iltasyazilim
FD Üye
Derslik İçi Oyunlar
Derslik İçinde Oynana Oyunlar
Derslik İçinde Oyun
OYUNUN OLAĞAN:Gürültüsüz Sinema (Anlat bakalım)
OYUNCU SAYISI: Sınırsız
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dikkatini ve açıklama edebilme yeteneğini geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI: Öğrenciler 2 ya da 3 gruba ayrılır Öğretmen gruptan bir öğrenciyi anlatımcı (yarışmacı) olarak seçer veya bu öğrenciyi grup kendi arasında belirlerDiğer grup bir film adı seçer ve bu film adını, öteki grubun seçtiği anlatımcıya söyler Anlatımcı sınırlı bir sürede (11,5 dakika) hiç konuşmadan, el hareketleri ya da yacağı gürültüsüz benzetmelerle filmi kendi grubuna anlatmaya çalışırlar Grup arkadaşları yüksek sesle anlattığını tahmin etmeye çalışırlar En kısa sürede filmin adını haberdar olan grup , 1 puan alır Filmin adını bilmeyen gruba puan verilmez
Çeşitlendirme: Aynı uygulama Atasözleri kullanılarak da yapılabilir
OYUNUN ADI: Nesi Var?
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve yüzük
OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların Göz Dikkatini
OYUNUN AÇIKLAMASI:Sınıftan bir lider seçilir Lider sınıftakilere bakar ve dışarı çıkar Öğrenciler sınıftan bir nesne veya birey seçerlerSonra Lider içeri girer ve sınıftakilere “NESİ VAR sorusunu sorar Soruyu sorduğu birey, seçilen nesnenin ya da kişinin özelliklerini söyler Lider, sorduğu 3 sorunun sonunda seçilen nesneyi veya kişiyi bulmaya çalışır Bulamaz ise cinayet verilir
OYUNUN NORMAL:Hatip
OYUNCU SAYISI: Bir derslik
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların hoş ve seri söylev yeteneklerini geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir öğrenci seçilir Bir öğrenci, hoca kadar seçilen bir konu hakkında hiç durmaksızın emin bir sürede hoş konuşmaya çalışır Kim, aldığı konuda daha hoş konuşursa ödüllendirilir
OYUNUN BAYAĞI: Çift Dairede Stafet
OYUNCU SAYISI: 812
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİikkat ve zamanlamanın Geliştirilmesi
OYUNUN AÇIKLAMASI:Her iki ekip bambaşka bir ilk oyun çemberinde yüzleri merkeze dönük pozisyonda eşit aralıklarla sıralanır Her iki ekip kaptanına birer top verilir Öğretmenin “başla komutu ile kaptanlar bağlı atışı kullanarak yanındaki arkadaşlarına atarlar Her takımın oyuncuları topu sat ibresi yönünde yan arkadaşına atmaya devam eder Topu düşüren oyuncu gidip ve yerine geldikten sonradan arkadaşına atacaktır Topun daire civarda iki defa dolaşımı ilk tamamlayan takım yarışı kazanacaktır Kaptan top kendisine gelince dolaşım sayısını yüksek sesle söyleyecektir Oyunda dolaşım sayısı istenildiği kadar arttırılabilir
OYUNUN ALIŞILAGELMIŞ: Dönen İpten Sıçrama
OYUNUN SEVİYESİ:1012 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: 812
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİikkat ve peşine düşüp takip Özelliklerinin Geliştirmesi
OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular dairede düzgün olarak ast yandan yerleşirler Ortadaki oyuncunun elinde, dairenin benzeri çap uzunluğunda bir ip bulunur İpin ucuna hafif bir yük bağlanır Lastik ayakkabı, kum torbası vs ortadaki oyuncu kendi etrafında dönerek ipi kenarlardaki oyuncuların ayaklarına değdirmeye çalışır İpin Yerden yüksekliği 2030 cm kadardır Oyuncular Zamanında sıçrayarak ipin ayakların altından geçmesini sağlarlar İp hangi oyuncunun ayağına değerse ortadaki oyuncu ile yer değiştirir
