satın aldığımız bir urun bozuk veya arızalı cıkarsa ne yapmalıyız
AYIPLI MAL VE AYIPLI HİZMET
Acık bir ayıplı mal veya hizmet satın alan bir tuketici; Malın tesliminden itibaren otuz gun icinde ayıbı satıcıya bildirmekle yukumludur ve şunları talep edebilir;
1 Para iadesi
2 Değiştirme hizmetin yeniden gorulmesi
3 Ayıp oranında bedel indirimi
4 Ucretsiz onarım
5 Tazminat
AYIPLI Mal’dan; imalatcıuretici, satıcı, bayi, acente, ithalatcı, kredi veren muteselliden sorumludur
Mal ve hizmette ayıp daha sonra ortaya cıkmışsa malın tuketiciye tesliminden veya hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir
Ayıplı mal ve hizmetlerden olduğu her turlu zararlardan dolayı yapılacak talepler uc yıllık zaman aşımına tabidir
Mal veya hizmetin ayıbı satıcı ve sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zaman aşımı suresinden yararlanılamaz
AYIPLI MAL VE AYIPLI HİZMET
Acık bir ayıplı mal veya hizmet satın alan bir tuketici; Malın tesliminden itibaren otuz gun icinde ayıbı satıcıya bildirmekle yukumludur ve şunları talep edebilir;
1 Para iadesi
2 Değiştirme hizmetin yeniden gorulmesi
3 Ayıp oranında bedel indirimi
4 Ucretsiz onarım
5 Tazminat
AYIPLI Mal’dan; imalatcıuretici, satıcı, bayi, acente, ithalatcı, kredi veren muteselliden sorumludur
Mal ve hizmette ayıp daha sonra ortaya cıkmışsa malın tuketiciye tesliminden veya hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir
Ayıplı mal ve hizmetlerden olduğu her turlu zararlardan dolayı yapılacak talepler uc yıllık zaman aşımına tabidir
Mal veya hizmetin ayıbı satıcı ve sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zaman aşımı suresinden yararlanılamaz