Üniversite testi öncesi hakikat ve istikrarlı beslenmek muvaffakiyet nispetini artırıyor. Testlere sayılı günler kala gerçek beslenme planı uygulamak; öğrenme zorluğu, odaklanma meselesi ve gerilim yaşayan gençlerin muvaffakiyetini etkileyecek en kıymetli faktörlerden biri olarak gösteriliyor.
Odaklanma sorunu yaşayanlar için ceviz, fındık yahut badem
Odaklanma meselesinin engellenmesi testte muvaffakiyet sağlanmasında büyük kıymet taşır. Sert kabuklu meyveler olarak gruplandırılan ceviz, fındık yahut badem had sistemini kuvvetlendirerek, odaklanma sorununu çözmekte tesirli olabilmektedir. Günlük olarak 1 avuçtan ziyadesi; yani yaklaşık 2 ceviz içi + 10 bademden ziyadesinin tüketilmesi önerilmemektedir.
Çilek ve yaban mersini öğrenmeyi kolaylaştırır
Imtihana hazırlık devrinde mahsusen ara öğün olarak 8-10 adet çilek yahut 1 yemek kaşığı dolusu yaban mersini tüketmek hafıza güçlendirici tesir yapmakta ve öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Yaban mersini tüketilirken ölçü konusunda çoka kaçılmamalıdır. Çokça tüketilmesi kabızlık meselesi yaşanmasına neden olabilir.
Gençler ara öğünü hayatlarına katmalılar
Imtihan periyodunda talebelerin birincil gayesi dikkati daima yüksek tutmaktır. Dikkati yüksek tutmak için en değerli koz ise akıllıca ve bilinçli beslenmedir. Bunun için de birinci adım olarak “ara öğün” kavramını hayatlarına katmaları gerekir. Imtihana hazırlık devrinde günlük beslenme planı, tüm besin ve besin öbeklerini kesinlikle içermelidir. Istikrarlı beslenme ile fizikî ve ruhsal sıhhat bütünlüğünü bir araya getirebilmek, başarıyı artırmada kıymetli bir rol oynayacaktır.
Ispanak yiyerek bir gerilim savaşçısı olun
Kıymetli minerallerden biri olan magnezyum, gerilim kaynaklı yakınmaları azaltır. Magnezyumun en düzgün kaynaklarından biri ıspanaktır. Ispanak sevmeyen mahsusen test devri genç küme için ise, magnezyum kaynağı olarak öteki yeşil yapraklı sebzeler kullanılabilir. Akşam yatmadan tüketilen bir avuç içi kadar kabak çekirdeği yahut içerisine kakao tozu eklenmiş 1 bardak süt de magnezyum alımını arttırma yolu olarak tercih edilebilir.
Kahvaltıda tam tahıllı karbonhidrat kıymetli
Kahvaltı, test periyoduna hazırlanırken katiyen her gün nizamlı tüketilmesi gereken öğünlerin başında gelir. Kahvaltıda tüketilecek olan karbonhidratın, rafine karbonhidrat olmamasına, şeker içeren reçel ve türevlerinin çok sık tüketilmemesine bilhassa dikkat edilmelidir. Çokça tüketilen kolay şekerler, kan şekerinde istikrarsız dalgalanmalara sebep olup, uyku hali ve dikkat dağınıklığı yaratabilir. Bu sebeple, teste hazırlık periyodunda güç vermesi maksadıyla sık tüketilen çikolata, şekerleme üzere eserler en yanlış tercihlerdir.
Sıcak havalara eklenen beslenme cürümleri
Sıcak havalara denk gelen test gerilimine eklenen yanlış beslenme durumları, imtihan motivasyonu ve dikkati kıymetli noktada etkilemektedir. Mektepliler imtihan periyodundan evvel sahih beslenme alışkanlıklarına teşvik edilmeli ve devirle hakikat beslenme bilinci kesinlikle sağlanmalıdır. Imtihan periyodu yaklaşırken mahsusen korunması gereken en değerli kısımlardan biri de “gastrointestinal sistem”dir. Bilhassa talebelerin, ders ve dershane çıkışı, dışarıdan aldıkları açıkta satılan ve hijyen kurallarına dikkat edilmeyen eserler, tam test periyodunda sindirim rahatsızlıklarına velev zehirlenmeye sebep olabilir.
