iltasyazilim
FD Üye
Etrafımızda gördüğümüz fakat ismini bilmediğimiz bir şeydir aslında semafor Peki nedir bu semafor derseniz; bayrak, elkol hareketleri ile ya da ışıkla yapılan işaret haberleşmesidir Tarih boyunca bir çok şekilde bu yöntem ile haberleşilmiştir Örneğin bez ve meşale yakıp sallayarak
1600’lü yıllarda teleskopun keşfedilmesi ile birlikte, işaretleşilen yerler arası mesafe oldukça artmıştır 17 Yüz yılın sonlarına doğru Robert Hook teleskop kullanarak, haberleşmeye yarayan basit bir sistem kurmayı planlamıştır Fakat bunu ancak 1794’te Claude Chappe gerçekleştirebilmiştir
Chappe’ın semaforu ise, Paris ve Lille şehirleri arasında, 230 km’lik bir mesafede doğru olarak uzun fasılalarla dizilmiş kuleler aracılığıyla çalışıyordu
Günümüzdeki semafor uygulamaları; hareket ettirilebilir mekanik kollar, çubuklar ve tren yollarında kullanılan işaret vericileri örnek olarak gösterilebilir Aslında semafor uygulamasını daha çok denizcilikte görebilir
Gemiler veya gemilerle kara arasındaki haberleşmeyi iki elinde yarısı kırmızı, yarısı sarı birer bayrak tutan ve bunları Semafor Alfabesi’ne göre sallayan bir denizci tarafından yapılır Sallanan bu bayrakların her bir hareketi, alfabenin belirli bir harfine, bir numaraya ya da dikkat belirtilen bir işarete karşılık gelmektedir
Çağrı cihazları bozulduğunda ya da herhangi bir sebeple kullanılamaz hale geldiğinde başvurulabilecek bir yöntem olarak hem semafor ismi, hem de kullanım şeklinin aklımızda kalmasında fayda vardır
Yazar: Ali MAZILIGÜNEY
1600’lü yıllarda teleskopun keşfedilmesi ile birlikte, işaretleşilen yerler arası mesafe oldukça artmıştır 17 Yüz yılın sonlarına doğru Robert Hook teleskop kullanarak, haberleşmeye yarayan basit bir sistem kurmayı planlamıştır Fakat bunu ancak 1794’te Claude Chappe gerçekleştirebilmiştir
Chappe’ın semaforu ise, Paris ve Lille şehirleri arasında, 230 km’lik bir mesafede doğru olarak uzun fasılalarla dizilmiş kuleler aracılığıyla çalışıyordu
Günümüzdeki semafor uygulamaları; hareket ettirilebilir mekanik kollar, çubuklar ve tren yollarında kullanılan işaret vericileri örnek olarak gösterilebilir Aslında semafor uygulamasını daha çok denizcilikte görebilir
Gemiler veya gemilerle kara arasındaki haberleşmeyi iki elinde yarısı kırmızı, yarısı sarı birer bayrak tutan ve bunları Semafor Alfabesi’ne göre sallayan bir denizci tarafından yapılır Sallanan bu bayrakların her bir hareketi, alfabenin belirli bir harfine, bir numaraya ya da dikkat belirtilen bir işarete karşılık gelmektedir
Çağrı cihazları bozulduğunda ya da herhangi bir sebeple kullanılamaz hale geldiğinde başvurulabilecek bir yöntem olarak hem semafor ismi, hem de kullanım şeklinin aklımızda kalmasında fayda vardır
Yazar: Ali MAZILIGÜNEY