iltasyazilim
FD Üye
Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur
Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır
Süratli, dürüst ve tez düşünebilmeye muavin olur, olaylara içten yorumlarla yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir
“Kendine güven duygusu aşılar ve bunu geliştirir
Kendi zor ve yeteneklerini daha iyi tanıayıp şey, kişisel zor ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel içten kararlar alabilmeye muavin olur
Dikkatini tek konu üstünde yoğunlaştırabilme alışkanlığı kazandırır
Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp kavranmasına yardımcı olur
Bilimselliği ön plana alarak incelemeler yapmaya yönlendirir
Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır
Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve yaratıcılıklarından hür bırakan bir ortam hazırlar
Başarıya fakat ve oysa sistemli ve disiplini bir çalışmayla varılabileceğini gösterir
Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir
Başarısızlıklar karşı yılmamayı galibiyet için daha da çok çalışmanın zorunlu olduğunu öğretir
Başarılardan büyük hazlar duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir
Yepyeni hedefler göstererek bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar
Şahısların olumsuz bir yönünü,eksikliğini, veya bir tavır bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır
Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi, kazananı kutlamayı öğretir
Yakın dostluklar kurup daha fazla sosyalleşmeye ve sosyal yaşamın zenginleşmesine asistan olur
Bu dek pozitif etkisi olan bir araç muhakkak bir EĞİTİM ARACIdır Yer yüzünde diğer hiçbir vasıta,bu dek olumlu davranışların hepsini birden bireylere kazandıramaz!Öyleyse, çocuklarımızın olabileceğinden ufak yaştan başlayarak Şahsiyet gelişiminde satrancın fazla etkilerinden yararlanma amaçlanmalı, çocuklarımızın olumlu davranışlar sergilemelerini sağlamaya çalışmalı bu hedef tayin olarak benimsenmelidir *
Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır
Süratli, dürüst ve tez düşünebilmeye muavin olur, olaylara içten yorumlarla yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir
“Kendine güven duygusu aşılar ve bunu geliştirir
Kendi zor ve yeteneklerini daha iyi tanıayıp şey, kişisel zor ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel içten kararlar alabilmeye muavin olur
Dikkatini tek konu üstünde yoğunlaştırabilme alışkanlığı kazandırır
Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp kavranmasına yardımcı olur
Bilimselliği ön plana alarak incelemeler yapmaya yönlendirir
Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır
Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve yaratıcılıklarından hür bırakan bir ortam hazırlar
Başarıya fakat ve oysa sistemli ve disiplini bir çalışmayla varılabileceğini gösterir
Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir
Başarısızlıklar karşı yılmamayı galibiyet için daha da çok çalışmanın zorunlu olduğunu öğretir
Başarılardan büyük hazlar duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir
Yepyeni hedefler göstererek bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar
Şahısların olumsuz bir yönünü,eksikliğini, veya bir tavır bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır
Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi, kazananı kutlamayı öğretir
Yakın dostluklar kurup daha fazla sosyalleşmeye ve sosyal yaşamın zenginleşmesine asistan olur
Bu dek pozitif etkisi olan bir araç muhakkak bir EĞİTİM ARACIdır Yer yüzünde diğer hiçbir vasıta,bu dek olumlu davranışların hepsini birden bireylere kazandıramaz!Öyleyse, çocuklarımızın olabileceğinden ufak yaştan başlayarak Şahsiyet gelişiminde satrancın fazla etkilerinden yararlanma amaçlanmalı, çocuklarımızın olumlu davranışlar sergilemelerini sağlamaya çalışmalı bu hedef tayin olarak benimsenmelidir *