Sarten Ambalaj CEO'su Zeki Sarıbekir, Bulgaristan'da ürettikleri metal besin ambalajlarının yüzde 70'ini Yunanistan, Sırbistan, Romanya, Kuzey Makedonya, Polonya, Slovakya, Macaristan, Almanya ve Avusturya üzere ülkelere ihraç ettiklerini söyledi. Sarıbekir, Sarten'in kuruluşunun 50'inci yılı olan 2022 için 500 milyon dolarlık küresel ciro maksadı koyduklarını belirtti.
Sarten'in bir aile şirketi olduğunu ve 1972 yılında Çorlu'da üretime başladığını söyleyen Sarten Ambalaj CEO'su Zeki Sarıbekir, gelinen noktada 3 bine yakın çalışanla Türkiye'nin en büyük ambalaj şirketi olarak 15 tanesi Türkiye'de 3 tanesi de yurtdışında olmak üzere 18 fabrika ile üretim yaptıklarını belirtti.
Üretimlerinin yüzde 80'inin metal, yüzde 20'sinin de plastik ambalaj olduğunu tabir eden Sarıbekir, besin, kozmetik ve endüstriyel eserler olmak üzere 3 farklı dala ambalaj ürettiklerini kaydetti. En büyük cironun yüzde 50 ile besin bölümünden geldiğini anlatan Sarıbekir, "Kendimizi ambalajın süpermarketi olarak tanımlıyoruz. Bir markete gittiğinizde görebileceğiniz her esere ambalaj üretiyoruz." dedi.
CİRONUN ÜÇTE BİRİ İHRACAT
Sarten'in son yıllarda ihracat performansında kıymetli bir artış olduğunu ve cironun yüzde 30'una ulaştığını anlatan Sarıbekir, "İhracatımızı yüzde 25'lerden yüzde 30'lara taşıdık. Meblağ olarak ise sene sonunda 120 milyon dolara ulaşacağımızı düşünüyoruz. İhracatımızı çoklukla Avrupa'ya, Rusya ve etrafındaki ülkelere, Ortadoğu’ya ve Kuzey Afrika'ya yapıyoruz. Son periyotlarda ise Amerika'ya başladık. İhracatta bilhassa besin ve kozmetik alanında daha çok artış görüyoruz." dedi.
Sarten olarak amaçlarını 'bölgesel bir ambalaj şirketi olmak' halinde belirlediklerine dikkat çeken Sarıbekir, bu manada yurtdışındaki fabrika yatırımlarının kendileri için çok değerli olduğunu söyledi.
BULGARİSTAN'DAKİ FABRİKA AVRUPA'YA ÇALIŞIYOR
200 kişi civarında bir istihdamın olduğu ve 30 milyon dolara yakın ciro yapan Bulgaristan’daki fabrikanın da yakın Avrupa için kritik bir üretim yeri olduğunu anlatan Sarıbekir, "Bulgaristan'da yüklü olarak besin kesimi için metal ambalajlar üretiyoruz ve üretimin yüzde 70'ini ihraç ediyoruz. En kıymetli pazarlarımız ise Yunanistan, Sırbistan, Romanya, Kuzey Makedonya, Polonya, Slovakya, Macaristan, Almanya ve Avusturya üzere etraf ülkeler. Son devirde Lübnan ve Fas üzere ülkelere de ihracata başladık. Bulgaristan'daki yatırımımız planladığımız üzere istikrarlı bir formda devam ediyor." diye konuştu.
Sarten'in Rusya ve Hollanda'da da fabrikaları olduğunu kaydeden Sarıbekir, şöyle devam etti:
"Rusya’daki fabrikamızda aerosol kutuları üretiyoruz. İki sene evvel kurduğumuz Hollanda’da ise kozmetik ambalajları üretiyoruz. Son devirde en kıymetli büyümeyi Hollanda'da gerçekleştirdik ve kapasiteyi ikiye katladık. Avrupa’da üç tane büyük liman var. Bunların en büyüğü Hamburg, ikincisi Rotterdam ve üçüncüsü de Antwerb. Bizim Hollanda fabrikamız Avrupa’nın en büyük ikinci ve üçüncü limanının tam ortasında kalıyor, istediğimizi kullanabiliyoruz."
50 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Sarten olarak ihracatta bir numaralı pazarın Rusya olduğunu ve onu İngiltere'nin takip ettiğini anlatan Sarıbekir, yeni maksatlarının ise Amerika kıtası olduğunu söz etti.
2022'nin Sarten'in 50'inci yılı olacağını vurgulayan Sarıbekir, o vakte kadar yurtiçi ve yurtdışında toplam 50 milyon dolarlık yatırım yapmak istediklerini ve bu yatırımı da üçe böleceklerini kaydetti.
Sarıbekir, "Global olarak kapasitemiz 500 milyon doları bulur, Türkiye’de 400 milyon doları geçeriz. İhracatta da 150 milyon doları buluruz." diye konuştu.