Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sevap olan bir şeye hata denmez

Sevap olan bir şeye hata denmez

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Hemen her yazımızda Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında uydurma hadis olmadığını naklediyoruz Bu demek, hâşâ bir âlimi, hata yapmaz, masum, beşer üstü gibi görmek ve göstermek değildir Peygamber de beşerdir Beşer üstü göstermek hâşâ âlimleri melek veya ilah olarak bildirmek demektir Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Hatasız kul olmaz Yalnız Yahya peygamber hata etmemiştir) İbni Asakir

Âlim ictihadında yanılabilir mi? Elbette yanılır Resulullah efendimiz bile ictihadında yanılmıştır Bedir’de alınan esirlere yapılacak muamele hakkında, Sahabei kiramın reyleri ictihadları farklı olmuştu Ömerül Faruk ve Sad bin Muaz esirleri öldürelim dedi Diğer sahabiler ise, para karşılığı bırakalım demişlerdi Serveri âlem de, serbest bırakalım reyini kabul buyurup salıverdiler Sonra, şu âyet gelerek birinci reyin doğru olduğu bildirildi:
(Savaşta alınan esirleri mal karşılığı olarak salıvermek, hiçbir Peygambere yakışmaz Yer yüzünde onların çoğunu öldürmek, zayıflamalarına sebep olur Siz dünya malını istiyorsunuz Allahü teâlâ ise, sevap kazanmanızı, Cennete ve nimetlere kavuşmanızı istiyor Allah tarafından önceden verilmiş bir hüküm olmasaydı, aldığınız fidyeden dolayı size mutlaka büyük bir azap dokunurdu) Enfal 67, 68

Bu âyetlerden sonra Resulullah efendimiz buyurdu ki:
(Eğer azap geri çevrilmeseydi, Ömer bin Hattab ile Sad bin Muaz’dan başka kimse kurtulmazdı) Beydavi, Meâlimüttenzil

Eshabı kiramın ictihadı Peygamberimizden farklı olabilirdi Fakat bu ahkam, Peygamber efendimiz zamanında hatalı ve şüpheli olamazdı Çünkü, vahiy gelerek, yanlış olan ictihadlar, Allahü teâlâ tarafından hemen düzeltilir, hak ile bâtıl birbirinden hemen ayrılırdı Ama âlimlerin hatalı ictihadlarının düzeltilmesine ihtiyaç yoktur Çünkü farklı ictihad yanlış da olsa rahmettir Mesela hadisi şerifte, denizde yaşayan her hayvanın eti yenir Ama imamı a’zam hazretleri ise, sadece balık ve balık şeklinde olanlar yenir diye ictihad etmiştir Burada ya üç imamınki doğrudur veya imamı a’zamınki doğrudur Bunu da ancak Allahü teâlâ bilir Fakat müctehid olan başka âlimler, farklı bir ictihadda bulunabilirler Ama imamı a’zamın ictihadı yanlış demezler Çünkü ictihad ictihadla nakzedilemez Sonra ictihadda yanılmak suç değildir Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Âlim, ictihadında hata ederse bir, isabet ederse iki sevap alır) Buhari

Sevap olan bir şey için hata tabirini kullanmak caiz değildir Böyle farklı ictihadlar da Allahü teâlânın bir rahmetidir Bir hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Âlimlerin farklı ictihadları rahmettir) Beyheki

Rahmet ve sevap olan bir ictihad için, nasıl olur da imamı a’zamın veya imamı Gazali’nin hatası var diyebiliriz? İşte bunun için (Ehli sünnet âlimlerin kitaplarında hata yoktur, uydurma hadis olmaz) deniyor Böyle söylemenin hâşâ onları peygamber ve ilah derecesine yükseltmekle ne alakası var? İctihadları hatalı, kitaplarında uydurma hadis var zannı ile Resulullahın vârislerine dil uzatmak caiz olmaz

İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Önce itikadı düzeltmek yani, doğru yolun âlimlerinin, Kur'anı kerim ve hadisi şeriflerden anladıklarına uygun olarak itikad etmek lazımdır Çünkü, Kitap ve sünnetten bizim ve sizin anladıklarımızın hiç kıymeti yoktur Ehli sünnet âlimlerinin anladıklarına uymak lazımdır Bizim anladıklarımız, Ehli sünnet âlimlerinin anladıklarına uymuyor ise, hiç kıymeti olmaz (1157)

Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
 
858,499Konular
982,575Mesajlar
30,330Kullanıcılar
KristonSon üye
Üst Alt