SEO Çeşitleri Nelerdir?
SEO, işini internet üzerinden yürütenler için oldukça önemli. İngilizce bir kelime olan SEO’nun açılımı ‘’Serach Engine Optimization’’ dur. Dilimizde ki karşılığı ise ‘’Arama Motoru Optimizasyonu’’dur. Daha açık bir şekilde izah edecek olursak; bir internet siteniz var ve Google, Yandex, Yahoo, Bing gibi arama motorlarında yapılan aramalarda üst sıralarda yer almak veya kolay bir şekilde bulunabilmek istiyorsunuz. Bunu sağlamak amacıyla internet siteniz üzerinde bir takım işlemler yapmanız gerekiyor. Yaptığınız bu bir takım işlemlerin bütününe ise SEO deniyor. SEO’nun çeşitli yöntemleri mevcut ve hangisinin ya da hangilerinin en çok işinize yarayacağını da sizin bizzat kendiniz tespit etmeniz gerekiyor. ‘’Peki nedir bu SEO çeşitleri öyleyse?’’ dediğinizi duyar gibiyiz. Daha fazla bilgi almak istiyorsanız gelin birlikte inceleyelim.
SEO Çeşitleri Nelerdir
Öncelikle belirtmeliyiz ki SEO çok geniş kapsamlı ve bir o kadar da karışık bir konu. Bu konuda tonlarca doküman ve araştırma bulmanız da mümkün. Ama rahat olun. Biz size olabildiğince anlaşılır şekilde bir özet sunuyor olacağız.
SEO Çeşitleri
SEO kapsamındaki çalışmaları birçok şekilde kategorize etmek mümkün fakat bu çalışmalar arasında etik olan çalışmalar olduğu gibi etik dışı çalışmalar da oldukça fazla. Biz sizlere etik olan çalışmalara göre SEO çeşitlerini özetleyeceğiz. Bunlardan en mühim olanları ise site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları.
Site İçi SEO
İnternet sitenizin içerdiği başlık (title), site açıklaması (description), içerik (content) ve anahtar kelimeler (keywords) bölümler SEO için hayati önem taşıyor. Bu araçların uyumlu ve içeriklerle örtüşüyor olması gerektiği gibi SEO’ya elverişli düzenlenmesi de oldukça önemli. Başlığınızı olabildiğince kısa tutmanız gerekiyor. Kullanacağınız karakter sayısının en fazla 60-65 olması öneriliyor.
Site İçi SEO
Site açıklamanız, konunuzun arama motorlarında ki özetini temsil ediyor. İçerisinde anahtar kelimelerden en az bir tane muhakkak olması gerekiyor. En fazla 140-150 karakter olması öneriliyor. İçeriğinizin ise öncelikle kaliteli olması gerekiyor ki ziyaretçilerinizi memnun edebilesiniz. Kaliteli içerik tek başına yeterli değil. Bu yüzden içeriklerinizin özgün olması yani kopya olmaması da elzem bir konudur. Bunun yanında, dil bilgisine uygun, ne çok uzun ne de çok kısa, konu ile ilgili görseller de barındıran içerikler ziyaretçilerin daha çok ilgisini çekiyor.
Anlaşılacağı üzere site içi SEO, doğal yöntemlerle rahatça gerçekleştirilebiliyor.
Site Dışı SEO
Bir çeşit referans alma diyebiliriz. Yani; internet sitenizin linklerinin farklı siteleri ziyaret edenlerce de tıklanması olarak özetleyebiliriz. Bu daha çok sizi ziyaret edenlerin sitenizden memnun kalması ve linkinizi farklı platformlarda paylaşması ile mümkün. Farklı platformların sizin linkinizi, kendi içeriklerinde bizzat kendilerinin sunması da mümkündür. Bu işlemler ile hem sitenizin trafiği artar hem de arama motorlarının radarlarına girersiniz. Siteniz farklı kaynaklardan ne kadar fazla trafik çekerse arama motorları nezdinde o kadar popüler olur.
