Anlatımlı Gitar Yapımı
Anlatımlı Saz Yapımı
Gitar Nasıl Yapılır?
Malzemeler
Ses tablası : Alman ladini (German spruce) veya Sedir (Red cedar)
Govde : Hint pelesengi (Indian Rosewood)
Sap : Honduras maunu veya İspanyol sediri
Klavye : Abanoz
Akort mekanizması : Schaller Std Hauser tip
Gitarlarımda kullandığım tum malzemeler en ust kalite sınıfından olup, İspanya'dan kendi ellerimle secmekteyim Tum malzemeler gitarın guvenliği icin yeterli sure bekletildikten sonra kullanılmaktadır
Boyutlar
Skala uzunluğu : 650 mm
On eşikte sap genişliği : 5254 mm
12perdede sap genişliği : 6264 mm
1perdede sap kalınlığı : 22 mm
10perdede sap kalınlığı : 25 mm
On eşikte tel aralığı : 43 mm
Koprude tel aralığı : 57 mm
Bununla birlikte, bu olculer muşteri tercihlerine gore değiştirilebilir
Tasarım
Gitar tasarım ve yapımında, geleneksel metotlarla yeni teknik gelişmelerin ideal bicimde kaynaşması gerektiğine inanıyorum
Gitarlarımda; parlaklığı, dengeyi ve ton zenginliğini kaybetmeksizin yuksek volum hedefliyorum
Ses tablası ve govde Peterson 490 Strobe tuner cihazla titizlikle akort edilerek, en ideal ses kalitesi hedeflenmektedir
Gitarlar otomatik kontrollu sabit nem ortamında (50 % RH) montaj edilmekte ve boylelikle omru boyunca maruz kalacağı daha nemli veya kuru ortamlardaki nem stresine karşı koymaları garanti altına alınmaktadır
Rozetler her gitar icin tamamen ozgun olarak tasarlanmakta ve yapılmaktadır
Gitarlarımda geleneksel gomalakolarak bilinen French Polishcilası kalite ve estetik gozetilerek uygulanmaktadır
Gitarlarımın tamamında on ve kopru eşiklerinde her tel icin ayrı ayrı intonasyon compensationolarak anılan intonasyon duzeltmeişlemi yapılmaktadır, bu işlemin gitar intonasyonuna yaptığı katkı gitarlarımı deneyen tum gitaristler tarafından onaylanmaktadır
Gitar Yapımında Kullanılan Ağaclar
Ebony
Abanozun, yaklaşık 435 turu vardır ama bunlardan 20 kadarı piyasada kullanılmaktadır Sert dokulu bir ağac olduğundan, fingerboard icin tercih edilir Yıpranmalara karşı dayanıklıdır, yoğun paralel damarlardan oluşur Aynı zamanda siyah rengi nedeniyle neck ağacıyla iyi bir kontras oluşturur ve fretleri iyi yakalar Diğer sert dokulu ağaclar gibi, mevsim değişikliklerinde, havadaki neme bağlı olarak dokuları sıkşır Bu Sıkışma diğer ağaclara gore daha yavaş olur Abanoz kuruduktan sonra sabit kalır, cunku abanoz enine bir ağactır
Indian Rosewood
Elektrik ve akustik gitarda cok kullanılan bir ağactır Abanoz ve bazı sert dokulu rosewood'lar kadar dayanıklı değildir ama buyuk oranda sabit kaldığı icin onemlidir Neck uzerindeyken, abanozdan daha hafif ama aynı boylamsal guce eşittir
Maple European Big Leaf
Maple, yaylı enstrumanlar ailesi icin geleneksel bir ağactır Oyma tekniğiyle veya dilimler halinde calışılabilinir Figurlerine gore fiyatlandırılmıştırCurly figuru, ceyrek kesitlerde daha cok goze carpar; bununla birlikte, birdseye ve quilted, dilimli yuzeylerde kendini daha iyi gosterir Figurlu maple'lar, kendi arasında cok iyi, iyi ve orta figur olarak sınıflandırılır
Mahogany African, Honduran, Sapele
Honduran maunu, Brazilya (swietenia) maununa eşdeğer, az bulunan bir maun turudur Africa maununun Khaya cinsi ve Sapele'nin Entandrophragma cinsi, Honduran maunundan daha ağır ve daha iyi dokulara sahiptir Bu ağacların tumu, calışma kolaylığı ve stabil kalması nedeniyle gitar icin uygundur Yanlık parcaları cevirirken, parcadaki yoğunluk farkları nedeniyle gucluk yaşanabilir, bu yuzden ıslatmadan cevirmek daha iyi sonuc verir Renkleri acık pembe, orta ve kızıl kahve tonlarındadır Ceyrek kesitli yuzeylerde figur, karakteristik cizgilerle icice gecmiş yoğun damarlar şeklindedir
Black Acacia (Australian Blackwood)
