Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Şeyhe sırtımızı dayamadık, kendi pazarımızı yarattık

Şeyhe sırtımızı dayamadık, kendi pazarımızı yarattık
0
60

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Şeyhe sırtımızı dayamadık, kendi pazarımızı yarattık Türkiye’de 20’nci yılını kutlayan Emirates’in Türkiye Genel Müdürü Bahar Ahmet Birinci, kriz yıllarında bile zarar etmediklerini vurgularken, Cümbür Cemaat sırtımızı Şeyh El Maktum’a dayadığımızı sanıyor ama öyle bir şey değil Şeyhten bir kuruş almış değilizdedi Birinci, Bir özel şirket gibi çalışıyoruz, çünkü Dubai holding gibi yönetiliyor Biz pazarımızı kendimiz yarattıkdiye konuştu KURULUŞUNUN Dubai’de 22’nci, Türkiye’de ise 20’nci yılını kutlayan Emirates Havayolu’nun 1993 yılından bu yana Türkiye genel müdürlüğünü yürüten Bahar Ahmet Birinci, kárlı bir şirket olduklarını belirtirken, bunu Şeyh El Maktum’un gücüne bağlayanların yanıldığını söyledi Arkanızda koskoca şeyhi var, rahatsınızyorumları ile sık sık karşılaştığını söyleyen Bahar Ahmet Birinci, Bugüne dek Şeyh’deri bir kuruş almışlığımız değil, kendi pazarımızı kendimiz yarattıkdedi ŞEYH YALNIZCA SERMAYE KOYDU: Dubai Şeyh’i El Maktum’un bir havayolu şirketi koymak için verdiği 10 milyon dolarla Ekim 1985 yılında kiralık uçaklarla faaliyete geçen Emirates Havayolu’nun, kuruluş sermayesi dışarıda hiç devlet yardımı ve sübvansiyon almadığını söyleyen Bahar Ahmet Birinci, şöyle konuştu: Herkesin sandığının aksine Emirates, faaliyete geçtiğinden bu yana Şeyh’ten tek bir kuruş almadı ve bir sene hariç defalarca kár etti Körfez Savaşı’nın çıktığı ilk yılı personel çıkarmadan başabaş kapamayı başardı, onun dışında defalarca kendi yağıyla kavruldu Cümbür Cemaat bize arkaları sağlam diye bakıyor ama biz de pek bir kolaylık yok Ben dahil almak üzere hepimiz pek bir güvencemiz olmadığını biliriz Bizim için kayda değer olan şirketin kendi gücüdür Ama hepimiz biliriz ki bu şirket sürükleyici bir şirkettir, yargı yemez, personeline tartı verir Buna karşılık biz de iki ülke aralarında olmayan bir pazarı kendi kendimize yarattık Türkiye Emirates’te havayolu ve kargo dahil 41 çalışıyor ve cümbür cemaat çok çalışıyor Benim şöförüm bile data girer, telefonla tip ararDUBAİ HOLDİNG GİBİ YÖNETİLİR: ABD’deki 11 Eylül olayından sonra tüm havayolu şirketlerinin bıkkınlık çektiğini andıran Bahar Ahmet Birinci, Emirates’in ise finansman ve nakit akışını mükemmel iyi düzenleyerek, tek bir personel çıkarmadan o dönemi atlattığını kaydetti Emirates bir halk kuruluşu olarak görülse bile, işleyişin böylece olmadığını anlatan Bahar Ahmet Birinci, Dubai bir holding gibi yönetilir, biz de özel bir şirket gibi çalışırız Benzer hatta uçtuğumuz fazla sayıda muhalif var ve Dubai’de Emirates’e ilişkin bir korumacılık söz konusu değil Bizim idare heyeti Başkanımız Şeyh Ahmed bin Said El Maktum, aynı zamanda sivil havacılığın da başında Onun birinci önceliği de Dubai’de sivil havacılığını ilerletmek ve sivil havacılık gelirlerini artırmakDIŞ TİCARETÇİ GİBİ ÇALIŞTIM: Emirates’in bugün ulaştığı noktaya gelmesinin öyle çok basit olmadığını