SEO, işini internet üzerinden yürütenler için oldukça önemli. İngilizce bir kelime olan SEO’nun açılımı ‘’Serach Engine Optimization’’ dur. Dilimizde ki karşılığı ise ‘’Arama Motoru Optimizasyonu’’dur. Daha açık bir şekilde izah edecek olursak; bir internet siteniz var ve Google, Yandex, Yahoo, Bing gibi arama motorlarında yapılan aramalarda üst sıralarda yer almak veya kolay bir şekilde bulunabilmek istiyorsunuz. Bunu sağlamak amacıyla internet siteniz üzerinde bir takım işlemler yapmanız gerekiyor. Yaptığınız bu bir takım işlemlerin bütününe ise SEO deniyor. SEO’nun çeşitli yöntemleri mevcut ve hangisinin ya da hangilerinin en çok işinize yarayacağını da sizin bizzat kendiniz tespit etmeniz gerekiyor. ‘’Peki nedir bu SEO çeşitleri öyleyse?’’ dediğinizi duyar gibiyiz. Daha fazla bilgi almak istiyorsanız gelin birlikte inceleyelim.
SEO Çeşitleri Nelerdir
Öncelikle belirtmeliyiz ki SEO çok geniş kapsamlı ve bir o kadar da karışık bir konu. Bu konuda tonlarca doküman ve araştırma bulmanız da mümkün. Ama rahat olun. Biz size olabildiğince anlaşılır şekilde bir özet sunuyor olacağız.
SEO Çeşitleri
SEO kapsamındaki çalışmaları birçok şekilde kategorize etmek mümkün fakat bu çalışmalar arasında etik olan çalışmalar olduğu gibi etik dışı çalışmalar da oldukça fazla. Biz sizlere etik olan çalışmalara göre SEO çeşitlerini özetleyeceğiz. Bunlardan en mühim olanları ise site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Site İçi SEO
İnternet sitenizin içerdiği başlık (title), site açıklaması (description), içerik (content) ve anahtar kelimeler (keywords) bölümler SEO için hayati önem taşıyor. Bu araçların uyumlu ve içeriklerle örtüşüyor olması gerektiği gibi SEO’ya elverişli düzenlenmesi de oldukça önemli. Başlığınızı olabildiğince kısa tutmanız gerekiyor. Kullanacağınız karakter sayısının en fazla 60-65 olması öneriliyor.
Site İçi SEO
Site açıklamanız, konunuzun arama motorlarında ki özetini temsil ediyor. İçerisinde anahtar kelimelerden en az bir tane muhakkak olması gerekiyor. En fazla 140-150 karakter olması öneriliyor. İçeriğinizin ise öncelikle kaliteli olması gerekiyor ki ziyaretçilerinizi memnun edebilesiniz. Kaliteli içerik tek başına yeterli değil. Bu yüzden içeriklerinizin özgün olması yani kopya olmaması da elzem bir konudur. Bunun yanında, dil bilgisine uygun, ne çok uzun ne de çok kısa, konu ile ilgili görseller de barındıran içerikler ziyaretçilerin daha çok ilgisini çekiyor.
Anlaşılacağı üzere site içi SEO, doğal yöntemlerle rahatça gerçekleştirilebiliyor.
Site Dışı SEO
Bir çeşit referans alma diyebiliriz. Yani; internet sitenizin linklerinin farklı siteleri ziyaret edenlerce de tıklanması olarak özetleyebiliriz. Bu daha çok sizi ziyaret edenlerin sitenizden memnun kalması ve linkinizi farklı platformlarda paylaşması ile mümkün. Farklı platformların sizin linkinizi, kendi içeriklerinde bizzat kendilerinin sunması da mümkündür. Bu işlemler ile hem sitenizin trafiği artar hem de arama motorlarının radarlarına girersiniz. Siteniz farklı kaynaklardan ne kadar fazla trafik çekerse arama motorları nezdinde o kadar popüler olur.