iltasyazilim
FD Üye
Bir universite profesoru ogrencilerine su soruyu sorar;
'Var olan herseyi Tanrimi yaratti?'
Cesur bir ogrenci ayaga kalkar ve yanitlar
'Evet herseyi Tanri yaratti!'
Profesor sorusunu yineler ve ogrenci yine 'evet efendim ' diye
yanitlarProfesor devam eder;
'Eger herseyi yaratan Tanri ise ve seytan varolduguna gore
seytani da Tanri yaratmis olur ve calismalarimizda uyguladigimiz
'Kesinlestirme'prensibine gore de Tanri seytandirOgrenci boyle bir
onerme karsisinda sasirir ve yerine otururProfesor ise
ogrencilerine bir kez daha Tanri'nin icindeki
kaderin bir efsane oldugunu kanitlamaktan oturu oldukca
mutludurBu arada bir ogrenci ayaga kalkar ve
Bir soru sorabilirmiyim profesor? derProfesorde
sorabilecegini
soyler
Ogrenci ayaga kalkar ve 'Soguk varmidir? diye sorarProfesor;
'Nasil bir soru bu boyle,tabiki vardir ' diyeyanitlar 'Sen
hic
soguktan usumedinmi?'Ogrenci ;
'Aslinda, fizik yasalarina gore soguk yoktur yasamdarealitede
biz sogugu sicakligin yoklugu
olarak dusunuruzHerkes veya nesneler o enerji oradaysa veya
bir
sekilde enerji iletiyorsa onu deneyimlerOrnegin,Absolute 0 (460 derece
F)
sicakligin kesin yoklugudur (hic olmadigi seviyedir)Tum maddelerin bu
seviyede reaksiyon verme ozellikleri bozulur ve degisirSoguk yoktur,o
yalnizca sicakligin yoklugunda duyumsadiklarimizi tarif etmek icin
yarattigimiz bir kelimedir' der ve
devam eder, Profesor, karanlik varmidir?
Profesor ;
'Tabiki vardir' Ogrenci yanitlar,
'Korkarim gene yaniliyorsunuz efendimCunku,Karanlik ta
yokturYasamdarealitede karanlik isigin yoklugudurBiz isik
uzerinde çalisabiliriz ama karanligi calisamayizGercekte,biz
Newton'un prizmasini kullanarak beyaz isigi kirar ve
renklerin cesitli dalga uzunluklari uzerinde calisabilirizAma
karanligi olcemeyizBir basit isik isini karanlik bir mekani aydinlatarak
karanligi kirmis olur yani karanligi gecersiz kilarSiz belli bir
mekaninuzayin ne kadar karanlik oldugundan
nasil emin olursunuz? Isigin miktarini olcersiniz! Bu dogrudur
degilmi? Karanlik insanlik tarafindan , isigin olmadigi yermekan
icin kullanilan bir kelimedir Son olarak ogrenci profesore gene
sorar;
'Efendim seytan varmidir? Bu kez profesor pek emin olamamakla
birlikte yanitlar;
'Tabiki, acikladigim gibi, biz onu her gun ,her yerde onu
goruruzSeytankotuluk bir kisinin baska bir kisiye her gun
sergiledigi insaniyetsizliginin bir ornegidirO , dunyadaki
islenmis tum suclarda,siddette yer alirBunlarin tumu seytanin
kendisinden baska bir sey de degildir' der Ogrenci devam eder;'Seytan
yoktur efendimYani o kendi basina yoktur Seytan basit
olarak Tanrinin yoklugudurO aynen karanlik ve soguk ta oldugu gibi
insanin tanrinin yoklugunu tarif etmek uzere yarattigi bir
kelimeden ibarettirTanri seytani yaratmadi Seytankotuluk
insanin tanrisal sevgiyi yureginde duyumsamadigi zaman
deneyimlediklerinin bir sonucudurO aynen sicakligin olmadigi yere
gelen soguk ya da isigin olmadigi yere gelen karanlik gibidir
Profesor yerine oturur
Genc ogrencinin adi ALBERT EI?NSTEI?N'dır
'Var olan herseyi Tanrimi yaratti?'
