Sert öğretmenler çocukta mektep fobisi yapıyor çocuklarda hoca korkusu Çocuğunuz okula gitmek istemiyor,sürekli karnının ağrıdığını söylüyorsa dikkatTehlike çanları çalıyor demektirÖğretmenle diyalog çözüm olmazsa ,uzmandan takviye almalısınız Mektep fobisi, kaslı bir endişe nedeniyle çocuğun okula gitmeyi reddetmesi ya da bu konuda isteksiz görünmesidir Okul fobisi olan çocuklarda mide bulantısı, karın ağrısı veya baş ağrısı şeklindeki maddesel şikayetler görülüyor Psikolog Dr Ferahim Yeşilyurt, bu belirtilerin çoğunlukla sabahları uyanır uyanmaz görüldüğünü, çocukların okula gitmemelerine karar verilmesiyle birlikte kendiliğinden kaybolduğunu ifade ediyor Eğer çocuğa okula öğleden sonradan gitmesi önerilirse, belirtilerin bir anda kaybolduğu görülebiliyor Hafta sonları okul fobisi olan çocukların en sevdikleri günler Çünkü hafta sonunda çocuklar diledikleri gibi oyun oynayabilecekleri, okula gitmeyecekleri için fiziki şikayetler görülmüyor Psilolog Dr Ferahim Yeşilyurt okul fobisi hakkında merak edilen soruları yanıtladı: Mektep fobisi hangi yaşlarda görülmektedir? Mektep fobisinin en yaygın olduğu yaş grubu 58 yaşları arasıdır Eğitimin ilk yıllarında anaokuluna ve ilköğretime başlangıçta daha sık görülür İkinci yoğun görülen yaş dilimi 1114 arasıdır Hangi karakterdeki çocuklarlarda görülebilir? Bilhassa anne veya babasına fazla düşkün, evde fazla itina gösterilen çocuklarda daha sık mektep fobisi görülüyor Aile yapısının bu korkudaki etkileri nasıl olur? Okul fobisi olan çocukların yaşamlarının daha önceki yıllarında anneleri kadar fazla itina içinde büyütüldükleri görülür Bu cins annelerin durmadan çocukları hoşnut ederek, onların sevgisini kazanma çabası içinde oldukları, tüm gereksinimlerini karşıladıkları ve onları durmadan düş kırıklığına uğramaktan korudukları dikkatimizi çeker Bu anneler bilhassa çocukların fiziksel rahatsızlığıyla yakından ilgilidir Bazıları çocukları gözlerinin önünde olmadığında kendilerini çok yalnız hisseder Psikolojik ve fizyolojik olarak çocuklarıyla yakın olma gereksinimi duyarlar Bazı annelerin çocuklarını anaokuluna göndermekten kaçındıkları gibi arkadaşlarının evine bile oyun oynamak için göndermek istemediği görülmektedir Okula başlamadan önce çocuklara okulla ilgili nasıl bilgiler verilmelidir? Mektep, çocuk açısından ilk kez arkadaş ve oyun demektir Bu özellikleri vurgulamakta fayda var Yeni arkadaşlarının olacağı, onlarla yeni oyunlar oynayacağı anlatılabilir Bu korkunun oluşmaması için ailenin alabileceği önlemler nelerdir? Aileler ilk olarak çocuktan uzaklaşmak ve okulda çocuğun başına gelebileceklerle ilgili kendi kaygılarını azaltmaya çalışmalıdır Kendi kaygılarını azaltan veli, çocuğuna bu konuda model olacaktır diğer taraftan okula birincil günlerde birlikte gitmek, öğretmeniyle tanışmak ve çocuğun kaygısını azaltmaya niyetlenmek faydalı olacaktır Çocuk bu korkunun olduğunu (ifade etmezse) nasıl anlayabiliriz? Çocuklar başlıca ifade ederler Eğer edemezlerse de bedenleri yoluyla ifade ederler Örneğin ateşleri çıkar, karın ağrıları oluşur Bu ve buna aynı maddesel yakınmalar mektep korkusu konusunda anahtar sözcük olabilir Dehşet oluşan çocuğa karşı aile nasıl davranmalıdır? Ilk Olarak anlayışlı yaklaşılmalı, çocuğun kaygıları paylaşılmalıdır dahası mektep ile iyi bir ilişki kurulmalıdır Başlangıçta çocukla birlikte okula gidilmeli, arkasında kademeli olarak ağır ağır okuldan uzaklaşılmalıdır Bu Nedenle çocuğun okula alışması sağlanacaktır Çocuğun okuldan korkması nedeniyle çocuk geri eve götürülmemelidir Böyle yapılması çocuğun korkusunu pekiştirmiş olur Hoca çocuğa nasıl davranmalıdır? Öğretmen anlayışlı ve destek olmalıdır Sert otoriter öğretmenler çocuğun mektep fobisini artırabilir Ancak en önemli faktör ailedir böylece sorunun çözümü yine aile üzerinden olacaktır Çocuklar okulun birincil günlerinde nasıl kaygılar taşıyabilir? Dost bulabilecek miyim, öğretmene kendimi gösterebilecek miyim, dost ve sınıfımı bulabilecek miyim, ya kaybolursam, gibi endişeler yaşarlar Bu endişeler zamanla okula uyumla birlikte azalır Çocuklara ödevleri konusunda aileler nasıl davranmalıdırlar? Aileler çocuklarının ödevine takviye ederlerse, çocuğun motivasyonu artacaktır Oysa burada yardımın çerçevesi iyi çizilmelidir yardımcı olmak aramak çocuğun tüm ders sorumluluğunu elde etmek anlamına gelmez yardımcı olmak aramak derslerinde anlamadığı yeri cevaplamaya çalışmak, bilmediği bir bilgiyi de nasıl bulabileceği konusunda yönlendirmek anlamındadır Ödevini tüketen öğrenciye başlangıçta küçük ödüller belirlemek de motivasyonu artırır