iltasyazilim
FD Üye
Şehitler haftasının anlam ve önemi
İnsan çalıştığı takdirde öyle fazla rütbe ve ünvanlar sahibi olur Bu rütbelerin başında hiç değişkenlik yok ancak, Şehitlik ve gazilik kazanç Çünkü bu rütbeler hayat karşılığında elde edilmekte ve inanç tamamen kazanılmaktadır Hem Adalet katında ve hem de ahali yanında şahadet mertebesine yükselmek, büyük bir mazhariyettir
Şehit, Allah'ın huzurunda diri olarak hazır bulunup, rızıklandırılacağı ve cennete gireceğine şahadet olunduğu için bu ismi almıştır
Şehitlerin Fazileti
İnsan niçin şehit veya gazi olmayı ister? Çünkü başka bir mücadele ile bu rütbelere erişemez Bu rütbeler canı feda etme karşılığında elde edilir Peygamber Efendimize sormuşlar: Ey Allah'ın Resulü, bana, savaşa (Cihada) denk olan bir amel göster? Peygamberimiz: Buna denk bir amel bulamıyorum, buyurdu Daha Sonra da: Savaşçı savaşa çıktığı vakit, camiye kapanır aralıksız olarak ve usanmadan namaz kılmaya ve ara vermeden oruç tutmaya gücünüz yeter mi? buyurdu Bunun üzerine adam: Buna kimin gücü yeter, ey Allah'ın Resulü? dedi
Tövbe suresi 19 ayetinde şöyle buyruluyor: Siz, hacılara su dağıtma ve Mescidi Haram'ı (Kâbe'yi) onarma işiyle, Allah'a ve öbür dünya gününe iman edip Allah yolunda savaşanların yaptığı işi bir mi tutuyorsunuz? Bunlar Allah katında eşdeğer olamazlar
Bu ayeti kerime'nin nazil olması ile ilgili Müslim'de şu söylenti yer almaktadırNuman b Beşir (ra) adındaki Sahabe şöyle demiştir: Ben Peygamberimizin minberi yanına idim Bir adam bana: Ben Müslüman olduktan sonradan hacılara sakalık etmem hariç, hiç bir emel yapmasam gam yemem, dedi Bir başka biri da: Ben Kâbe'yi onarsam da başka hiçbir amel yapmasam aldırış etmem, dedi Bir diğeri de: Allah yolunda Savaşmak, bu sizin söylediklerinizden daha faziletlidir, dedi
Bu bir cuma günü idi Bunları dinleyen Hz Ömer: Susun, Peygamberin minberi yanına böyle sesinizi yükseltmeyin Ben cumayı kıldıktan daha sonra konuyu Peygamberimizden sorup öğrenirim, dedi Allah Teâlâ da bu ayeti indirdi (ve onların sözünü ettikleri amellerden hiçbirinin Allah yolunda savaşmakla aynı olmadıgını bildirdi)
İnsan neden şehit elde etmek ister? Çünkü Allah, şahadet mertebesine yükselene Cenneti va'dediyor Kur'anı Kerim'de şöyle buyuruyor:''Allah, müminlerden mallarını ve canlarını, kendilerine () verilecek cennet karşılığında satın almıştır Çünkü onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler, ölürler (Bu), Tevrat'ta, İncil'de ve Kuran'da Allah üzerine yargı bir va'ddır Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır? O halde O'nunla yapmış olduğunuz bu alışverişinizden dolayı sevinin İşte bu, büyük bir kazançtır
Bir adam Peygamberimize: Ey Allah'ın Resulü, Allah yolunda öldürülürsem yerim neresidir? diye sordu Peygamberimiz: Cennettedir, buyurdu Adam, yemekte olduğu elindeki hurmaları bırakıp savaşa girdi ve sonunda şehit oldu
Müslüman Türk'ü zaferden zafere koşturan ve Tarih Sayfalarını mertlik destanları ile süsleten, Allah'ın yargı olan vadine ermek ve O'nun şehitler için hazırladığı mükâfata mazhar olma istek ve isteğidir
