Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Şeytan ve şerler niçin yaratıldı?

Şeytan ve şerler niçin yaratıldı?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Aslında yaptıklarından ve yarattıklarından dolayı “kimse Allah’a soru soramaz(Enbiya, 21:23) Ancak bizler, insan olmanın gereği olarak her konuda olduğu gibi, bu konuda da Hz İbrahim (as) gibi, “kalbimiz tatmin olsun (Bakara, 2:260) istiyoruz İşte bu yüzden de aklımıza ister istemez şu soru geliyor:

Öyleyse neden, Allah şeytanı ve kötülükleri yaratmış da bize musallat etmiş? Kötülüğü yaratmak kötü, şerri yaratmak da şer değil mi?

Hemen ifade edelim ki, şerrin yaratılması şer değildir; şerri işlemek şerdir Şeytan ateşten yatılmıştır ve bu konuda en güzel örnek de ateştirAteşin yaratılması şer değildir, ancak ona dokunmak şerdir İnsan ateşi muhafaza altına alırsa ondan faydalanır; aksi halde zarar görür

Buna bir başka örnek de yağmurdur Yağmurun gelmesinin binlerle neticeleri var, bütünü de güzeldir Tedbirsizliği yüzünden bazıları yağmurdan zarar görseler, “Yağmurun yaratılması rahmet değildir diyemezler ve “şerdir diye hükmedemezler

Allah’u teâla günah işleme kabiliyeti olmayan meleklerle, hiç sorumlu olmayan hayvanları yaratmıştır Bu iki varlıktan başka, hem melekleri geçecek kadar mükemmel, hem de aklı olmayan hayvanlardan daha aşağı olacak kadar kötü olma özelliğindeki insanı yaratmıştır Bu noktada insanın terakkisine yol açmak üzere şeytana fırsat tanınmış ve insana kötülüğü emreden bir nefis verilmiştir

Dünya ahiretin tarlasıdır Ahiretin iki menzili olan cennet de cehennem de insanların iminçlarından ve amellerinin meyvesi olacaktır Bunun için insan nevi bir imtihana tabi tutulmuştur Hayatını iman ve sahil amel üzere geçirip bütün işlerini istikamet üzere gören insanlar cennete layık bir kıymet alırlar Aksi yolda gidenler ise cehennem ehli olurlar

İnsan, nefsine uymaz ve şeytanı dinlemezse manen terakki eder ve meleklerden daha yüce bir makama erebilir Aksini yaptığı taktirde de hayvanlardan daha aşağılara düşebilir

Bilindiği gibi, elmasla kömürün aslı karbondur Ancak diziliş farklılığından dolayı biri elmas diğeri kömür olmuştur İşte insanların da aslı birdir Bütün insanlar aynı maddi ve manevi cihazlarla donatılmışlardır Ancak, bunların doğru yahut yanlış kullanılmalarıyla insanlar arasındaki farklılık ortaya çıkmış ve toplumda elmas ruhlular yanında kömür ruhlular da ortaya çıkmıştır

Meselenin bir başka boyutu da şudur İnsan, şeytana uymakla kendini zarara soktuğu gibi, “Sebep olan işleyen gibidir kaidesine göre bu işte şeytan da büyük bir sorumluk altına girer ve cehennemdeki azabını artırmış olur İnsanları yoldan çıkarmak üzere kendisine tanınmasını istediği fırsat, başına bela olacak ve istikametten saptırdığı kişilerin azaplarının bir katı da ona tattırılacaktır

Cenabı Hak dileseydi şeytana bu fırsatı vermeyebilirdi O zaman onun görevini de inan nefsi üstlenmiş olurdu Sonuç değişmezdi Kendisine insanları yoldan çıkarmak için çalışma fırsatının verilmesiyle şeytan büyük bir zarara uğramış, tabiri caizse, küstahlığının cezasını böylece görmüştür

Arif Aslan
 
858,496Konular
982,170Mesajlar
30,113Kullanıcılar
allySon üye
Üst Alt