Cesur bir ogrenci ayaga kalkar ve yanitlar
'Evet herseyi Tanri yaratti!'
Profesor sorusunu yineler ve ogrenci yine 'evet efendim ' diye
yanitlarProfesor devam eder;
'Eger herseyi yaratan Tanri ise ve seytan varolduguna gore
seytani da Tanri yaratmis olur ve calismalarimizda uyguladigimiz
'Kesinlestirme'prensibine gore de Tanri seytandirOgrenci boyle bir
onerme karsisinda sasirir ve yerine otururProfesor ise
ogrencilerine bir kez daha Tanri'nin icindeki
kaderin bir efsane oldugunu kanitlamaktan oturu oldukca
mutludurBu arada bir ogrenci ayaga kalkar ve
Bir soru sorabilirmiyim profesor? derProfesorde
sorabilecegini
soyler
Ogrenci ayaga kalkar ve 'Soguk varmidir? diye sorarProfesor;
'Nasil bir soru bu boyle,tabiki vardir ' diyeyanitlar 'Sen
hic
soguktan usumedinmi?'Ogrenci ;
'Aslinda, fizik yasalarina gore soguk yoktur yasamdarealitede
biz sogugu sicakligin yoklugu
olarak dusunuruzHerkes veya nesneler o enerji oradaysa veya
bir
sekilde enerji iletiyorsa onu deneyimlerOrnegin,Absolute 0 (460 derece
F)
sicakligin kesin yoklugudur (hic olmadigi seviyedir)Tum maddelerin bu
seviyede reaksiyon verme ozellikleri bozulur ve degisirSoguk yoktur,o
yalnizca sicakligin yoklugunda duyumsadiklarimizi tarif etmek icin
yarattigimiz bir kelimedir' der ve
devam eder, Profesor, karanlik varmidir?
Profesor ;
'Tabiki vardir' Ogrenci yanitlar,
'Korkarim gene yaniliyorsunuz efendimCunku,Karanlik ta
yokturYasamdarealitede karanlik isigin yoklugudurBiz isik
uzerinde çalisabiliriz ama karanligi calisamayizGercekte,biz
Newton'un prizmasini kullanarak beyaz isigi kirar ve
renklerin cesitli dalga uzunluklari uzerinde calisabilirizAma
karanligi olcemeyizBir basit isik isini karanlik bir mekani aydinlatarak
karanligi kirmis olur yani karanligi gecersiz kilarSiz belli bir
mekaninuzayin ne kadar karanlik oldugundan
nasil emin olursunuz? Isigin miktarini olcersiniz! Bu dogrudur
degilmi? Karanlik insanlik tarafindan , isigin olmadigi yermekan
icin kullanilan bir kelimedir Son olarak ogrenci profesore gene
sorar;
'Efendim seytan varmidir? Bu kez profesor pek emin olamamakla
birlikte yanitlar;
'Tabiki, acikladigim gibi, biz onu her gun ,her yerde onu
goruruzSeytankotuluk bir kisinin baska bir kisiye her gun
sergiledigi insaniyetsizliginin bir ornegidirO , dunyadaki
islenmis tum suclarda,siddette yer alirBunlarin tumu seytanin
kendisinden baska bir sey de degildir' der Ogrenci devam eder;'Seytan
yoktur efendimYani o kendi basina yoktur Seytan basit
olarak Tanrinin yoklugudurO aynen karanlik ve soguk ta oldugu gibi
insanin tanrinin yoklugunu tarif etmek uzere yarattigi bir
kelimeden ibarettirTanri seytani yaratmadi Seytankotuluk
insanin tanrisal sevgiyi yureginde duyumsamadigi zaman
deneyimlediklerinin bir sonucudurO aynen sicakligin olmadigi yere
gelen soguk ya da isigin olmadigi yere gelen karanlik gibidir
Profesor yerine oturur
Genc ogrencinin adi ALBERT EI?NSTEI?N'dır