Islam için ve Müslümanlar için büyük bir yıkım olan Haçlı ordularını bu ruh ve heyecanla durdurmuş, 1071 tarihinden itibaren Anadolu'yu Müslüman TÜRK'E Anavatan yapmış, 1453'de fethiyle Bizans imparatorluğunu yıkarak orta çağı kapatıp yeniçağı açmış, 30 Ağustos 1922 'İstanbul'un de Dumlupınar Meydan Savaşını kazanarak ülkeyi düşmandan temizlemiştir Yakın 1974'de bu ruh ile Mehmetçik Kıbrıs'ta savaşmış, SOYDAŞ ve kardeşlerini bu yandan vatanı bölmeye çalışan haydutlara geçit ve fırsat vermemiştir kurtarmıştır
Bir Ayette şöyle buyruluyor: Allah yolunda öldürülenleri (şehitleri) sakın ölü sanmayın Bilakis onlar diridirler; Allah'ın Lütuf ve kereminden kendilerine verdikleriyle Sevinçli bir halde Rableri yanında rızklara mazhar olmaktadırlar Arkalarından gelecek ve az önce kendilerine katılmamış olan şehit kardeşlerine de hiç bir hüzün ve korku bulunmadığı müjdesinin sevincini duyurmaktadırlar
Sevgili Peygamberimiz şehitliğin derecesiyle ilgili olarak şöyle buyurmuştur: Hiç kimse cennete girdikten sonra tüm dünya'ya sahip olsa bile her tarafta dünya'ya dönmek istemez
Kişisel Olarak Peygamberimiz, bir defa değil birkaç kez şehit olmayı istemiş ve şöyle buyurmuştur: Ruhumu kudret elinde tutan Allah'a yemin ederim oysa, Allah yolunda savaşıp öldürülmemi, daha sonra yeniden dirilip savaşarak her yerde öldürülmemi, tekrar dirilip Savaşta öldürülmemi arzu ederim
Şehitlik olmadan vatan olmaz Evet, vatan bir toprak parçasıdır, ama her toprak parçası vatan değildir Vatan, uğruna şehitlerin kan akıttıkları toprak parçasıdır Toprak, eğer uğruna ölen varsa vatandırsözü, ne güzel bir sözdür
Bugün sahip olduğumuz bu cennet vatan, kahraman atalarımızın her karışını kanlari ile sulayarak bize itimat ettikleri topraklardır'
Vatan, bir müslümanın her şeyidir Çünkü din, namus, şeref ve bağımsızlık gibi kutsal değerler ancak vatan doğru korunabilir Bunun için atalarımız vatanımız için her fedakârlıkta bulunmuşlar, kanlarını akıtarak onu DÜŞMANA teslim etmemişlerdir
Allah'a ve O'nun Peygamberine imandan daha sonra, insanı en fazla Allah'a yaklaştıran amel, hiç kararsızlık değil ancak Allah yolunda savaşmaktır
Şehitler Üç Çeşittir
Şehitdenilince, Allah yolunda ve vatan uğrunda canını feda eden kimse akla kazanç Aslında şehit, başlıca bu anlamda kullanılır aynı zamanda başka şekillerde ölenlerden şehit olanlar da vardır Hem bazı şehitler vardır ama, onlara uygulanan hükümler diğer şehitlere uygulanmaz Bunun için İslâm âlimleri şehitleri, kendilerine uygulanan dünya hükümleri ve Allah katındaki durumları itibariyle üç kısma ayırmışlardır
1 Hem Dünya ve Hem de Öbür Dünya bakımından Şehit Olanlar
Bunlar;
a) Savaşta gayrı Müslimlerle veya Haydut ve yol kesicilerle yapılan çatışma sonunda öldürülmüş olanlar,
b) Savaş alanında, üzerlerinde öldürülmüş olduklarına dair bulgu olduğu halde ölü bulunanlar (üzerlerindeki öldürülme alameti, bunların Savaşta öldürülmüş olduğunu gösterir)
c) Kendisine Haksız yere yapıldığı bilinen bir hamle sonunda öldürülmüş olan ve bundan nedeniyle da varislerine diyet olarak bir mal verilmesi gerekmeyen herhangi bir müslüman,
d) Malını, canını ve ırzını korurken Haksız yere öldürülmüş bulunan kimse, Nitekim Peygamberimiz: Malını koruma uğrunda öldürülen şehittir canını koruma uğrunda öldürülen şehittir dinini koruma uğrunda öldürülen şehittir ''buyurmuştur
Işte bunlar, ayrıca dünya hükümleri itibariyle keza de öbür dünya bakımından şehittirler
Bu durumdaki şehitler yıkanmaz, üzerlerindeki elbiseler çıkarılmaz, öylece namazları kılınarak gömülürler
