iltasyazilim
FD Üye
Scamper testi,
Scamper uygulamaları,
SCAMPER Uygulamalarına İlişkin Öneriler
• SCAMPER çalışmaları benzer sorular kullanarak öykü, masal veya şiirler üstünde de fazla rahatlıkla kullanılabilir
• SCAMPER yöntemi işbirlikli öğrenme gibi öteki etkili öğrenme yöntemleri ile veya istenirse kişisel alıştırma ile birlikte sınıfta fazla bakımlı uygulanabilir
• SCAMPER çalışmalarında mahsul geliştirme çalışması bittikten sonra istenirse öğrencilerin hayal ettikleri ürünleri veya mahsul üzerindeki değişiklikleri resimlendirmeleri istenebilir
• Bu yöntemi uygularken özellikle SCAMPER'ın amacının yeni ürünler keşfetmek değil öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmek olduğu unutulmamalıdır Uygulama aşamasında öğrencinin alıştırma sürecine katılımı daha çok önemsenmeli, üründen çok egzersiz sürecine vurgu yapılmalıdır
• SCAMPER uygulamaları esnasında çocukların buldukları çözümler ya da öneriler öğretmen göre not edilmeli ve uygun yerlerde sergilenmelidir
• ayrı zamanlarda değişik nesneler ya da öyküler üstünde çocuklara SCAMPER uygulanmalı ve çocukların yaratıcılıklarındaki gelişmeler gözlemlenip notlar alınmalıdır
• Uygulamalar sırasında çalışılacak nesnenin kullanımı ve tanıtımı ile ilgili ön incelemeler yapıp çocuğun nesneyi en ince ayrıntısına kadar tanımasına olanak sağlanmalıdır
• Çocukların SCAMPER sorularının hangilerinde zorlandığı belirlenip öteki çalışmalarda icabında bu sorular kullanılmamalıdır veya basitleştirip değiştirilmelidir
• Uygulamalar sırasında sorular çocukların anlayabileceği şekilde basitleştirilmiş olarak sorulmalıdır
• Uygulamalar esnasında çocukların bulduğu işe yaramayan, kolay ve ilgisiz gibi görünen önerileri bile değerlendirip çocuklara olumlu dönütler verilmelidir
• Uygulamalar esnasında beyin fırtınası ilkeleri yerine getirilmelidir (Çocukların söyledikleri her fikri değer biçme, uygulamalar sırasında istekli, heyecanlı ve şevkli olma, çocukların ayrı düşünmeleri için cesaretlendirici olma gibi)
• Daha sonraki aşamalarda çocuklardan da bahşedilen nesne veya öykülerle ilgili kendilerinden de yeni sorular bulmaları istenmelidir
Başlangıçta öğrenciye bilinçli olarak yaptırdığımız bu incelemeler sonra çocuğun bir parçası olacaktır Çocuk bir vakit sonra sürekli olarak fazla boyutlu düşünmeye ve konu ne olursa olsun yaratıcı çözümler üretmeye başlayacaktır Çünkü farklı düşünme, varolan hafıza modellerini kırarak yenilerinin oluşmasını sağlar Tuhaf ayrı sorular tekrar tekrar çocuklar için ilgi çekicidir
Çocuğa yaratıcılıkla ilgili ne kadar fazla çalışma yaptırılırsa çocuğun yaratıcılığı ve bambaşka düşünme becerisi de o oranda gelişecektir Unutmamak gerekir ki, müsade verilirse ve uygun etraf yaratılırsa her çocuğun yaratıcılığı ve bambaşka düşünme becerisi gelişir *
Scamper uygulamaları,
SCAMPER Uygulamalarına İlişkin Öneriler
• SCAMPER çalışmaları benzer sorular kullanarak öykü, masal veya şiirler üstünde de fazla rahatlıkla kullanılabilir
• SCAMPER yöntemi işbirlikli öğrenme gibi öteki etkili öğrenme yöntemleri ile veya istenirse kişisel alıştırma ile birlikte sınıfta fazla bakımlı uygulanabilir
• SCAMPER çalışmalarında mahsul geliştirme çalışması bittikten sonra istenirse öğrencilerin hayal ettikleri ürünleri veya mahsul üzerindeki değişiklikleri resimlendirmeleri istenebilir
• Bu yöntemi uygularken özellikle SCAMPER'ın amacının yeni ürünler keşfetmek değil öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmek olduğu unutulmamalıdır Uygulama aşamasında öğrencinin alıştırma sürecine katılımı daha çok önemsenmeli, üründen çok egzersiz sürecine vurgu yapılmalıdır
• SCAMPER uygulamaları esnasında çocukların buldukları çözümler ya da öneriler öğretmen göre not edilmeli ve uygun yerlerde sergilenmelidir
• ayrı zamanlarda değişik nesneler ya da öyküler üstünde çocuklara SCAMPER uygulanmalı ve çocukların yaratıcılıklarındaki gelişmeler gözlemlenip notlar alınmalıdır
• Uygulamalar sırasında çalışılacak nesnenin kullanımı ve tanıtımı ile ilgili ön incelemeler yapıp çocuğun nesneyi en ince ayrıntısına kadar tanımasına olanak sağlanmalıdır
• Çocukların SCAMPER sorularının hangilerinde zorlandığı belirlenip öteki çalışmalarda icabında bu sorular kullanılmamalıdır veya basitleştirip değiştirilmelidir
• Uygulamalar sırasında sorular çocukların anlayabileceği şekilde basitleştirilmiş olarak sorulmalıdır
• Uygulamalar esnasında çocukların bulduğu işe yaramayan, kolay ve ilgisiz gibi görünen önerileri bile değerlendirip çocuklara olumlu dönütler verilmelidir
• Uygulamalar esnasında beyin fırtınası ilkeleri yerine getirilmelidir (Çocukların söyledikleri her fikri değer biçme, uygulamalar sırasında istekli, heyecanlı ve şevkli olma, çocukların ayrı düşünmeleri için cesaretlendirici olma gibi)
• Daha sonraki aşamalarda çocuklardan da bahşedilen nesne veya öykülerle ilgili kendilerinden de yeni sorular bulmaları istenmelidir
Başlangıçta öğrenciye bilinçli olarak yaptırdığımız bu incelemeler sonra çocuğun bir parçası olacaktır Çocuk bir vakit sonra sürekli olarak fazla boyutlu düşünmeye ve konu ne olursa olsun yaratıcı çözümler üretmeye başlayacaktır Çünkü farklı düşünme, varolan hafıza modellerini kırarak yenilerinin oluşmasını sağlar Tuhaf ayrı sorular tekrar tekrar çocuklar için ilgi çekicidir
Çocuğa yaratıcılıkla ilgili ne kadar fazla çalışma yaptırılırsa çocuğun yaratıcılığı ve bambaşka düşünme becerisi de o oranda gelişecektir Unutmamak gerekir ki, müsade verilirse ve uygun etraf yaratılırsa her çocuğun yaratıcılığı ve bambaşka düşünme becerisi gelişir *