Jurnal yaşantımızda araçlar hakkında bilmediğimiz birçok veri olduğu gibi bilmediğimiz şeyler de var Daha basit bir anlatımla ismi söylendiğinde anlamadığımız ancak her gün onun üstünde gezi ettiğimiz yapılar vardır Örneğin cisim bölümünün ne çağrıda bulunmak olduğunu varsayım ederiz ancak aracımızın hangi kısmını karşıladığı konusunda bocalama yaşarız Araçlarımızın kupa dediğimiz beden yapısı nasıl ancak gezgin ve önem nakliye kısmı olarak yapılmışsa, bunun da üstüne yerleştirilen platforma şasi denir Daha Alçak kısım esas parçası olan şasi, gerçekten her şeyi bir arada tutan parçadır Sadece demir bir yapı olarak görürüz fakat içeriğinde aklımıza gelmeyen onlarca işlevi vardır Piston ve Biyel Kolu Nedir? Çeşitleri ve Tarihçesi Otomobillerimizde lastiğimiz iyi olabilir, kaporta yapımız iyi olabilir veya emniyet ekipmanlarımız bütün olabilir oysa hepsinden önemlisi şasinin mukavemetli olmasıdır Konumuz olan parça, araçlarımızı bütünüyle taşıyan kısımdır Duruşu belli bir kalıp olarak gözükse de şaside fantastik araştırmalar ve mühendislikler uygulanmaktadır Geliştirme ve deneme etme programları uzun vadede olmaktadır Şasi Nedir?http:bilgilihocamcominternaldatassasinedironemivecesitlerinelerdir5c30e34d691bbalt 1200 600Tüm araçların taban kısmını yaratıcı ve ceset dahil parçaların tek noktada toplanan kısmına şasi denir Şasilerin rijitliğine bakıldığı gibi burulma açılarına da epeyce ağırlık verilir Üretici firmaların aktarma organları, gövde, tekerlek, fren sistemleri vb bütün parçaları içeren şasinin kollara ayrılan emin parçalarında, bir kat daha artı işlemler yapmaktadır Yeniden şasi kısmı üreticilerde farklılık gösterebilir Kimisi kupa kısmını ayrı tutarken kimisi de tek parçadan oluşan olarak tam olarak imal etmeyi seçmektedir Bunların çeşitlerini sizlere aşağıda vereceğiz Bir araç yapımında nasıl fakat motorun uzun ömürlü, sağlam parçalarla ele alınması gerekiyorsa, şasi de aynı şekilde üstüne düşülmesi gereken bir parçadır Çünkü otomobilde gördüğümüz aksamlar şasiye bağlıdır Ve üretim kısmı düşündüğümüz değin kolay değildir İçeriğinde gördüğümüzden daha fazla matematiksel hesaplamalar vardır Şasi herhangi bir kuvvete maruz kaldığı zaman onu karşılayabilecek direnci sağlaması gerekmektedir Mesela aracımıza gelecek önden bir kazayı ele alalım Çoğunlukla önden çarpmalarda aracımızın ilk gözüken kısmı olan kaporta parçalarının hasarını görürüz Ve direncin çoğunun o kısımlara gelerek, kuvvetin büyük kısmını karoserin absorbe ettiğini düşünürüz Keza şasi kısmı zayıfsa ya da çelimsiz kalmışsa hesaplanan bütün araç geometrisi bozulur demektir Karşıdan gelen emilemeyen güçlü olarak birlikte zincirleme olarak bambaşka noktalardan kırılmalar yaşanarak, kazalar ölümle sonuçlanabilir Otomobil firmaları üretimde atlanmayacak bir nokta olan şaside hafif, mukavemetli ve dirence dayanabilecek malzemeler kullanmayı tercih ederler Bağlı bunlar araç cinsine ve maliyete kadar değişmektedir Şasinin Önemi Nedir? img Şasinin Önemi Nedirsrc http:bilgilihocamcominternaldatassasinedironemivecesitlerinelerdir5c30e34d891e4alt Şasinin Önemi Nedir 1200 600Şasinin en önemli özelliği, yukarıda bahsettiğimiz gibi kaza derhal direncin büyük kısmını emerek yolcuların minimum hasar görmesini sağlamaktır Araç Gereç yapısının hafif olması gerekmektedir Çünkü ona yan olan yürüyen sistem elemanı olan tekerlek kısımların en iyi açısal şekilde montajı olması gerekmektedir O yüzdendir ki şasinin civatayla bağlı olan yukarı aksamların denge halinde olması gerekir Yalnızca bir çerçeveden oluşan şasi, bir veya ansızın pozitif belli başlı parçaya sahip olduğundan dolayı yapısal durumu çok önemlidir İmalat aşaması da tartı talep etmektedir Şasi esas olarak hafif ve sağlam olmalıdır! Alüminyum, karbon, demir, çelik gibi metallerle şekillendirilen şasi, daha uzun ömürlü olması namına döküm ya da presleme yöntemleriyle yapılmaktadır Azar Azar gelişen bu parça doğruca günümüz otomobillerinin merkez sütunları doğruca şasiye bağlanmaktadır Sebebi ise kaza derhal şasiye gelen kuvveti en iyi şekilde farklı noktalara dağıtabilmesidir Maliyet bakımından daha ucuz olan tek parça şasiler, daha önceki dönemlerde seri üretim araçlarında kullanılınırdı Oysa günümüze değin büyüyen teknoloji ve üreticilerin en sağlam olma çabasından nedeniyle tercihler kaymıştır Otomotiv sektörü mecburen araçları için en iyisini düşünmek ve gerçekleştirmek zorundadılar Araçlar, 1997 yılından itibaren firmalar kendi sağlamlık