Şehidin kefeni, üzerindeki elbisesidir Ancak üzerinde bulunan ve KEFEN cinsinden olmayan palto ve pabuç gibi şeyler çıkarılır Üzerindeki elbisesi, örtülmesi gereken yerlere eksik gelirse, tamamlanır
2 Ahiret Şehidi
Ahiret Şehidi''kime diyoruz ve bu adı neden veriyoruz? Öbür Dünya şehidi, düşmanla ya da Devlete başkaldıran ve yol kesenlerle yani Haydut ile savaşırken yaralandıktan sonra derhal ölmeyip; tedavi olan yemek yiyen, su içen veya bir zaman uyuyan veyahut savaş alanında ölmeyip başka bir yere nakledildikten sonradan ölenlerdir
Bunlar, Allah katında şehittir ve şehit mükâfatı alacaklardır Ancak bunlara dünya hükümleri uygulanmaz Bunlar, öteki ölüler gibi yıkanır, kefenlenir ve namazları kılınarak defnedilirler
Bir kusur sonucu öldürülen müslüman da ahiret şehididir Hem boğularak, yanarak, bir yıkıntı altında kalarak ölenler ile aile ve çocuklarının geçimini sağlamak için helâl yoldan çalışıp kazanırken ölen kimseler ve ilim yolunda ölenler de ahiret şehidi sayılır
Nitekim Peygamberimiz Efendimiz şöyle buyurmuştur: Şehitler hareketlen: Vebadan, ishalden ölenler, suda boğulanlar, duvar ve toprak altında kalıp ölenler ve Allah yolunda şehit düşenler
3 Dünya Şehidi
Bu, inanmadığı halde Müslüman görünen ve Müslümanların yanına savaşırken öldürülen kimsedir Bu da şehit sayılır, yıkanmadan namazı kılınarak elbisesiyle gömülür Oysa, inancı olmadığı ve yalnız dünya ile ilgili amaçlar için savaşarak öldürüldüğündendünya hükümleri bakımından şehit sayılır ise deAllah katında şehit değildir
Burada manâlı olan iki hususa sinyâl etmekte fayda vardır
Birincisi, Yapılan işler kişinin niyetine ast olarak değerlendirilir Nitekim Peygamberimiz Efendimiz bu konuda şöyle buyurmuştur: ameller ancak niyetlere göre değerlenir Herkese ancak niyet ettiği şey vardır,
Ikincisi, hiç kimsenin iç dünyası bilinemeyeceği için bu şehidin durumu Kendisiyle Allah arasında olan bir husustur Çünkü bir kimsenin içinde neyi sakladığı ve ne amaçla savaştığını oysa Allah ile kendisi bilir Bu itibarla, bir kimsenin bazı davranışlarına bakarak o kimse hakkındaiçinde sakladığı ile ilgilibelli bir şey bildirmek doğru değildir Aksi takdirde insan yanılır ve bu yüzden günaha girmiş olur
Bu noktada şu Hadisi Şerifi hatırlamakta yarar vardır Ebû Musa (ra) diyor fakat: Bir Bedevi Peygamberimize gelerek: Ey Allah'ın Resulü, adam var ama, Ganimet almak için Savaşır, adam var ki şan için Savaşır Bunların hangisi Allah yolunda savaşmış olur? diye sordu Peygamberimiz: Allah'ın sözü ve dini üstün olsun diye Savaşan kimse Allah yolunda savaşmış olur, buyurdu
İşte şehitlerimiz kanlarını akıtarak bu cennet vatanı bize emanet etmişlerdir Bize düşen de bu toprakları imar etmek, korumak ve bizden sonraki nesillere devretmektir Bunu yapmadığımız takdirde ayrıca vatanımıza ve keza de ŞEHİTLERİMİZE karşı görevlerimizi yapmamış ve onların ruhlarını incitmiş oluruz
Saff Suresi 1012'nci ayeti kerimelerde şöyle buyruluyor: Ey iman edenler, sizi acı bir azaptan kurtaracak ticareti size göstereyim mi? Allah'a ve Resulüne inanır, mallarınızla ve canlarınızla Allah yolunda savaşırsınız Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır İşte bu takdirde O , sizin günahlarınızı Bağışlar, sizi altından IRMAKLAR akıcı cennetlere, Ve cennetlerindeki hoş meskenlere koyar İşte en büyük kurtuluş budur
ŞEHİTLERİMİZE Allah rahmet eylesin, cennetiyle cemaliyle onları şereflendirsinAmin *
