iltasyazilim
FD Üye
İslamiyette Silikon ve Estetik Günah mı?
“Bugün estetik veya güzelleştirme ameliyatı olarak tanıdık operasyonlarla karoser üstünde yapılan değiştirmeler daha çok burun, çene, göğüs ve yüzü kasıt alır Bu, ruh ve ahlâk güzelliğinden ziyade, şekil ve görünüşe tartma veren maddeci anlayışın teşvik ettiği bir musibettir
Esas olarak, aklı selîm sahibi bir insan Allah ’ın kendisine ihsan ettiği beden elbisesine razı olur Çünkü organların yerli uygun yaratılmış olması, en yerinde bir şekilde vücuda yerleştirilmesi insanın şükretmesine kâfidir İnsan hiçbir emek harcamadan, hiçbir masraf yapmadan kendisinde mevcut olan alımlılık ve özelliklerle yetinmeli, yaratılışı değiştirecek şekilde daha da “cazipleştirme düşüncesiyle vücudunu sun ’î bir biçime sokmaya yeltenmemelidir
Meseleye dinî açıdan bakıldığında üç husus karşımıza çıkmaktadır:
Birincisi, bu operasyon şeytânî bir vesveseden kaynaklanmaktadır Nitekim Iblis Hz Âdem ’e secde etmeyip Allah ’ın rahmetinden uzaklaştırılınca şöyle demeye başladı:
“Onlara muhakkak emredeceğim de allah ’ın yarattıklarını değiştirecekler Kim Allah ’ı bırakarak Şeytanı dost edinirse, şüphesiz, açıktan açığa büyük bir ziyana düşmüş demektir1
İslâmdan önceki Araplar Şeytanın bu vesvesesine kulak vererek, ciltlerini maviye boyarlar, putları namına çocuklarının başında bir arz saç bırakırlardı
Peygamber Efendimiz de birtakım işlemlerde vücutta değişikliklere karşın hareketleri tasvip etmemiştir Buharî ve Müslim ’de rivayet edilen hadislerde, alımlılık için vücuda vurma yapanın, yaptıranın, dişlerini yontarak inceltip seyrekleştirenlerin, kaşının kıllarını yolarak inceltenlerin, peruk takanların, Allah ’ın yarattığını değiştirenlerin İlâhî rahmetten uzak oldukları haber verilmektedir *
“Bugün estetik veya güzelleştirme ameliyatı olarak tanıdık operasyonlarla karoser üstünde yapılan değiştirmeler daha çok burun, çene, göğüs ve yüzü kasıt alır Bu, ruh ve ahlâk güzelliğinden ziyade, şekil ve görünüşe tartma veren maddeci anlayışın teşvik ettiği bir musibettir
Esas olarak, aklı selîm sahibi bir insan Allah ’ın kendisine ihsan ettiği beden elbisesine razı olur Çünkü organların yerli uygun yaratılmış olması, en yerinde bir şekilde vücuda yerleştirilmesi insanın şükretmesine kâfidir İnsan hiçbir emek harcamadan, hiçbir masraf yapmadan kendisinde mevcut olan alımlılık ve özelliklerle yetinmeli, yaratılışı değiştirecek şekilde daha da “cazipleştirme düşüncesiyle vücudunu sun ’î bir biçime sokmaya yeltenmemelidir
Meseleye dinî açıdan bakıldığında üç husus karşımıza çıkmaktadır:
Birincisi, bu operasyon şeytânî bir vesveseden kaynaklanmaktadır Nitekim Iblis Hz Âdem ’e secde etmeyip Allah ’ın rahmetinden uzaklaştırılınca şöyle demeye başladı:
“Onlara muhakkak emredeceğim de allah ’ın yarattıklarını değiştirecekler Kim Allah ’ı bırakarak Şeytanı dost edinirse, şüphesiz, açıktan açığa büyük bir ziyana düşmüş demektir1
İslâmdan önceki Araplar Şeytanın bu vesvesesine kulak vererek, ciltlerini maviye boyarlar, putları namına çocuklarının başında bir arz saç bırakırlardı
Peygamber Efendimiz de birtakım işlemlerde vücutta değişikliklere karşın hareketleri tasvip etmemiştir Buharî ve Müslim ’de rivayet edilen hadislerde, alımlılık için vücuda vurma yapanın, yaptıranın, dişlerini yontarak inceltip seyrekleştirenlerin, kaşının kıllarını yolarak inceltenlerin, peruk takanların, Allah ’ın yarattığını değiştirenlerin İlâhî rahmetten uzak oldukları haber verilmektedir *