1.Egzersizler aile tarafından öğrenilmeli ve konutta tekrar edilmelidir.
2.Egzersizler çok uzun ve sıkıcı olmamalıdır.
3.Oyun aktiviteleri ile birleştirilerek yaptırılmalıdır.
4.Serebral palsi’ li çocuklarda mental ve duyusal ketler yüzünden umumiyetle gayrikâfi olan muhabere kurma yeteneğini arttırmak için sesli ve renkli oyuncaklar ya da objeler kullanılmalıdır.
5.SP ‘li evladın denetimi en az 3 ay aralıklarla, fizyoterapist tarafından yapılmalıdır.
6.Alışılagelmiş evlat gelişimi izlenerek, SP’ li evladın bu gelişimi yakalaması için ailenin gayret göstermesi gerekir. Lakin SPli bir evladın sınırlılıkları güzel bilinmesi, alışılagelmiş bir evlatla kıyaslanmamalıdır.
7.Serebral palsi li evlatta gelişimi sağlayabilmek içinde erken yaşlarda başlayarak lisan ve toplumsal gelişim üzerinde durulmalıdır.
8.Serebral palsi li bebeklerin taşınması terapistin gösterdiği halde destekli ve muhit muhaberesini sağlayacak halde yapılmalıdır.
9.Oturma, emekleme, ayakta durma üzere motor gelişim aşamaları terapistin mütenasip gördüğü vakitlerde başlatılmalıdır.
10.Serebral palsi’li evladın beslenmesi sırasında münâsib oturma ortezleri ( yardımcı cihazlar ) ve destekli sandalye kullanılmalıdır.
11.Serebral palsi’li evladın etkilenme tipine nazaran beslenme formu de değişecektir. Bu hususta bir diyetisyenden malumat alınmalıdır.
12.Beslenme sürece likit yiyeceklerden katı yiyeceklere yanlışsız ilerlemeli, beslenme durumları terapistten uygulamalı olarak öğrenilmelidir.
13.SP’ li evlat mümkün olduğunca mütenasip bir kaşık ile beslenmelidir.
14.Zeka meselesi, algılama sorunu, olan evlatların eğitimi için şahsi eğitim eksperlerinin yardımı kuraldır.
15.Yürümeye başlayacak SP’ li çocuklarda değişik ruhsal bozukluklar oluşabilir. Aile ve etrafla ahenkte zorlanan evlatlar için psikologlardan yardım alınmalıdır.
16.Serebral palsi’li evlatların hanede daima bakıcılar ya da ebeveynlerle kalmaları yanlışsız değildir. Olağan evlatlarla da muhabere kurabileceği ortamlar olmalıdır.
17.Havale ( konvülsiyon )geçiren evlatlar için muhakkak pediatrik nöroloğa başvurmalıdır.
18.SP li evlatlar çok himaye altına alınmamalı ve yapabilecekleri aktivitelere fırsat tanınmalıdır.
Gonca CANDAN
Bilirkişi Fizyoterapist
2.Egzersizler çok uzun ve sıkıcı olmamalıdır.
3.Oyun aktiviteleri ile birleştirilerek yaptırılmalıdır.
4.Serebral palsi’ li çocuklarda mental ve duyusal ketler yüzünden umumiyetle gayrikâfi olan muhabere kurma yeteneğini arttırmak için sesli ve renkli oyuncaklar ya da objeler kullanılmalıdır.
5.SP ‘li evladın denetimi en az 3 ay aralıklarla, fizyoterapist tarafından yapılmalıdır.
6.Alışılagelmiş evlat gelişimi izlenerek, SP’ li evladın bu gelişimi yakalaması için ailenin gayret göstermesi gerekir. Lakin SPli bir evladın sınırlılıkları güzel bilinmesi, alışılagelmiş bir evlatla kıyaslanmamalıdır.
7.Serebral palsi li evlatta gelişimi sağlayabilmek içinde erken yaşlarda başlayarak lisan ve toplumsal gelişim üzerinde durulmalıdır.
8.Serebral palsi li bebeklerin taşınması terapistin gösterdiği halde destekli ve muhit muhaberesini sağlayacak halde yapılmalıdır.
9.Oturma, emekleme, ayakta durma üzere motor gelişim aşamaları terapistin mütenasip gördüğü vakitlerde başlatılmalıdır.
10.Serebral palsi’li evladın beslenmesi sırasında münâsib oturma ortezleri ( yardımcı cihazlar ) ve destekli sandalye kullanılmalıdır.
11.Serebral palsi’li evladın etkilenme tipine nazaran beslenme formu de değişecektir. Bu hususta bir diyetisyenden malumat alınmalıdır.
12.Beslenme sürece likit yiyeceklerden katı yiyeceklere yanlışsız ilerlemeli, beslenme durumları terapistten uygulamalı olarak öğrenilmelidir.
13.SP’ li evlat mümkün olduğunca mütenasip bir kaşık ile beslenmelidir.
14.Zeka meselesi, algılama sorunu, olan evlatların eğitimi için şahsi eğitim eksperlerinin yardımı kuraldır.
15.Yürümeye başlayacak SP’ li çocuklarda değişik ruhsal bozukluklar oluşabilir. Aile ve etrafla ahenkte zorlanan evlatlar için psikologlardan yardım alınmalıdır.
16.Serebral palsi’li evlatların hanede daima bakıcılar ya da ebeveynlerle kalmaları yanlışsız değildir. Olağan evlatlarla da muhabere kurabileceği ortamlar olmalıdır.
17.Havale ( konvülsiyon )geçiren evlatlar için muhakkak pediatrik nöroloğa başvurmalıdır.
18.SP li evlatlar çok himaye altına alınmamalı ve yapabilecekleri aktivitelere fırsat tanınmalıdır.
Gonca CANDAN
Bilirkişi Fizyoterapist