İnsan çalıştığı takdirde öyle fazla rütbe ve ünvanlar sahibi olur Bu rütbelerin başında hiç değişkenlik yok ancak, Şehitlik ve gazilik kazanç Çünkü bu rütbeler hayat karşılığında elde edilmekte ve inanç tamamen kazanılmaktadır Hem Adalet katında ve hem de ahali yanında şahadet mertebesine yükselmek, büyük bir mazhariyettir
Şehit, Allah'ın huzurunda diri olarak hazır bulunup, rızıklandırılacağı ve cennete gireceğine şahadet olunduğu için bu ismi almıştır
Şehitlerin Fazileti
İnsan niçin şehit veya gazi olmayı ister? Çünkü başka bir mücadele ile bu rütbelere erişemez Bu rütbeler canı feda etme karşılığında elde edilir Peygamber Efendimize sormuşlar: Ey Allah'ın Resulü, bana, savaşa (Cihada) denk olan bir amel göster? Peygamberimiz: Buna denk bir amel bulamıyorum, buyurdu Daha Sonra da: Savaşçı savaşa çıktığı vakit, camiye kapanır aralıksız olarak ve usanmadan namaz kılmaya ve ara vermeden oruç tutmaya gücünüz yeter mi? buyurdu Bunun üzerine adam: Buna kimin gücü yeter, ey Allah'ın Resulü? dedi
Tövbe suresi 19 ayetinde şöyle buyruluyor: Siz, hacılara su dağıtma ve Mescidi Haram'ı (Kâbe'yi) onarma işiyle, Allah'a ve öbür dünya gününe iman edip Allah yolunda savaşanların yaptığı işi bir mi tutuyorsunuz? Bunlar Allah katında eşdeğer olamazlar
Bu ayeti kerime'nin nazil olması ile ilgili Müslim'de şu söylenti yer almaktadırNuman b Beşir (ra) adındaki Sahabe şöyle demiştir: Ben Peygamberimizin minberi yanına idim Bir adam bana: Ben Müslüman olduktan sonradan hacılara sakalık etmem hariç, hiç bir emel yapmasam gam yemem, dedi Bir başka biri da: Ben Kâbe'yi onarsam da başka hiçbir amel yapmasam aldırış etmem, dedi Bir diğeri de: Allah yolunda Savaşmak, bu sizin söylediklerinizden daha faziletlidir, dedi
Bu bir cuma günü idi Bunları dinleyen Hz Ömer: Susun, Peygamberin minberi yanına böyle sesinizi yükseltmeyin Ben cumayı kıldıktan daha sonra konuyu Peygamberimizden sorup öğrenirim, dedi Allah Teâlâ da bu ayeti indirdi (ve onların sözünü ettikleri amellerden hiçbirinin Allah yolunda savaşmakla aynı olmadıgını bildirdi)
İnsan neden şehit elde etmek ister? Çünkü Allah, şahadet mertebesine yükselene Cenneti va'dediyor Kur'anı Kerim'de şöyle buyuruyor:''Allah, müminlerden mallarını ve canlarını, kendilerine () verilecek cennet karşılığında satın almıştır Çünkü onlar Allah yolunda savaşırlar, öldürürler, ölürler (Bu), Tevrat'ta, İncil'de ve Kuran'da Allah üzerine yargı bir va'ddır Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır? O halde O'nunla yapmış olduğunuz bu alışverişinizden dolayı sevinin İşte bu, büyük bir kazançtır
Bir adam Peygamberimize: Ey Allah'ın Resulü, Allah yolunda öldürülürsem yerim neresidir? diye sordu Peygamberimiz: Cennettedir, buyurdu Adam, yemekte olduğu elindeki hurmaları bırakıp savaşa girdi ve sonunda şehit oldu
Müslüman Türk'ü zaferden zafere koşturan ve Tarih Sayfalarını mertlik destanları ile süsleten, Allah'ın yargı olan vadine ermek ve O'nun şehitler için hazırladığı mükâfata mazhar olma istek ve isteğidir
Islam için ve Müslümanlar için büyük bir yıkım olan Haçlı ordularını bu ruh ve heyecanla durdurmuş, 1071 tarihinden itibaren Anadolu'yu Müslüman TÜRK'E Anavatan yapmış, 1453'de fethiyle Bizans imparatorluğunu yıkarak orta çağı kapatıp yeniçağı açmış, 30 Ağustos 1922 'İstanbul'un de Dumlupınar Meydan Savaşını kazanarak ülkeyi düşmandan temizlemiştir Yakın 1974'de bu ruh ile Mehmetçik Kıbrıs'ta savaşmış, SOYDAŞ ve kardeşlerini bu yandan vatanı bölmeye çalışan haydutlara geçit ve fırsat vermemiştir kurtarmıştır
