Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

servet-i fünun şiiri

servet-i fünun şiiri
0
111

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
mal varlığıi fünun şiirleri,serveti fünun şiirinin özellikleri,serveti fünun şiir anlayışı,serveti fünun şiir örnekleri

Mal Varlığıi Fünun Şiiri

Mal Varlığıi Fünuncular Türk şiirinde çok manâlı yenilikler gerçekleştirdiler

Mal Varlığıi Fünun şiiri, Tanzimat'ın çok ilerisindedir Türk edebiyatının modernleşmesinin belli kanıtı şiirde ortaya ko*nan galibiyet ve yeniliklerdir

Şiir alanındaki başarıda, Mal Varlığıi Fünun'un başındaki ad olan Tevfik Fikret'in şair olması ve gruptakilerin çoğunun şiirle uğraşması etkin olmuştur

Fransız edebiyatını misal alan Mal Varlığıi Fünuncular Türk şiirinin biçim ve içeriğinde fazla manâlı yenilikler gerçekleş*tirmişlerdir

II dönem Tanzimat şairlerinin her güzel şeyin şiire konu olabileceğibiçimindeki görüşlerinde yer alan hoş'i, Mal Varlığıi Fünuncular kaldırdılar Bu Nedenle şiirin konusu sınırsız biçimde genişlemiş oldu çekici buldukları her ko*nunun şiire girmesine fırsat doğmuş oldu Jurnal hayata ait kolay olaylar şiire bol bol girdi Oysa Serveti Fünun*cular siyasi ve sosyal konularla ilgilenmediler Bunda yaşadıkları dönemin ağır siyasi şartlarının yanı sıra, kişilikle*ri de etkin olmuştur

Mal Varlığıi Fünuncular şiirlerinde, başlıca bireysel duygulara ve hayallere yer verdiler Aşk, tabiat, aile hayatı on*ların şiirlerindeki başlıca konulardır Onlar, şiirlerinde duyguyu ön plana aldılar; işledikleri konular da aşırı duygu*sallığın ürünüdür



Serveti Fünuncuların şiirlerinde aşk konusu, çoğunlukla romantik bir bakış açısıyla ele alınmıştır Sosyal hayatla il*gilenmedikleri için, şiirlerinde aile hayatı ile ilgili içten duygulara geniş yer vermişlerdir Onlarda gerçeklerden ka*çış, içine kapanış vardır Devrin ağır şartları içinde bunalınca yalnızlık, sükûnet, inzivaya çekilme arzuları öne çık*mıştır Şiirlerinde marazilik (hastalıklı) durumu öne çıkar

Serveti Fünun şairleri üç bambaşka tipte nazım biçimi kullanmışlardır

1 Divan şiirinden alarak geliştirdikleri nazım biçimi Mal Varlığıi Fünun sanatçıları, Divan şiirindeki müstezadı alıp ser*best müstezatbiçimini geliştirdiler

2 Fransız şiirinden tıpkı aldıkları türler: Sone, terzarima, balad bunlardandır

3 Kendilerinin geliştirdikleri biçimler Bunlar Divan şiirinde ve Fransız şiirinde olmayıp kendi kendilerine icat ettik*leri biçimlerdir

Serveti Fünuncular şiirlerini aruz ölçüsüyle yazmışlardır Aruz veznini Türkçeye uygulamada başarılı oldular Aruz veznini kullanırken geleneksel kalıpların dışına çıktılar Şiiri monotonluktan kurtarmak ve ritim oluşturmak için bir şiirde birdenbire çok aruz kalıbını denediler Cenap Sahabettin ve Tevfik Fikret bunun öncülüğünü yaptılar Vezinlerin harmoni oluşturmada sağladığı imkânlardan yararlanmayı denediler

Serveti Fünun döneminde kulak için uyakanlayışı geçerlidir Sanatçılar kafiyeyi bir armoni öğesi olarak görüp, şiirlerinde kafiyeye önem vermişlerdir Ahengi sağlamada kafiyeden yararlanmışlardır

İlkin Tevfik Fikret ses, düzen, vezin, uyak ile mısraların dizilişi aralarında sıkı bir ilişki gözetmeye başladı

Mal Varlığıi Fünuncular, şiirde yeni bir dil, yeni bir söyleyiş, yeni semboller manzumesi ortaya koymayı hedeflediler Onlar, şiirin dilini değiştirdiler Ilk Olarak akla uygun biçimde kullandıkları Arapça, Farsça sözcük ve tamlamaların öl*çüsü, sınırı belirlenemedi Kurmak istedikleri duygu ve düş dünyası için dilin doğallığının sınırlarını aşmakta te*reddüt göstermediler