Sarıkahve rengi ve genellikle duz damarlara sahip bu ağac, Rosewood'a mukemmel bir alternatiftir Sesteki parlaklık ve derinlik maun'a yakındır Tap tonlarda aşağı yukarı Koa ile aynı olmakla beraber, daha iyi bir sound yakalandığı da soylenir
Wenge
Wenge Batı Afrika'da bulunan geniş ve duz gelişen bir ağactır 1983 yılında ilk kez Don Muser tarafından gitar ağacı olarak kullanılmıştır Indian Rosewood'a alternatif bir ağactır Wenge'den oluşmuş bir settedamarlar, yanlar ve sırt boyunca sıkı ve duzdur Cikolata renklidir ve siyah damarlardan oluşur Bu ağac, Indian veya Brazilian Rosewood kadar ağır değil, sık dokulu, sert, fakat geniş gozeneklerle daha hafiftir
Padauk
Padauk ilk kesildiğinde acık portakal renklidir, ama zaman gectikce oksidasyonla koyulaşır, IndianRosewood' dan daha kırmızı bir tona ulaşır Indian Rosewood'dan biraz daha sert ve ağırdır Hepsinden aynı değerde, iyi sırt ve yan olur Stabil,calışma kolaylığı ve guclu tonlar Kolay kıvrılabilen ağaclarla kıyaslandığında,cevrilmesi biraz daha guc olabilir
Sitka Spruce
Elastik ve direncli olduğu icin tercih edilir Sıtka spruce, kirlenme ve kotu kullanım soz konusu olduğunda, diğer ses kapaklarına kıyasla daha dayanıklıdır Akustik ve klasik gitarlarda kullanılabilinir Renkleri beyaz, pembe ve acık kahverengi arasında değişir Ust kalitede enteresan renk varyasyonları gorulur
Western Red Cedar
Geleneksel bir ağac olmamasına rağmen, ozellikle klasik gitar yapımcıları icin, damarları nedeniyle popularitesini Surdurmektedir Bugun, pek cok kalitesi yuksek klasik gitarda,sedir kullanılmıştır Sedir yumuşaktır, spruce kadar guclu ve elastik değildir, ama değişen hava koşullarından daha az etkilenir, stabildir Sıcak renkli, duz damarlı, temiz seslidir Kızılkahveden, cikolata rengine kadar değişen renkleri vardır Renk varyasyonlarına gore derecelendirilir
alıntı
Anlatımlı Saz Yapımı
Gitar Nasıl Yapılır?
Malzemeler
Ses tablası : Alman ladini (German spruce) veya Sedir (Red cedar)
Govde : Hint pelesengi (Indian Rosewood)
Sap : Honduras maunu veya İspanyol sediri
Klavye : Abanoz
Akort mekanizması : Schaller Std Hauser tip
Gitarlarımda kullandığım tum malzemeler en ust kalite sınıfından olup, İspanya'dan kendi ellerimle secmekteyim Tum malzemeler gitarın guvenliği icin yeterli sure bekletildikten sonra kullanılmaktadır
Boyutlar
Skala uzunluğu : 650 mm
On eşikte sap genişliği : 5254 mm
12perdede sap genişliği : 6264 mm
1perdede sap kalınlığı : 22 mm
10perdede sap kalınlığı : 25 mm
On eşikte tel aralığı : 43 mm
Koprude tel aralığı : 57 mm
Bununla birlikte, bu olculer muşteri tercihlerine gore değiştirilebilir
Tasarım
Gitar tasarım ve yapımında, geleneksel metotlarla yeni teknik gelişmelerin ideal bicimde kaynaşması gerektiğine inanıyorum
Gitarlarımda; parlaklığı, dengeyi ve ton zenginliğini kaybetmeksizin yuksek volum hedefliyorum
Ses tablası ve govde Peterson 490 Strobe tuner cihazla titizlikle akort edilerek, en ideal ses kalitesi hedeflenmektedir
Gitarlar otomatik kontrollu sabit nem ortamında (50 % RH) montaj edilmekte ve boylelikle omru boyunca maruz kalacağı daha nemli veya kuru ortamlardaki nem stresine karşı koymaları garanti altına alınmaktadır
Rozetler her gitar icin tamamen ozgun olarak tasarlanmakta ve yapılmaktadır
Gitarlarımda geleneksel gomalakolarak bilinen French Polishcilası kalite ve estetik gozetilerek uygulanmaktadır
Gitarlarımın tamamında on ve kopru eşiklerinde her tel icin ayrı ayrı intonasyon compensationolarak anılan intonasyon duzeltmeişlemi yapılmaktadır, bu işlemin gitar intonasyonuna yaptığı katkı gitarlarımı deneyen tum gitaristler tarafından onaylanmaktadır
Gitar Yapımında Kullanılan Ağaclar
Ebony