da anlatan Bahar Ahmet Birinci, Ağustos 1993’te görevi geldiğimde kimse, yok Emirates’i, Dubai’yi bile bilmiyordu Eski bir dış ticaretçi olarak, iki ülke arasındaki ilişkilerin gelişmesi için çalıştımdedi ’Haftada 2 uçağı nasıl doldururuz’ diyorduk, derhal her gün doluyuz EMIRATES’in bu sene kárını yüzde 25 artırdığına ve şirketin yıllık büyüme oranının senelerdir yüzde 20’nin altına düşmediğine dikkat çeken Bahar Ahmet Birinci, Türkiye’de elde ettikleri sonuçların da bu paralelde olduğunu belirtti Bu sene Türkiye’den sattıkları biletlerde yüzde 15, Dubai’den satılanlarda ise yüzde 26 yükselme yaşandığını, transfer yapmadan aracısız İstanbul’dan Dubai’ye gidenlerin sayısında ise yüzde 268’lik çoğaltma yaşandığını söyleyen Bahar Ahmet Birinci, şirketin Türkiye’deki gelişmesini şöyle özetledi: Emirates İstanbul uçuşlarına haftada 2 kez Frankfurt üzerinden Dubaiİstanbul seferleri ile başladı O zaman tek bir 187 gezgin kapasiteli B727 ile idare ediyorduk, onu da Frankfurt ile paylaşıyorduk Ağustos 93’te şirkete geldiğim zaman, yolcu sayımızı nasıl artırırızı düşünüyorduk Şimdi ise her gün, 427 gezgin kapasiteli B77300 ile uçuyoruz ve doluluk oranımız yüzde 90’ların üzerinde 175 milyon yolcuyla 844 milyon dolar kár etti Emirates Havayolu, bir önceki dönem 674 milyon dolar kárını yüzde 25 artırarak 20062007 parasal yılında yüzde 25 artışla 844 milyon dolada çıkardı En çabuk gelişen havayolu şirketi olarak aşina Emirates, finansal sene her tarafında toplam 175 milyon gezgin taşıdı Grubun kargo bölümü SkyCargo ise toplam 12 milyon ton kargo taşıdı ve 20062007 parasal yılında geçen yıla kadar cirosunu yüzde 19 artırarak 15 milyara çıkardı Emirates Havayolu’nun 20062007 finansal yılı içerisinde toplam geliri 81 milyar dolar Bu, bir sene öncesine göre yüzde 295 ile 19 milyar dolarlık artışı ifade ediyor Dünyanın en genç filolarından birine sahip şirket, 59 ülkede 93 noktaya uçan Emirates, merkezi olan Dubai üzerinden dünyadaki 5 kıtaya haftada yaklaşık 700 uçuş düzenliyor 55 adet A380 siparişi ile dünyanın en büyük A380 müşterisi Birincil A380 siparişini 2008’in üçüncü çeyreğinde teslim alacak şirketin güncel uçak siparişi 118 ve bu siparişlerin değeri 30 milyar dolar Bürokrasi engelse özelleştirme iyidir BAHAR Ahmet Birinci THY’nin özelleştirilmesine nasıl baktığına ilişkin sorumuza şu yanıtı verdi: Bir havayolu şirketinin gelişmesi için mutlaka özel bir şirket olması gerekmiyor Devletin, bürokrasinin işleyişi, şirketin gelişmesine engel olmuyorsa özelleştirme koşul değildir Ama böyle bir engel varsa, o şirketin daha kárlı işletilmesi, daha çabuk gelişmesi için özelleştirilmesi lazımdır Şirketin yanı sıra ülke açısından da şöyle bir koşul var Türkiye dahil elde etmek üzere o kadar fazla ülkede ulusal havayolunu korumacılık var Bunu ülke açısından hatalı buluyorum, bir şirketi kollarken ülkede sivil havacılığın gelişmesini engellemiş oluyorsunuz Dubai’nin bugün transit nokta olarak gelmiş olduğu konumda çok rahatlıkla İstanbul ya da Ankara olabilirdi kaynak  
 
858,497Konular
981,931Mesajlar
29,944Kullanıcılar
coldsteez2Son üye
Üst Alt