Odaklanma sorunu yaşayanlar için ceviz, fındık yahut badem
Odaklanma meselesinin engellenmesi testte muvaffakiyet sağlanmasında büyük kıymet taşır. Sert kabuklu meyveler olarak gruplandırılan ceviz, fındık yahut badem had sistemini kuvvetlendirerek, odaklanma sorununu çözmekte tesirli olabilmektedir. Günlük olarak 1 avuçtan ziyadesi; yani yaklaşık 2 ceviz içi + 10 bademden ziyadesinin tüketilmesi önerilmemektedir.
Çilek ve yaban mersini öğrenmeyi kolaylaştırır
Imtihana hazırlık devrinde mahsusen ara öğün olarak 8-10 adet çilek yahut 1 yemek kaşığı dolusu yaban mersini tüketmek hafıza güçlendirici tesir yapmakta ve öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Yaban mersini tüketilirken ölçü konusunda çoka kaçılmamalıdır. Çokça tüketilmesi kabızlık meselesi yaşanmasına neden olabilir.
Gençler ara öğünü hayatlarına katmalılar
Imtihan periyodunda talebelerin birincil gayesi dikkati daima yüksek tutmaktır. Dikkati yüksek tutmak için en değerli koz ise akıllıca ve bilinçli beslenmedir. Bunun için de birinci adım olarak “ara öğün” kavramını hayatlarına katmaları gerekir. Imtihana hazırlık devrinde günlük beslenme planı, tüm besin ve besin öbeklerini kesinlikle içermelidir. Istikrarlı beslenme ile fizikî ve ruhsal sıhhat bütünlüğünü bir araya getirebilmek, başarıyı artırmada kıymetli bir rol oynayacaktır.
Ispanak yiyerek bir gerilim savaşçısı olun
Kıymetli minerallerden biri olan magnezyum, gerilim kaynaklı yakınmaları azaltır. Magnezyumun en düzgün kaynaklarından biri ıspanaktır. Ispanak sevmeyen mahsusen test devri genç küme için ise, magnezyum kaynağı olarak öteki yeşil yapraklı sebzeler kullanılabilir. Akşam yatmadan tüketilen bir avuç içi kadar kabak çekirdeği yahut içerisine kakao tozu eklenmiş 1 bardak süt de magnezyum alımını arttırma yolu olarak tercih edilebilir.
Kahvaltıda tam tahıllı karbonhidrat kıymetli
Kahvaltı, test periyoduna hazırlanırken katiyen her gün nizamlı tüketilmesi gereken öğünlerin başında gelir. Kahvaltıda tüketilecek olan karbonhidratın, rafine karbonhidrat olmamasına, şeker içeren reçel ve türevlerinin çok sık tüketilmemesine bilhassa dikkat edilmelidir. Çokça tüketilen kolay şekerler, kan şekerinde istikrarsız dalgalanmalara sebep olup, uyku hali ve dikkat dağınıklığı yaratabilir. Bu sebeple, teste hazırlık periyodunda güç vermesi maksadıyla sık tüketilen çikolata, şekerleme üzere eserler en yanlış tercihlerdir.
Sıcak havalara eklenen beslenme cürümleri
Sıcak havalara denk gelen test gerilimine eklenen yanlış beslenme durumları, imtihan motivasyonu ve dikkati kıymetli noktada etkilemektedir. Mektepliler imtihan periyodundan evvel sahih beslenme alışkanlıklarına teşvik edilmeli ve devirle hakikat beslenme bilinci kesinlikle sağlanmalıdır. Imtihan periyodu yaklaşırken mahsusen korunması gereken en değerli kısımlardan biri de “gastrointestinal sistem”dir. Bilhassa talebelerin, ders ve dershane çıkışı, dışarıdan aldıkları açıkta satılan ve hijyen kurallarına dikkat edilmeyen eserler, tam test periyodunda sindirim rahatsızlıklarına velev zehirlenmeye sebep olabilir.