OYUNUN ADI:Boynuzlar Havaya
OYUNUN SEVİYESİ:812 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir derslik
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dikkat ve takip yeteneklerini geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI:Öğrenciler ellerini masaya ya da dizleri üstüne koyarlar Oyunu yöneten başkan arkadaşlarına “Bütün boynuzlar havaya dedikten sonra; “kedinin boynuzları havaya derse oyuncuların ellerini yukarı kaldırmamaları gerekir Çünkü kedinin boynuzları yoktur Eğer başkan “Öküzün boynuzları havaya derse oyuncuların tümü ellerini havaya kaldırmalıdır Başkan arkadaşlarını afallatmak için kendi de ellerini havaya kaldırır Hayran Eden olursa cezalandırılır (Değişik hayvan isimleri bu oyunda kullanılır)
OYUNUN OLAĞAN:Tavşanla Köpek
OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dakiklik, tepkime, karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN AÇIKLAMASI: Erkek ve kızların birlikte oynadıkları bir oyundur Öğrenciler el ele tutuşarak bir çember oluştururlar Biri tavşan rolünde çemberin içindedir Diğeri köpek rolünde çemberin dışındadır çemberi oluşturan oyuncular şu tekerlemeyi söyleyerek dönerler
“Tavşan hendekte yatıyor
Köpek Ona bakıyor
Hopla Tavşan hopla
Seni köpek tutacak
Tekerlemenin son dizesi okunduğunda; köpek çemberden içeri girmeye çalışırken, çemberi oluşturanlar köpeğin içeriye girmesini engellemeye çalışırlar Engellerken birbirinin ellerini bırakmazlar Eğer köpek içeri girmeyi başarırsa köpekle tavşan yer değiştirir Oyun yeni benzer değiştirmeleriyle sürer Oyunculardan herkesin bu görevi üstlenmesi sağlanır
OYUNUN BAYAĞI:Arkadan Dolaş Yerine Ulaş
OYUNCU SAYISI: Bir derslik
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dakiklik işitsel sezgi ve tepkime geliştirebilme
OYUNUN AÇIKLAMASI:Öğrenciler eşdeğer sayıda iki guruba ayrılırlar ve çember dizilişiyle halka oluştururlar Her iki halkadaki oyunculara birden başlayan birer numara verilir Bahşedilen tüm numaralar her iki grupta da bulunmalıdır (örneğin 2 numara her iki grupta da bulunur) Öğrenciler halka yaptıktan daha sonra bulundukları yeri tebeşirle işaretler ve oldukları yere otururlar Numarası söylenen oyuncular ayağa kalkarlar ve arkadaşlarının arasından slalom yaparak koşarlar ve kendi yerlerine en çabuk bir şekilde gelmeye çalışırlar Önde gelen öğrencinin grubu ir puan alır Emin bir zaman içerisinde (2 dakika) maksimum rakam toplayan ekip 1 olur *
Derslik İçinde Oynana Oyunlar
Derslik İçinde Oyun
OYUNUN OLAĞAN:Gürültüsüz Sinema (Anlat bakalım)
OYUNCU SAYISI: Sınırsız
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dikkatini ve açıklama edebilme yeteneğini geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI: Öğrenciler 2 ya da 3 gruba ayrılır Öğretmen gruptan bir öğrenciyi anlatımcı (yarışmacı) olarak seçer veya bu öğrenciyi grup kendi arasında belirlerDiğer grup bir film adı seçer ve bu film adını, öteki grubun seçtiği anlatımcıya söyler Anlatımcı sınırlı bir sürede (11,5 dakika) hiç konuşmadan, el hareketleri ya da yacağı gürültüsüz benzetmelerle filmi kendi grubuna anlatmaya çalışırlar Grup arkadaşları yüksek sesle anlattığını tahmin etmeye çalışırlar En kısa sürede filmin adını haberdar olan grup , 1 puan alır Filmin adını bilmeyen gruba puan verilmez
Çeşitlendirme: Aynı uygulama Atasözleri kullanılarak da yapılabilir
OYUNUN ADI: Nesi Var?