Bir Ayette şöyle buyruluyor: Allah yolunda öldürülenleri (şehitleri) sakın ölü sanmayın Bilakis onlar diridirler; Allah'ın Lütuf ve kereminden kendilerine verdikleriyle Sevinçli bir halde Rableri yanında rızklara mazhar olmaktadırlar Arkalarından gelecek ve az önce kendilerine katılmamış olan şehit kardeşlerine de hiç bir hüzün ve korku bulunmadığı müjdesinin sevincini duyurmaktadırlar
Sevgili Peygamberimiz şehitliğin derecesiyle ilgili olarak şöyle buyurmuştur: Hiç kimse cennete girdikten sonra tüm dünya'ya sahip olsa bile her tarafta dünya'ya dönmek istemez
Kişisel Olarak Peygamberimiz, bir defa değil birkaç kez şehit olmayı istemiş ve şöyle buyurmuştur: Ruhumu kudret elinde tutan Allah'a yemin ederim oysa, Allah yolunda savaşıp öldürülmemi, daha sonra yeniden dirilip savaşarak her yerde öldürülmemi, tekrar dirilip Savaşta öldürülmemi arzu ederim
Şehitlik olmadan vatan olmaz Evet, vatan bir toprak parçasıdır, ama her toprak parçası vatan değildir Vatan, uğruna şehitlerin kan akıttıkları toprak parçasıdır Toprak, eğer uğruna ölen varsa vatandırsözü, ne güzel bir sözdür
Bugün sahip olduğumuz bu cennet vatan, kahraman atalarımızın her karışını kanlari ile sulayarak bize itimat ettikleri topraklardır'
Vatan, bir müslümanın her şeyidir Çünkü din, namus, şeref ve bağımsızlık gibi kutsal değerler ancak vatan doğru korunabilir Bunun için atalarımız vatanımız için her fedakârlıkta bulunmuşlar, kanlarını akıtarak onu DÜŞMANA teslim etmemişlerdir
Allah'a ve O'nun Peygamberine imandan daha sonra, insanı en fazla Allah'a yaklaştıran amel, hiç kararsızlık değil ancak Allah yolunda savaşmaktır
Şehitler Üç Çeşittir
Şehitdenilince, Allah yolunda ve vatan uğrunda canını feda eden kimse akla kazanç Aslında şehit, başlıca bu anlamda kullanılır aynı zamanda başka şekillerde ölenlerden şehit olanlar da vardır Hem bazı şehitler vardır ama, onlara uygulanan hükümler diğer şehitlere uygulanmaz Bunun için İslâm âlimleri şehitleri, kendilerine uygulanan dünya hükümleri ve Allah katındaki durumları itibariyle üç kısma ayırmışlardır
1 Hem Dünya ve Hem de Öbür Dünya bakımından Şehit Olanlar
Bunlar;
a) Savaşta gayrı Müslimlerle veya Haydut ve yol kesicilerle yapılan çatışma sonunda öldürülmüş olanlar,
b) Savaş alanında, üzerlerinde öldürülmüş olduklarına dair bulgu olduğu halde ölü bulunanlar (üzerlerindeki öldürülme alameti, bunların Savaşta öldürülmüş olduğunu gösterir)
c) Kendisine Haksız yere yapıldığı bilinen bir hamle sonunda öldürülmüş olan ve bundan nedeniyle da varislerine diyet olarak bir mal verilmesi gerekmeyen herhangi bir müslüman,
d) Malını, canını ve ırzını korurken Haksız yere öldürülmüş bulunan kimse, Nitekim Peygamberimiz: Malını koruma uğrunda öldürülen şehittir canını koruma uğrunda öldürülen şehittir dinini koruma uğrunda öldürülen şehittir ''buyurmuştur
Işte bunlar, ayrıca dünya hükümleri itibariyle keza de öbür dünya bakımından şehittirler
Bu durumdaki şehitler yıkanmaz, üzerlerindeki elbiseler çıkarılmaz, öylece namazları kılınarak gömülürler
