nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Başkent ’te geçen hafta 24 şahsiyet bir grup yeni yılı hatırasına yapmak için buluşmaya karar verdi Mekan olarak ise Kızılay ’da restaurant seçildi
Başlıca yemek yemek olarak balık siparişi verilirken, başlangıçta mezeler ve içecekler masaya getirildi Hal hatır sormalarla sohbet başladı Oysa aradan bir saat geçmedi ki, emrindeki masalardan sigara dumanları kazanç oldu 24 şahsiyet arkadaş grubu önce şaşırdı Çünkü 4207 Sayılı Kanuna kadar kapalı mekanlarda sigara içmek yasaktı
Naime Alimoğlu, işletme sahibini çağırarak, sigara içenlerin uyarılmasını istedi Ama patron, “Birazdan söndürürler diyerek uyarıyı geçiştirdi
ÇOCUK DA VAR KANSER HASTASI DA
Kısa bir vakit daha sonra müşteriler ikinci sigaralarını yakınca Alimoğlu, işletme sahibini baştan çağırdı: “Bakın bu şart kanuna aykırı, kaldı ancak aramızda kanser hastası ile diğer taraftan çocuk var Sigaraların söndürülmesini sağlayın uyarısı yaptı
Oysa işveren, “Ne yapalım uyardık fakat dinlemiyorlar Biz de para kazanıyoruz, burada sigara içiliyor karşılığını verdi
SERT KAYAYA ÇARPTILAR
Patronun ayrılmasının ardındaki masa hareketlendi 24 şahsiyet grup Alıcı Hakları Derneği Başkan ve idare heyeti ile üyelerden oluşuyordu Kanser hastası olan da dernek üyelerinden biriydi Derneğin Çankaya Şube Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi olan Naime Alimoğlu ise bununla birlikte tüketici sorunlarına bakan Tüketici Hakem Heyeti üyesiydi
Alimoğlu, “Arkadaşlar 4077 Sayılı Alıcı Hakları Kanunu ’nun 4A maddesi ile yani ‘ayıplı hizmetle ’ karşı karşıyayız Bu ayıplı bir hizmettir Bu hizmeti bile bile alacak mıyız yahut kalkacak mıyız, diye sordu Daima birlikte kalkma kararı aldılar
HESAP ÖDEMİYORUZ
Patronu son defa çağırıp, 4077 Sayılı Kanun gereği hizmetin ayıplı olduğunu, dolayısıyla da hiçbir vergi ödemeden gideceklerini bildirdiler ve ayağa kalktılar
İşte işveren bu hareket üstüne, özür diledi ve gitmemelerini kendi isteğiyle, bütün sigaraları söndürttü Mekanı havalandırdı ve masalara mumlar yakıldı
BİZİ ARAYIN!
Alıcı Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, bu nesil mekanların ilk olarak sigara kanununa muhalefet ettiklerini belirtirken, 4077 Sayılı kanuna göre de ‘ayıplı hizmet ’ olduğunu vurguladı Tüketicilere, bu tür durumlarda kendi sağlıkları için o mekanı terk etmelerini ve mutlaka şikayette bulunmaları çağrısında bulundu Çakar, “Alo 184 hattını arayabilirler, kaymakamlıklara, valilikleri veya bize ulaşabilirler Lakin lütfen sineye çekmesinler, şikayet etsinler dedi
HESAP ÖDEMEYİN!
Ayıplı hizmet için tüketicinin layık ödemek zorunda olmadığını da gösteren Çakar, “Lakin işletme bunu kabul etmeyebilir Bu durumda ya polisten yardım istesinler veya hesabı ödesinler lakin daha sonra bize gelip şikayetlerini bildirsinler Biz de konuyu Tüketici Hakem Heyetine götürelim Keza Sigara Kanuna aykırı davranmaktan cezai işlem yaptıralım hem de ayıplı hizmetin bedelini işletmeden geri alınmasını sağlayalım dedi
Aysel ALP
*
Başlıca yemek yemek olarak balık siparişi verilirken, başlangıçta mezeler ve içecekler masaya getirildi Hal hatır sormalarla sohbet başladı Oysa aradan bir saat geçmedi ki, emrindeki masalardan sigara dumanları kazanç oldu 24 şahsiyet arkadaş grubu önce şaşırdı Çünkü 4207 Sayılı Kanuna kadar kapalı mekanlarda sigara içmek yasaktı
Naime Alimoğlu, işletme sahibini çağırarak, sigara içenlerin uyarılmasını istedi Ama patron, “Birazdan söndürürler diyerek uyarıyı geçiştirdi
ÇOCUK DA VAR KANSER HASTASI DA
Kısa bir vakit daha sonra müşteriler ikinci sigaralarını yakınca Alimoğlu, işletme sahibini baştan çağırdı: “Bakın bu şart kanuna aykırı, kaldı ancak aramızda kanser hastası ile diğer taraftan çocuk var Sigaraların söndürülmesini sağlayın uyarısı yaptı
Oysa işveren, “Ne yapalım uyardık fakat dinlemiyorlar Biz de para kazanıyoruz, burada sigara içiliyor karşılığını verdi
SERT KAYAYA ÇARPTILAR
Patronun ayrılmasının ardındaki masa hareketlendi 24 şahsiyet grup Alıcı Hakları Derneği Başkan ve idare heyeti ile üyelerden oluşuyordu Kanser hastası olan da dernek üyelerinden biriydi Derneğin Çankaya Şube Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi olan Naime Alimoğlu ise bununla birlikte tüketici sorunlarına bakan Tüketici Hakem Heyeti üyesiydi
Alimoğlu, “Arkadaşlar 4077 Sayılı Alıcı Hakları Kanunu ’nun 4A maddesi ile yani ‘ayıplı hizmetle ’ karşı karşıyayız Bu ayıplı bir hizmettir Bu hizmeti bile bile alacak mıyız yahut kalkacak mıyız, diye sordu Daima birlikte kalkma kararı aldılar
HESAP ÖDEMİYORUZ
Patronu son defa çağırıp, 4077 Sayılı Kanun gereği hizmetin ayıplı olduğunu, dolayısıyla da hiçbir vergi ödemeden gideceklerini bildirdiler ve ayağa kalktılar
İşte işveren bu hareket üstüne, özür diledi ve gitmemelerini kendi isteğiyle, bütün sigaraları söndürttü Mekanı havalandırdı ve masalara mumlar yakıldı
BİZİ ARAYIN!
Alıcı Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, bu nesil mekanların ilk olarak sigara kanununa muhalefet ettiklerini belirtirken, 4077 Sayılı kanuna göre de ‘ayıplı hizmet ’ olduğunu vurguladı Tüketicilere, bu tür durumlarda kendi sağlıkları için o mekanı terk etmelerini ve mutlaka şikayette bulunmaları çağrısında bulundu Çakar, “Alo 184 hattını arayabilirler, kaymakamlıklara, valilikleri veya bize ulaşabilirler Lakin lütfen sineye çekmesinler, şikayet etsinler dedi
HESAP ÖDEMEYİN!
Ayıplı hizmet için tüketicinin layık ödemek zorunda olmadığını da gösteren Çakar, “Lakin işletme bunu kabul etmeyebilir Bu durumda ya polisten yardım istesinler veya hesabı ödesinler lakin daha sonra bize gelip şikayetlerini bildirsinler Biz de konuyu Tüketici Hakem Heyetine götürelim Keza Sigara Kanuna aykırı davranmaktan cezai işlem yaptıralım hem de ayıplı hizmetin bedelini işletmeden geri alınmasını sağlayalım dedi
Aysel ALP
*