Şiirlerinde alışılmıştan öbür, o güne değin kullanılmamış tamlamalara yer verdiler Yeni imajlar ve semboller için Saati semenfam, udi mükevkeb fakrı matemi, lerzei rûşen, busei gülgun, heykeli ikrar, nayı zümürrüd, tûfı tesliyet, zemzemefermayı serahengi sahar, nağmei saydamgibi tamlamaları kullandılar

Mal Varlığıi Fünuncular, Türk şiirine, Fransız şiirinden çoğu yeni düş getirdiler

Şiirlerinde, Divan şiirini aratmayacak ağır bir dil kullandılar

Fransız edebiyatına fazla bağlılıkları, haktan kopuk bir laf varlığı kullanmaları yoğun eleştirilere yol açtı Sınırlı bir okumuş topluluğunun anlayabileceği bir edebiyat oluşturdular

Serveti Fünuncular şiirin biçimi konusunda önemli değişik*likler gerçekleştirdiler Şiirde beyit bütünlüğü anlayışını kırdı*lar Cümlenin bir dizede veya beyitte tamamlanması zorun*luluğunu kaldırdılar Onların şiirlerinde bir cümlenin mısranın ortasında bitip yeni bir cümlenin başladığı görülmüştür

Defalarca üzerine titrer; gece bazen yatağımda

Birlikte uyurduk

Bırakıp mektebe gitsem

Dil tengi hasret

Mal Varlığıi Fünun sanatçıları, anjanbman (bağlanım, atlama) adı bahşedilen bu söyleyiş tarzına çoğu kez başvurdular

Bu söyleyiş biçimi Türk şiirine Fransız şiirinden geçmiştir

Edebiyatı Cedideciler olarak da tanınan Serveti Fünuncular şiirde ahenge büyük ağırlık vermişlerdir Onlara tarafından armoni, yazınsal eserin insana sanat zevki vermesinde kayda değer bir öğedir Sanatçılar, ahenk meydana getirmek için uyak, ve*zin, aliterasyon gibi öğelerden yararlanmışlardır *
 

Similar threads

serveti fünun edebiyatı nedir,serveti fünun edebiyatı oluşumu,mal varlığıi fünun edebiyatının genel özellikleri,serveti fünun edebiyatının temsilcileri,mal varlığıi fünun edebiyatının özellikleri Mal Varlığıi Fünun veya Edebiyatı Cedide devri, Türk edebiyatında 1 yılından beri sürekli...
Cevaplar
0
Görüntüleme
84
Cenap Şahabettin Biyografisi Cenap Şahabettin Yaşamı Mal Varlığıi Fünun dönemi şairi ve yazarı Cenap Şahabettin 1870 1934 yılları arasında yaşamıştır Türk şairlerine sembolizmi ve parnasizmi öğreten Şahabettin sanat sanat içindiranlayışını benimsemiştir Aruz ölçüsüyle yazdığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
89
serveti fünun edebiyatı,mal varlığıi fünun edebiyatı genel özellikleri,mal varlığıi fünun edebiyatının özellikleri nelerdir SERVETİ FÜNÛN EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ a) Her bakımdan Avrupalılaşmak gerektiğine inanmışlar ve Batının ilim, sanat ve edebiyatından yararlanmaya çalışmışlardır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
Cenap Şehabettin Cenap Şehabettin Kimdir Cenap Şehabettin Biyografi Cenap Şahabettin, 1870 1934 yılları aralarında yaşayan Serveti Fünun dönemi şair ve yazarı 1870'te Manastır ’da doğdu Babasının Plevne'de şehit düşmesinden sonradan ailesiyle İstanbul'a geldi İlköğrenimini Tophane'deki...
Cevaplar
0
Görüntüleme
114
Cenap Şahabettin Kimdir cenap şahabettin hakkında kısa bilgi cenap şahabettin yazınsal kişiliği cenap şahabettin eserleri cenap şahabettin hayatı Cenap Şahabettin, 1870 1934 yılları arasında yaşayan Mal Varlığıi Fünun dönemi şair ve yazarıdır 1870'te Manastır ’da doğdu Babasının...
Cevaplar
0
Görüntüleme
319
858,523Konular
981,265Mesajlar
31,115Kullanıcılar
Mehmet akf09Son üye
Üst Alt