Search Engine Optimization, -Arama motoru optimizasyonu-; web sitelerini arama motorlarının rahatça anlayabilmesine ya da “taramasına” imkan tanıyarak arama motorlarının istenilenlerine uyum sağlayıp, anahtar kelimelere ait arama motoru aramalarında yükseltilmesidir. Türkçe anlamına bakılırsa, internet uygulamalarının arama motorlarına, bazı önemli ve gerekli kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebilir. SEO, site hakkında arama motorları için yapılan bütün güçlendirme çalışmaları olarak açıklanabilir. SEO ile yapılması istenen web sitesinin kalitesini artırarak arama motorunda daha üst sıralara çıkması ve buna bağlı olarak site ziyaretçisinin artırılmasıdır. SEO, arama motorları için yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmalarının tamamıdır. SEO, iki ayrı gruba sınıflandırılabilir.
Bunlar Site içi ve Site Dışı SEO. Arama motorlarında yükselmek için yapılan işlemlerin tamamıdır. SEO, arama motorlarındaki sitelerin ya da sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmalar bütünüdür. En çok kullanılan ve lider sayılan arama motoru “Google” olduğundan SEO ve bu uygulamaların kurallarını belirleyen kuruluş yine “Google” olmuştur. Google, aramalarında her zaman en kaliteli ve çok sık tıklanılan sitelere öncelik verir. Kaliteli konu içerikleri, site içi uygulamalar, popülerlik açısından da site dışı yapılan çalışmalar olarak isimlendirilebilir. SEO aslında site ve içeriğinin ön hazırlığı ya da planlaması denebilir. Yapılacak doğru tespitler ile ilerleyen çalışmalar çoğu durumda başarılı olabilmektedir. Bu bilgisayar destekli pazarlama uygulamalarının nihai sonucu olarak da sitenin veya içeriğin bilinirliği artar, tıklayan kişi potansiyelinde ve nüfusunda artış olur. Sonuç olarak ürün, hizmet beklentileri pozitif olarak etkilenir. Kurumsal olarak genişleme, etkileşim artışı, bilinirlikte artış, maddi gelişme nedeniyle SEO çalışmasıyla orantılı olarak ilerlemesi gerçekleşir.
SEO çalışmasıyla;
• Site içi anahtar kelimelerinin arama motoru düzeni uyumlu olacak şekilde optimizasyonu.
• Dijital analiz araçlarıyla etkin bir şekilde kullanılması.
• Diğer rakip sayılabilecek sitelerin içeriklerini takip etmek.
• Backlink kullanımını analiz eden siteleri ile rakip siteleri takip etmek ve buna uygun yöntem geliştirmek.
• Site içi arama hızı ve arama motorları tarafından beklenen düzeye getirilmesi gerçekleştirilebilir
Bunlar Site içi ve Site Dışı SEO. Arama motorlarında yükselmek için yapılan işlemlerin tamamıdır. SEO, arama motorlarındaki sitelerin ya da sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmalar bütünüdür. En çok kullanılan ve lider sayılan arama motoru “Google” olduğundan SEO ve bu uygulamaların kurallarını belirleyen kuruluş yine “Google” olmuştur. Google, aramalarında her zaman en kaliteli ve çok sık tıklanılan sitelere öncelik verir. Kaliteli konu içerikleri, site içi uygulamalar, popülerlik açısından da site dışı yapılan çalışmalar olarak isimlendirilebilir. SEO aslında site ve içeriğinin ön hazırlığı ya da planlaması denebilir. Yapılacak doğru tespitler ile ilerleyen çalışmalar çoğu durumda başarılı olabilmektedir. Bu bilgisayar destekli pazarlama uygulamalarının nihai sonucu olarak da sitenin veya içeriğin bilinirliği artar, tıklayan kişi potansiyelinde ve nüfusunda artış olur. Sonuç olarak ürün, hizmet beklentileri pozitif olarak etkilenir. Kurumsal olarak genişleme, etkileşim artışı, bilinirlikte artış, maddi gelişme nedeniyle SEO çalışmasıyla orantılı olarak ilerlemesi gerçekleşir.
SEO çalışmasıyla;
• Site içi anahtar kelimelerinin arama motoru düzeni uyumlu olacak şekilde optimizasyonu.
• Dijital analiz araçlarıyla etkin bir şekilde kullanılması.
• Diğer rakip sayılabilecek sitelerin içeriklerini takip etmek.
• Backlink kullanımını analiz eden siteleri ile rakip siteleri takip etmek ve buna uygun yöntem geliştirmek.
• Site içi arama hızı ve arama motorları tarafından beklenen düzeye getirilmesi gerçekleştirilebilir