testleri dıştan EuroNcap gibi bağımsız bir kuruluş göre kaza testlerine bağlı tutularak, güvenlik seviyeleri ölçülür O yüzden şasi kısmından alınan darbelerle birlikte bir araç maksimum emniyet sağlıyorsa, kişi gözünde de o firmanın değeri yükseliyor hemen şimdi sizlere tek parçadan oluşan şasinin bundan böyle üreticiler tarafından pozitif kullanılmadığından bahsetmiştik Peki, bunun yerine hangi çeşite geçildi? Günümüzde sütunları üstünde içeren, vidalama yöntemiyle şasiye bağlanan ara parçalarla şasi oluşturularak, kazalarda çerçeve ve kabin için en iyi şekilde muhafaza edecek ışık halkası getirilmiştir Şasi Çeşitleri Nelerdir?http:bilgilihocamcominternaldatassasinedironemivecesitlerinelerdir5c30e34da1eb0alt 1200 600Vasıta sınıfları farklı bölge ve görevlerde olduğu için taşıyıcı şasi kısımları da yapı olarak birbirlerinden ayrılırlar Burada seslenmek istediğimiz; otobüsler için yapılan şasi biçim ve amacı, binek otomobillerinkinden ayrıdır Çünkü üzerine gelecek beden ve ağırlık faktörü dikkate alınmaktadır h3Parelel Kollu Şasih3 Bildiğiniz gibi eşya, petrol vb tartma taşımacılığında dorseli araçlar olarak kamyon, tır ve benzeri makineler kullanılır İnsan taşımacılığındaki en büyük vasıta ise otobüslerdir Bahsettiğimiz vasıta şasileri parelel kollarla birbirlerine bağlanmaktadırlar Ve bu kollara da bağlanan kuşaklar vardır genel olarak şasi temas kolları U, kare ve dikdörtgen biçimlidir Bu kesitler preste yapıldığı gibi kuşaklar ise perçinlenerek şasi merkezine ve kollarına bağlanmaktadır h3Meren Tipi Şasih3 Meren tipi şasiler, günlük yaşantımızda gördüğümüz tek kabin kamyonetlerde kullanılmaktadır Bunu daha kavramak namına açık kasa pickup kamyonetlerin önem nakliye bölümünün olmayışını düşünelim! Yani bu durumda meren tipi şaside karoserin taşıyıcı faktörü yoktur h3X Tipi Çapraz Kollu Şasih3 Dilekçe amaçlarına kadar yine kamyonetlerde kullanılan bir şasi tipidir Direk kısımdan arkaya doğru X biçiminde ele alınarak, yapı olarak oldukça hafif şasi tipidir h3Tek Kollu Platform Tipi Şasih3 Platform tipi şasiyi sizlere öbür parçaları bir araya getirerek anlatacağız En ilk kez kare bir sac parçasını yere koyalım Genelde otomobillerde seçim edilen bu tipi, merkezden geçen sac ortasına konumlandırılmış ana dairesel taşıyıcı gibi düşünelim Ve sacla da orta göbek bölümünü kuşakla bağlanmış düşünelim Yapı olarak hafif olup, maliyet bakımından da ucuzdur h3Çatal Kollu Şasih3 Başvuru Formu ve tipe kadar en kullanışlı şasi tipi diyebiliriz Bahsedilen tipte, şasinin uç kısmındaki çıkıntılar vasıta motorlarının taşınma ve destek parçası görevindedir Kamyonet ve otomobiller de de çatal kollu şasiler kullanılabiliyor Şasi Hakkında Bilinmesi Gereken Ekstra Bilgiler img Şasi Hakkında Bilinmesi Gereken Ekstra Bilgilersrc http:bilgilihocamcominternaldatassasinedironemivecesitlerinelerdir5c30e34db407ealt Şasi Hakkında Bilinmesi Gereken Ekstra Bilgiler 1200 600Sizlere keza veri başlığı açmamızın sebebi standart binek otomobiller ile spor müşteri otomobillerin şasi kısımlarındaki bölünme noktalarından bahsetmek istememizdir Binek otomobillerde şasi maliyet kısmıyla beraber sağlamlık da alınmaktadır Üreticiler bir aracın sağlam olduğu kadar diğer taraftan ağırlıkla birlikte yakacak tasarrufunu da düşünürler O yüzden adi otomobiller alüminyum gibi maddelerden imal edilir Rijitlik açısından iyi olabilir ama spor arabalara karşın üretim edilen karbon maddesine göre daha ağırdır Dünyada hıza odaklı üretilen spor arabaların çoğunluğunda karbon fiber kullanılır Nasıl ama kokpitte daha pozitif yük tasarrufu yapıldığında karbon fiber seçim ediliyorsa, şasi kısmında da aynısı isteniyor Yani sürat için hafifliğin kayda değer bir etmen olduğunu düşündüğümüzde karbon fiber şasi yapısı spor arabalar için en uygunu oluyor Varex Egzoz Nedir? Nasıl Çalışır? Zararları Nelerdir? Bu yazımızda araç parçalarının genel taşıyıcı ve yüklenicisi olan şasiden bahsettik Şasinin tipleri ve kullanımlarından daha çok önemli olan, sağlam olmasının üstünde çok durduk Muhtemel bir kaza durumunda darbeyi emecek ve durduracak kısım şasidir Kaza derhal gelen baskı ne değin çok dağıtılırsa asgari hasarla çıkarız O yüzden Volvo ve daha alçak firması Polestar gibi firmalar şasi imalatında inanılmaz bir mühendislik uygulaması yapmaktadırlar Şasi hasarlarında genelde tamir olanağı vardır Ancak kaynak ve çekme sanki işlemler ardından eskisi gibi olur mu bilemiyoruz! sizlere bilgilihocamcom farkıyla sunulmuştur