Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Serbest Zamanları Değerlendirme

Serbest Zamanları Değerlendirme
0
73

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Özgür Zamanları Değerlendirme Başarıyı etkileyen çevresel ve bireysel bir fazla etmenin yanı sıra öğrencilerin verimli ders egzersiz yöntemlerini bilmemeleri önemli yer tutarBir çok öğrenci zamanının çoğunu çalışmaya ayırmasına rağmen başarılı olamamaktan yakınmaktadırBu nedenle öğretmenler, öğrencilere bereketli ders alıştırma yöntemleri konusunda uygulamalı incelemeler yaptırmalıdır Öğrenciye zamanı nasıl planlayacağını aydınlatmak, daha çabuk ve etkin okumasını temin etmek, ders alıştırma yöntemlerini öğretmek, okuduğunu özetlemeyi ve gerekli tekrarları yapmayı alışkanlık haline getirmelerini sağlamak öğrencinin başarısını ve kendine güvenini artıracak tırO halde öğrencilerin verimli egzersiz yollarını bilmesi ve programlı yaşamaya alışması başarılı bir insan olmanın anahtarı olacaktırBöylece hem istenilen verim elde edilecek keza de istenilen dinlenmeye, eğlenmeye, sevdiklerine ve kendisine vakit ayırmaya,manâsız zaman uğraşlarına yer kalacaktır Uğraş, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bono lanmalıyızZamanı boşuna devretmek,yaşamı boşa geçirmektirBoşa geçen süre asla telafi edilemez Bu zihin ile çocuk,planlı ve programlı bir hayat içindeki manâsız zamanlarında; 1Kendini tanınma: Önce kendi kendilerini tanımaya yönlendirilmeli, data ve beceri yönlerini tanımalı çocuğun fiziki, şehvetli, düşünsel ve sosyal yeteneklerini kendisi ve toplum için en uygun bir şekilde geliştirmesi, kendisi için gerekli ve yararlı donanımları kazanması,bireysel farklılıklarını görmesi, kuvvetli, sınırlı yönlerini anlaması lazımdır Bu da fakat çeşitli aktiviteler ve yaşantılar içinde kendini keşfetmesiyle olur Öncelikle başlıca okulu öğretmenlerine öğretmenlere,kılavuz öğretmenlere çok ödev düşmektedir 2Çevreyi tanınma: Çocuk kendine yararlı ve zorunlu donanımları kazanabilmesi için faydalanacağı araç birey ve kuruluşları tanımalı 3Mektep ve meslek seçimi: Çocuklar birbirlerinden farklı özelliklere sahiptirMeslekler de değişik niteliklere sahip olmayı gerektirirÇocuk kendisine açık olan meslekleri çeşitli yönleri ile değerlendirip kendi ihtiyaçları ve beklentileri açısından değerlendirmeli Çocuklukta çevresindeki insanların farklı uğraşları olduğunu,dağıtılmış meslekler olduğunu görmeye ve anlamaya başlarBeşinci sınıfta;kendisi ve öteki halk arasında ilgiler,yetenekler, amaçlar ve motivasyon yönünde farklılıkların ve benzerliklerin farkına varmaya başlarSekizinci sınıfta;bu bambaşka niteliklerin üzerinde daha çok bilgi sahibi olmaya, yeni yönleri keşfetmeye ve anlamaya başlarmeslekleri keşfetme, analiz ve araştırma dönemi bir bakıma çocuğumuz için ömür boyu sürer 4Kitap okuma: Kitap okuma alışkanlığının kazanmanın ardından yoğun olarak çeşitli türde kitaplar okumak(roman,şiir, macera, bilimsel, test, makale,hikaye vs)zamanı en iyi değerlendirmenin yolu olduğunu bilmeli 5Gazete okuma: Düzenli olarak fanatizme kaçmayan gazeteleri (gazetelerin yalnızca beğendiği yok gelişimini sağlayabilecek diğer köşelerini de okuyabilmek)okuma alışkanlığı edinmeli 6Bulmaca çözmek: Sözcük bilgisi ve hazinesinin gelişimine yarar sağlar Entelektüel bilginin temeli atılırKendi bulmacalarını yapması tavsiye edilmeli 7Televizyon izleme: Televizyonda izlenebilecek programı seçmek ve izleme zamanını atamak kişisel gelişimin olması noktasında fazla önemlidirEğitime dönük yayınları izlemek ve keza tv haberlerini takip etme alışkanlığı kazanmalı 8Sinema ve tiyatroya gitme: Sanatsal mesajları olan yaşına uygun oyun ve filmlerin izlenilmesi de kişisel bir kazançtır 9Müzik dileme: Çocuk ve gençlerimizin akıl sağlığını olumsuz yönde etkilemeyecek,hayata daha iyimser gözle bakılması konusunda mesajları olan konusu ahlaki prensiplere duyarlı müzik türlerini dinlemeli 10Koleksiyon yapma: Farklı Alanlara Yönlendirilmiş türde kolleksiyonlar(pul,kelebek,atasözü,özdeyiş,kartpostal,kitap,para vs) yapmak tahlilci bir kişilik kazanımına takviye eder ve alınan bilginin hazzı koleksiyon yapan kişiyi mutlu ederÇocuğa bu yönde teşvik ve takviye etmeli 11Bir işte kastetmek: Sevebileceği ve yapmasında hiçbir sakıncanın olmadığı bir işte amaçlamak hem mesleksel yetenekler kazanmasına ayrıca somut doyumu gerçekleştirmesine hem de enerjik bir kişiliğin yerleşmesini sağlarAncak yoğun emek veya fazla yüklenme gerektiren işlerden korunması önemlidir 12Sanatsal incelemeler yapma: Plastik,seramik,heykel, yontma işleri,vssanatlarla yoğunlaştırmak acemi olarak yazarlık çalışmaları gibi etkinlikler de zamanın en iyi şekilde değerlendirilmesini sağlarÖzllikle jurnal alıkoyma alışkanlığı kazandırılmalı 13Spor yerine getirmek: Hoşlandığımızı düşündüğümüz bireysel ya da toplu olarak yapabileceğimiz sportif faaliyetlerimizin olması fiziksel,ruhsal ve düşünsel gelişime ve sosyal kaynaşıma takviye eder 14Konut işlerine yardım etmek: Anne ve babaya ev işlerinde takviye etmesi paylaşım ve mesuliyet alma yetilerinin gelişimini sağlar Çocuk ve gençlerimizin boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendirdiği gelecekleri için manâlı bir konudurDerslerinden ve konut işlerinden arta kalan zamanlarda duyusal ve düşünsel gelişimlerini ve hatta bedensel beceri gelişimini sağlayacak uygun faaliyetlerin seçimi, olumlu yeni özellikler edinmeleri sağlayacaktır Bu anlamda tavsiye edebileceğimiz etkinliklerle zamanın en iyi değerlendirimi onlar açısından daha verimli olacaktır PDİRİCAN Derslik Öğretmeni  
 
858,498Konular
982,569Mesajlar
30,318Kullanıcılar
pikachu -88Son üye
Üst Alt