Abanozun, yaklaşık 435 turu vardır ama bunlardan 20 kadarı piyasada kullanılmaktadır Sert dokulu bir ağac olduğundan, fingerboard icin tercih edilir Yıpranmalara karşı dayanıklıdır, yoğun paralel damarlardan oluşur Aynı zamanda siyah rengi nedeniyle neck ağacıyla iyi bir kontras oluşturur ve fretleri iyi yakalar Diğer sert dokulu ağaclar gibi, mevsim değişikliklerinde, havadaki neme bağlı olarak dokuları sıkşır Bu Sıkışma diğer ağaclara gore daha yavaş olur Abanoz kuruduktan sonra sabit kalır, cunku abanoz enine bir ağactır
Indian Rosewood
Elektrik ve akustik gitarda cok kullanılan bir ağactır Abanoz ve bazı sert dokulu rosewood'lar kadar dayanıklı değildir ama buyuk oranda sabit kaldığı icin onemlidir Neck uzerindeyken, abanozdan daha hafif ama aynı boylamsal guce eşittir
Maple European Big Leaf
Maple, yaylı enstrumanlar ailesi icin geleneksel bir ağactır Oyma tekniğiyle veya dilimler halinde calışılabilinir Figurlerine gore fiyatlandırılmıştırCurly figuru, ceyrek kesitlerde daha cok goze carpar; bununla birlikte, birdseye ve quilted, dilimli yuzeylerde kendini daha iyi gosterir Figurlu maple'lar, kendi arasında cok iyi, iyi ve orta figur olarak sınıflandırılır
Mahogany African, Honduran, Sapele
Honduran maunu, Brazilya (swietenia) maununa eşdeğer, az bulunan bir maun turudur Africa maununun Khaya cinsi ve Sapele'nin Entandrophragma cinsi, Honduran maunundan daha ağır ve daha iyi dokulara sahiptir Bu ağacların tumu, calışma kolaylığı ve stabil kalması nedeniyle gitar icin uygundur Yanlık parcaları cevirirken, parcadaki yoğunluk farkları nedeniyle gucluk yaşanabilir, bu yuzden ıslatmadan cevirmek daha iyi sonuc verir Renkleri acık pembe, orta ve kızıl kahve tonlarındadır Ceyrek kesitli yuzeylerde figur, karakteristik cizgilerle icice gecmiş yoğun damarlar şeklindedir
Black Acacia (Australian Blackwood)
Sarıkahve rengi ve genellikle duz damarlara sahip bu ağac, Rosewood'a mukemmel bir alternatiftir Sesteki parlaklık ve derinlik maun'a yakındır Tap tonlarda aşağı yukarı Koa ile aynı olmakla beraber, daha iyi bir sound yakalandığı da soylenir
Wenge
Wenge Batı Afrika'da bulunan geniş ve duz gelişen bir ağactır 1983 yılında ilk kez Don Muser tarafından gitar ağacı olarak kullanılmıştır Indian Rosewood'a alternatif bir ağactır Wenge'den oluşmuş bir settedamarlar, yanlar ve sırt boyunca sıkı ve duzdur Cikolata renklidir ve siyah damarlardan oluşur Bu ağac, Indian veya Brazilian Rosewood kadar ağır değil, sık dokulu, sert, fakat geniş gozeneklerle daha hafiftir
Padauk
Padauk ilk kesildiğinde acık portakal renklidir, ama zaman gectikce oksidasyonla koyulaşır, IndianRosewood' dan daha kırmızı bir tona ulaşır Indian Rosewood'dan biraz daha sert ve ağırdır Hepsinden aynı değerde, iyi sırt ve yan olur Stabil,calışma kolaylığı ve guclu tonlar Kolay kıvrılabilen ağaclarla kıyaslandığında,cevrilmesi biraz daha guc olabilir
Sitka Spruce
Elastik ve direncli olduğu icin tercih edilir Sıtka spruce, kirlenme ve kotu kullanım soz konusu olduğunda, diğer ses kapaklarına kıyasla daha dayanıklıdır Akustik ve klasik gitarlarda kullanılabilinir Renkleri beyaz, pembe ve acık kahverengi arasında değişir Ust kalitede enteresan renk varyasyonları gorulur
Western Red Cedar
Geleneksel bir ağac olmamasına rağmen, ozellikle klasik gitar yapımcıları icin, damarları nedeniyle popularitesini Surdurmektedir Bugun, pek cok kalitesi yuksek klasik gitarda,sedir kullanılmıştır Sedir yumuşaktır, spruce kadar guclu ve elastik değildir, ama değişen hava koşullarından daha az etkilenir, stabildir Sıcak renkli, duz damarlı, temiz seslidir Kızılkahveden, cikolata rengine kadar değişen renkleri vardır Renk varyasyonlarına gore derecelendirilir
alıntı