Şehidin kefeni, üzerindeki elbisesidir Ancak üzerinde bulunan ve KEFEN cinsinden olmayan palto ve pabuç gibi şeyler çıkarılır Üzerindeki elbisesi, örtülmesi gereken yerlere eksik gelirse, tamamlanır
2 Ahiret Şehidi
Ahiret Şehidi''kime diyoruz ve bu adı neden veriyoruz? Öbür Dünya şehidi, düşmanla ya da Devlete başkaldıran ve yol kesenlerle yani Haydut ile savaşırken yaralandıktan sonra derhal ölmeyip; tedavi olan yemek yiyen, su içen veya bir zaman uyuyan veyahut savaş alanında ölmeyip başka bir yere nakledildikten sonradan ölenlerdir
Bunlar, Allah katında şehittir ve şehit mükâfatı alacaklardır Ancak bunlara dünya hükümleri uygulanmaz Bunlar, öteki ölüler gibi yıkanır, kefenlenir ve namazları kılınarak defnedilirler
Bir kusur sonucu öldürülen müslüman da ahiret şehididir Hem boğularak, yanarak, bir yıkıntı altında kalarak ölenler ile aile ve çocuklarının geçimini sağlamak için helâl yoldan çalışıp kazanırken ölen kimseler ve ilim yolunda ölenler de ahiret şehidi sayılır
Nitekim Peygamberimiz Efendimiz şöyle buyurmuştur: Şehitler hareketlen: Vebadan, ishalden ölenler, suda boğulanlar, duvar ve toprak altında kalıp ölenler ve Allah yolunda şehit düşenler
3 Dünya Şehidi
Bu, inanmadığı halde Müslüman görünen ve Müslümanların yanına savaşırken öldürülen kimsedir Bu da şehit sayılır, yıkanmadan namazı kılınarak elbisesiyle gömülür Oysa, inancı olmadığı ve yalnız dünya ile ilgili amaçlar için savaşarak öldürüldüğündendünya hükümleri bakımından şehit sayılır ise deAllah katında şehit değildir
Burada manâlı olan iki hususa sinyâl etmekte fayda vardır
Birincisi, Yapılan işler kişinin niyetine ast olarak değerlendirilir Nitekim Peygamberimiz Efendimiz bu konuda şöyle buyurmuştur: ameller ancak niyetlere göre değerlenir Herkese ancak niyet ettiği şey vardır,
Ikincisi, hiç kimsenin iç dünyası bilinemeyeceği için bu şehidin durumu Kendisiyle Allah arasında olan bir husustur Çünkü bir kimsenin içinde neyi sakladığı ve ne amaçla savaştığını oysa Allah ile kendisi bilir Bu itibarla, bir kimsenin bazı davranışlarına bakarak o kimse hakkındaiçinde sakladığı ile ilgilibelli bir şey bildirmek doğru değildir Aksi takdirde insan yanılır ve bu yüzden günaha girmiş olur
Bu noktada şu Hadisi Şerifi hatırlamakta yarar vardır Ebû Musa (ra) diyor fakat: Bir Bedevi Peygamberimize gelerek: Ey Allah'ın Resulü, adam var ama, Ganimet almak için Savaşır, adam var ki şan için Savaşır Bunların hangisi Allah yolunda savaşmış olur? diye sordu Peygamberimiz: Allah'ın sözü ve dini üstün olsun diye Savaşan kimse Allah yolunda savaşmış olur, buyurdu
İşte şehitlerimiz kanlarını akıtarak bu cennet vatanı bize emanet etmişlerdir Bize düşen de bu toprakları imar etmek, korumak ve bizden sonraki nesillere devretmektir Bunu yapmadığımız takdirde ayrıca vatanımıza ve keza de ŞEHİTLERİMİZE karşı görevlerimizi yapmamış ve onların ruhlarını incitmiş oluruz
Saff Suresi 1012'nci ayeti kerimelerde şöyle buyruluyor: Ey iman edenler, sizi acı bir azaptan kurtaracak ticareti size göstereyim mi? Allah'a ve Resulüne inanır, mallarınızla ve canlarınızla Allah yolunda savaşırsınız Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır İşte bu takdirde O , sizin günahlarınızı Bağışlar, sizi altından IRMAKLAR akıcı cennetlere, Ve cennetlerindeki hoş meskenlere koyar İşte en büyük kurtuluş budur
ŞEHİTLERİMİZE Allah rahmet eylesin, cennetiyle cemaliyle onları şereflendirsinAmin *