladık. 19 yıldır da Bulgaristan’da üretim yapıyoruz. Şirketin birinci yurt dışı yatırımı da Bulgaristan’dır. Yeni yatırımımız, Bulgaristan’ın birinci metal ambalaj fabrikası. Bu yatırımımızla Bulgaristan’da 400 kişinin üzerinde istihdam sağlamış olacağız. Bu ülkede 25 milyon Euro ciro yapıyoruz. Maksadımız 1-2 yıl içerisinde ciromuzu iki katına çıkarmak olacak. Romanya’da da depomuz ve bir şirketimiz var. Sırbistan’da da bir şirketimiz var. Yunanistan’da Selanik’te bir ofisimiz var. Balkanlar’da ve Doğu Avrupa’da Bulgaristan’ı merkez seçerek büyüyoruz. İkinci fabrikayla da Doğu Avrupa’da metal ambalajda daha güçlü bir pozisyona geleceğiz. Bu yatırım Türkiye’den ihracatımızı da artıracak. Yeniden yarı mamulü Türkiye’den göndereceğiz. Ham husus de gidecek. Yeni fabrikamızda kavanoz kapağı ve endüstriyel ambalaja odaklanacağız. Plevne’deki fabrikamızda ise besin tarafında büyüme hedefliyoruz. 2020’de 20’nci fabrikamızı kurmuş olduk. Türkiye ve yurt dışı olmak üzere toplam çalışan sayımız 3 binin üzerinde. Şirket olarak bir yıl öncesine nazaran yüzde 5 büyüdük. Kesimin de bu seviyede büyüdüğünü düşünüyorum. Türkiye’de kişi başına düşen ambalaj tüketimi 250 dolarları buldu. Avrupa’da bu 450 dolarların üzerinde. Ambalaj bir gelişmişlik sembolüdür. Eserlerin bilhassa besinlerin hijyenik bir halde son tüketiciye ulaştırılması için çok kıymetli. Pandemi, bizlere ambalajın ehemmiyetini bir sefer daha hatırlatmış oldu.”
Manisa ve Adana’ya iki fabrika yatırımı geliyor
Sarten Ambalaj CEO’su Zeki Sarıbekir, şirketin 200 milyon TL yatırımla Adana’da ve Manisa’da kavanoz kapağı üretimi için fabrika kuracağını söyledi: “Aylık 100 milyonun üzerinde kapak üretiyoruz. Bu yıl Manisa’da yeni yatırımla birlikte yıllık 1,5 milyar kapak üreteceğiz. Kapasiteye bakarsak 2 milyar civarlarında olacak. Senede 2,5 milyar adet kavanoz kapağı üretmeyi hedefliyoruz. Mesken kullanımında kavanoz kapağı adet bazında 300 milyon düzeylerinde. Türk dolumcular geçen seneye nazaran iki kat iş yapıyorlar. Su her yerde var ancak onu şişeleyebilmek kıymetli. Biz o şişeye kıymet veriyoruz. Balkanlar’da ferdî gereksinim olarak kapak kullanılıyor. Romanya’da da birebir halde. Konservecilik kültürü var.”
Şirketin 2030 maksadına odaklandığını tabir eden Zeki Sarıbekir, “Avrupa’da esasen kuvvetliyiz. 2030 amacımız 1 milyar dolar. 2030 yılında 30 fabrikaya ulaşmak istiyoruz.” biçiminde konuştu.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.