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve yüzük
OYUNCU SAYISI: Bir Sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların Göz Dikkatini
OYUNUN AÇIKLAMASI:Sınıftan bir lider seçilir Lider sınıftakilere bakar ve dışarı çıkar Öğrenciler sınıftan bir nesne veya birey seçerlerSonra Lider içeri girer ve sınıftakilere “NESİ VAR sorusunu sorar Soruyu sorduğu birey, seçilen nesnenin ya da kişinin özelliklerini söyler Lider, sorduğu 3 sorunun sonunda seçilen nesneyi veya kişiyi bulmaya çalışır Bulamaz ise cinayet verilir
OYUNUN NORMAL:Hatip
OYUNCU SAYISI: Bir derslik
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların hoş ve seri söylev yeteneklerini geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI: Sınıftan bir öğrenci seçilir Bir öğrenci, hoca kadar seçilen bir konu hakkında hiç durmaksızın emin bir sürede hoş konuşmaya çalışır Kim, aldığı konuda daha hoş konuşursa ödüllendirilir
OYUNUN BAYAĞI: Çift Dairede Stafet
OYUNCU SAYISI: 812
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİikkat ve zamanlamanın Geliştirilmesi
OYUNUN AÇIKLAMASI:Her iki ekip bambaşka bir ilk oyun çemberinde yüzleri merkeze dönük pozisyonda eşit aralıklarla sıralanır Her iki ekip kaptanına birer top verilir Öğretmenin “başla komutu ile kaptanlar bağlı atışı kullanarak yanındaki arkadaşlarına atarlar Her takımın oyuncuları topu sat ibresi yönünde yan arkadaşına atmaya devam eder Topu düşüren oyuncu gidip ve yerine geldikten sonradan arkadaşına atacaktır Topun daire civarda iki defa dolaşımı ilk tamamlayan takım yarışı kazanacaktır Kaptan top kendisine gelince dolaşım sayısını yüksek sesle söyleyecektir Oyunda dolaşım sayısı istenildiği kadar arttırılabilir
OYUNUN ALIŞILAGELMIŞ: Dönen İpten Sıçrama
OYUNUN SEVİYESİ:1012 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: 812
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİikkat ve peşine düşüp takip Özelliklerinin Geliştirmesi
OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular dairede düzgün olarak ast yandan yerleşirler Ortadaki oyuncunun elinde, dairenin benzeri çap uzunluğunda bir ip bulunur İpin ucuna hafif bir yük bağlanır Lastik ayakkabı, kum torbası vs ortadaki oyuncu kendi etrafında dönerek ipi kenarlardaki oyuncuların ayaklarına değdirmeye çalışır İpin Yerden yüksekliği 2030 cm kadardır Oyuncular Zamanında sıçrayarak ipin ayakların altından geçmesini sağlarlar İp hangi oyuncunun ayağına değerse ortadaki oyuncu ile yer değiştirir
OYUNUN ADI:Boynuzlar Havaya
OYUNUN SEVİYESİ:812 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir derslik
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dikkat ve takip yeteneklerini geliştirir
OYUNUN AÇIKLAMASI:Öğrenciler ellerini masaya ya da dizleri üstüne koyarlar Oyunu yöneten başkan arkadaşlarına “Bütün boynuzlar havaya dedikten sonra; “kedinin boynuzları havaya derse oyuncuların ellerini yukarı kaldırmamaları gerekir Çünkü kedinin boynuzları yoktur Eğer başkan “Öküzün boynuzları havaya derse oyuncuların tümü ellerini havaya kaldırmalıdır Başkan arkadaşlarını afallatmak için kendi de ellerini havaya kaldırır Hayran Eden olursa cezalandırılır (Değişik hayvan isimleri bu oyunda kullanılır)
OYUNUN OLAĞAN:Tavşanla Köpek
OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dakiklik, tepkime, karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN AÇIKLAMASI: Erkek ve kızların birlikte oynadıkları bir oyundur Öğrenciler el ele tutuşarak bir çember oluştururlar Biri tavşan rolünde çemberin içindedir Diğeri köpek rolünde çemberin dışındadır çemberi oluşturan oyuncular şu tekerlemeyi söyleyerek dönerler
“Tavşan hendekte yatıyor
Köpek Ona bakıyor
Hopla Tavşan hopla
Seni köpek tutacak
Tekerlemenin son dizesi okunduğunda; köpek çemberden içeri girmeye çalışırken, çemberi oluşturanlar köpeğin içeriye girmesini engellemeye çalışırlar Engellerken birbirinin ellerini bırakmazlar Eğer köpek içeri girmeyi başarırsa köpekle tavşan yer değiştirir Oyun yeni benzer değiştirmeleriyle sürer Oyunculardan herkesin bu görevi üstlenmesi sağlanır
OYUNUN BAYAĞI:Arkadan Dolaş Yerine Ulaş
OYUNCU SAYISI: Bir derslik
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların dakiklik işitsel sezgi ve tepkime geliştirebilme
OYUNUN AÇIKLAMASI:Öğrenciler eşdeğer sayıda iki guruba ayrılırlar ve çember dizilişiyle halka oluştururlar Her iki halkadaki oyunculara birden başlayan birer numara verilir Bahşedilen tüm numaralar her iki grupta da bulunmalıdır (örneğin 2 numara her iki grupta da bulunur) Öğrenciler halka yaptıktan daha sonra bulundukları yeri tebeşirle işaretler ve oldukları yere otururlar Numarası söylenen oyuncular ayağa kalkarlar ve arkadaşlarının arasından slalom yaparak koşarlar ve kendi yerlerine en çabuk bir şekilde gelmeye çalışırlar Önde gelen öğrencinin grubu ir puan alır Emin bir zaman içerisinde (2 dakika) maksimum rakam toplayan ekip 1 olur *