Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Sente ayarı nedir? Nasıl yapılır? Olmazsa / bozulursa ne olur?

Sente ayarı nedir? Nasıl yapılır? Olmazsa / bozulursa ne olur?
0
336

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Sente ayarı nedir?
Motor sente ayarı; motorun ana arterleri olan eksantrik milinin, doğru bir açıyla konumlanmasına ve zamanlanmasına sente ayarı denilmektedir. Zamanlamanın optimum düzeyde ayarlanmış olması, sente ayarının en iyi şekilde yapılmış olduğu anlamına gelir. Eksantrik ve supap sayısının her geçen gün artmasıyla sente ayarı da bir o kadar çok önem kazanıyor. Sente ayarının ne olduğunu kavramanıza yardımcı olacak bir örnek verelim. Araç motorunu bir senfoni orkestrası olarak düşünelim. Eksantrik milleri ise en önemli çalgı aletleri. Bu çalgı aletleri doğru zamanda, doğru notayı çalmaz ise müzik kulağa hoş gelmez. Sente, bu zamanlamayı ayarlayacak olan orkestra şefine benzer. Çalgıların ne zaman, ne şekilde çalışacağına karar verir. Bu sayede eşsiz bir düzenle çalışırlar.
Sente ayarının kontrolü her 2 senede bir yapılmalıdır. Sente durduk yere, herhangi bir unsur yüzünden bozulmaz veya bir başka değişle kaçmaz; zamanla kendi kendine bozulur. Bu bozulmanın gerçekleşmesi için en az 2 sene gerekir. 2 sene hesabı tabiki Km bazında ortalama bir değer alınarak söylenir. Km olarak düşünüldüğünde ortalama 20-25 bin Km’de bir sente ayarının kontrol ettirilmesi gereklidir. Sente ayarını motor ustaları, özel servis veya yetkili servis yapmaktadır.



Sente ayarı nasıl yapılır?
Motor sente ayarı, motordan anlamayan bir kişinin kolayca yapabileceği bir iş değildir. Birçok motor ustası bile sente ayarını yaparken yanılır. Tecrübe gerektiren bir iş olmakla birlikte, herkese güvenerek yaptırılacak bir ayar değildir ama siz, ben kendi işimi kendim yaparım diyenlerdenseniz; sizler için sente ayarının nasıl yapılacağını derledik. Genel bilgi amaçlı olup, ince ayrıntıya girilmemiştir. Adım adım sente ayarı:
  1. Eksantrik kayışını sökünüz.
  2. Krank milinin / Eksantrik milinin üzerine, ÜÖN’ye sıfırlayacak şekilde Protractor’ü (Açı ölçer’i) yerleştirin, yani birincil motoru, ÜÖN’nin üzerine getiriniz.
  3. Ardından Krank milini / Eksantrik milini halihazırda bulunduğu konuma pim yardımı ile kilitleyiniz.
  4. Emme liftinin üzerine Komperatör’ü yerleştiriniz.
  5. Aracın optimum lift değerine ulaşana kadar eksantrik milini çevirin ve değer optimum seviyeye gelince bırakınız. Aracınızın optimum lift değeri için Kent Cams kataloğuna bakabilirsiniz. Burada bulunmuyorsa yetkili servise sorabilir, internet sitesi üzerinden öğrenebilirsiniz. Bilgi hesabına mail atarak da sorgulayabilirsiniz.
  6. Eksantrik kayışını tekrar aynı noktaya takınız.



Sente ayarı olmazsa ne olur? | Sente ayarı bozulursa ne olur?
Sente ayarı, aracınızın motorunun saat gibi çalışmasını sağlar. Sentesi kaçmış olan bir motor adeta bozuk saat gibi çalışır. Bir düzen söz konusu değildir. Düzenin bozulmasıyla eksantrik mili doğru zamanlamayla çalışamayacak ve bu sorun birçok sorunu beraberinde getirecektir. Sente ayarı bozulursa ne olur? Sente ayarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır? Bozuk sente belirtileri nelerdir? Sente kaçarsa neler olur? Sente yakıtı etkiler mi?
  • Araç çekişten düşecektir. Eksiye oranla hızlanması son derece değişecektir. Güçten düşmüş, yorulmuş ve bezmiş görünür…
  • Aracın maksimum hızı düşecektir. Daha önceye kıyasla daha düşük bir en yüksek hızı olacaktır.
  • Yakıt tüketimine doğrudan etkisi olacaktır. Pistonların çalışma zamanlaması doğru olmazsa, bu bittabi kaçınılmazdır.
  • Araç motoru eskiye oranla daha gürültülü çalışacaktır. Bu ses, araç içinden bile duyulabilecek duruma gelecektir.
  • Anlamsız devirlenmeler görülecektir. Bu devirlenme problemi, baskı balata problemi ve vanos problemi ile karıştırılmamalıdır.
 

Similar threads

Sente ayarı yapımı motor içerisinde yer alan eksantirik milinin zamanlamasında meydana gelen aksaklıkların düzeltilmesi amacıyla yapılmaktadır. Her marka ve model için farlı değerler eşliğinde yapılan bu ayarda aracın bazı değerlerinin bilinmesi halinde merakı olan herkes anlatacağımız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
264
Sente ayarı yapımı motor içerisinde yer alan eksantirik milinin zamanlamasında meydana gelen aksaklıkların düzeltilmesi amacıyla yapılmaktadır. Her marka ve model için farlı değerler eşliğinde yapılan bu ayarda aracın bazı değerlerinin bilinmesi halinde merakı olan herkes anlatacağımız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
168
Senteye getirilen motor eksantirik zamanlaması sorunlarının çözüldüğü motorları ifade eder. Nasıl yapılacağı bilinmediği veya yanlış yapıldığı durumlarda aracın normal performansında bile aşırı yakıt tüketimi görülmesinin yanı sıra motorda büyük arızaların yaşanmasına neden olarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
169
Avans ayarı nedir? Motorun çalışma mantığı Dört zamanlı ve içten yanmalı motorlarda bilindiği üzere yakıt, buji yardımı ile yakılmaktadır. Buji ağzında sürekli olarak hazır bekleyen yüksek voltaj, kıvılcım yaratır. Bu kıvılcım; Sıkıştırılmış olan hava-yakıt karışımını ateşler ve yanmanın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
638
Rot balans nedir? Rot balans ayarı aracın dengesini sağlamak için yapılmaktadır. Rot ve balans aslında iki farklı ayardır. Rot ayarı araç lastiklerinin, araç direksiyonun çevrildiği herhangi bir yön ile aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Bu ayar sayesinde araç lastikleri ile...
Cevaplar
0
Görüntüleme
262
858,465Konular
981,138Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt