Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sınıf Yönetimi Ders Notları

Sınıf Yönetimi Ders Notları
0
105

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Sınıf Yönetimi Ders İçeriği,
Derslik Yönetimi Ders Konuları,
Sınıf Yönetimi Ders Notları

Eğitim sözcüğünün öbür tanımlarının ortak yanı, onun davranış değişim, tutum oluşturma amaçlı faaliyetler bütünü olmasıdır


ÖĞRETİM


•Öğretim, öğrenme, davranışın sağlanması nedeniyle yapılan ön çabalardır

•İnsanların öğrenim düzeylerinin göstergesi diplomaları,

•Eğitim düzeyleri ise davranışlarıdır


•Toplumsal yaşamımıza bu açıdan baktığımızda, öğrenim düzeyi yüksek olan fazla sayıda insanın azımsanmayacak sayıdaki davranışının, bilmesi gereken yasaldüşünsel kurallara,sık sık bilinçsiz olarak uymadığını görürüz

•Bu davranışlar senaryo kazanması durumunda o kişiler için, öğretilmiş ama eğitilmemiş denebilir



İstenilen Hedeflere Ulaşabilmemiz için

•Bilgiyi içeren lakin kullanamayan değil, nasıl öğreneceğini haberdar olan, hakiki bilgilere ulaşabilen, bildiği gibi davranan, düşünerek yeni bilgiler üreten, sorun çözen insanlara gereksinim vardır



•Nasıl bir öğrenme sağlayalım fakat ivedi unutulmasın, yerinde koşullarda davranışa dönüşebilsin sorunun yanıtı verilmelidir



Öğretmenler,

•Veri taşıyıcı ve aktarıcı yok, data kaynaklarına giden yolları gösterici birer EĞİTİM LİDERİ olmalıdır

•Okullarımızın birer misal ve sınırlanmış, yapıları buna uygun bir şekilde değiştirilmeli, yalnızca yaptığını dürüst yapan değil, içten olanı yapan Halk yetiştirilmelidir

Okul ve Çevre

•Eğitim yalnızca okullarda gerçekleştirilen bir etkinlik değildir, fakat mektep, eğitim nedeniyle kurulmuş özel bir çevredir

•Okulun varlığı, bu özel çevrenin oluşturulup denetlenmesi amacından kaynaklanmıştır


OkulÇevrenin üç Temel İşlevi


1

•Öğrencileri dış çevrenin güçlüklerinden gözetmek, onlara yaşamı kolaylaştırmak Bunun için okul, idareciöğretmen ve öteki görevlilerin sürekli denetimindedir



2

•Dış çevrede kolay rastlanabilecek olan beğenilmeyen davranışları içeri sokmayarak, öğrenci davranışlarını temizlemektir

•Not:Yasal metinlerde eğitim kurumlarının çevresinde bazı meslek yerlerinin olamayacağı hükmü vardır (200 m)



3

•Dengeleme; yani okulun dışındaki çevrede, insanların kişisel özellikleriyle açıklanamayacak düzeylerde yaşama farklılıkları görülür

•Bu çarpıcı farklar, toplumun kuvvet dengesini değiştirerek huzurunu bozar, gelişmesini engeller

•İşte okul, bu fazla farklılıkların kendi sınırları içinde sergilenmesine, yaşamasına izin vermeyen, toplumsal yaşamda olmayan dengeyi kendi sınırları içinde kurması gereken bir kurumdur

•Bütün öğrenciler, şu yada bu renk ve biçimde yada formda giyerler; benzer öğretmenlerden yararlanırlar; benzer sırada otururlar

•Dış çevrede fazla öbür koşullarda yaşamış öğrenciler, okula geldiklerinde, benzer koşullarda ast yana olur, bir birlerinin yaşama koşullarından etkilenirler, bir birlerini daha iyi tanır, anlarlar



Eğitimin Kalitesi ve derslik Yönetimi

•Okulun sahip olduğu olabileceği kaynakla rın eğitsel amaçları için kullanımı, eğitim yönetiminin kalitesine bağlıdır

•Bu kalite, eğitim Yönetimi hiyerarşisinin her basamağında yer almalıdır

•Bu basamaklardan biri de;


SINIF YÖNETİMİDİR


•Derslik Yönetimi, eğitim Yönetimi hiyerarşisinin birincil ve esas basamağıdır

•Sınıf, öğrencilerle yüzyüze olunan bir yerdir

•Eğitim Yönetiminin kalitesi, büyük ölçüde derslik yönetiminin kalitesine bağlıdır




Etkili Bir Öğretimin Değişkenleri


•Sınıfın iklimi

•Sınıftaki etkileşim düzeni

•Sınıftaki iyi ve olumlu ilişkiler

•Öğrencilerin katılımı

•Örgütlenme;devir paylaşımı

•Tutum düzeni





Sınıf Yönetimi; derslik yaşamının bir orkestra gibi yönetilmesidir



Öğretmen,bir orkestra şefidir



Derslik Yönetiminin Boyutları:



•Derslik Ortamının Somut Düzenlemesi:

Sınıfın genişliği, düzenlenmesi, renkler,

•ısı ve ışık, oturma düzeni, öğrencilerin gruplanırılması, temizleme, estetik, eğitsel araçlar



•PlanProgram Etkinlikleri:

Programlara yerinde Yıllık,ünite planları yapıldıktan sonra öğrenciyi esas etkileyen Jurnal Planların yapılması ve uygulanması





•Vakit Düzenine karşın faaliyetler:

Etkin öğretim, öğrenmeye ayrılan zamanın çoğunluğuna ve etkili kullanımına bağlıdır

Zamanın ders dışı ve bozucu etkinliklerle harcanmaması, sıkıcılığın önlenmesi, öğrenci zamanının çoğunluğunu okuldasınıfta geçirmesi; devamsızlığın önlenmesi



•İlişki Düzenlemeleri:

Derslik kurallarının belirlenip, öğrencilere benimsetilmesi, derslik yaşamının kolaylaştırılması, öğrenciöğrenci, öğrenciöğretmen ilişki düzenlemeleri vs



•Tutum Düzenlemeleri:

Derslik ortamının istenen davranışı sağlayabilir ülkü getirilmesi

sınıf ikliminin olumlulaştırılması

Sorunların ortaya çıkmadan tahmin edilmesi aracılığıyla istenmeyen davranışların önlenmesi

sınıf kurallarına uyulmasına sağlanılması

Yapılmış olan istenmeyen davranışların değiştirilmesi




Sınıf Yönetiminin Modelleri


•Eğitim alanındaki gelişmeler toplumsal gelişmelere de bağlı olarak derslik Yönetimi modellerini;

•baskıcıdan demokratiğe,

•şekil yöneliminden hedef yönelimliye, öğretmen ağırlıklıdan

•öğrenci ağırlıklıya yönlendirmiştir



•Bu yönelimlerin seçimi, gerçi yönetim durumuna, ortama, olaylara, derslik sisteminin çevresine tarafından kaymalar gösterebilir

Örnek: Yönetim algısı şekil ağırlıklı olan bir okulda öğretmen maksat yönelimli modeli uygulamak için bu şekil özelliklerinde değişim yapmaya kalktığında, mektep yönetiminin tepkisiyle karşılaşabilir Bu tepki aşılamazsa, öğretmenin benimsediği modelde, tepkiye cevap verici değişimler gerekebilir

Sınıf Yönetiminin Modellerini Şöyle sıralayabiliriz:

•Tepkisel Model: Istenmeyen bir düzenleniş sonucuna yada bir davranışa tepki olan derslik Yönetimi modelidir

•Amacı; istenmeyen şart yada davranışın değiştirilmesidir

•İşleyişi, istenmeyen neticetepki şeklindedirDüzen sağlayıcı ödülceza türü etkinlikleri içerir



•Önlemsel Model : Tasarlama düşüncesine bağlı, geleceği hissetme, beğenilmeyen davranış ve sonucu, olmadan önleme yönelimlidir

•Amacı:Derslik sorunlarının ortaya çıkmasına olanak vermeyici bir düzenleyiş ve işleyiş oluşturarak, tepkisel modele gereksinimi azaltmaktır

•Sınıfta yanlış davranışa ihtimal vermeyen bir sosyal sistem oluşturmaya çalışır

•Faaliyetler bireyden fazla gruba yöneliktir



•Gelişim Modeli:Sınıf yönetiminde öğrencilerin, maddi,hissi, deneyimsel gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların geliştirilmesini başlıca alır; uygulamaya geçil meden önce öğrencilerin ona bu açıdan ha zırlanmasını öngörür 4 Basamaktan oluşur:

1 Onuncu yaşa kadar sürer Öğretmene fazla meslek düşer Nasıl öğrenci olunacağının öğrenildiği zamandır

2 OnOniki yaş arası dönemdir derslik yönetimine bahşedilen ağırlık azalır Öğrenciler olgunlaşma döneminde derslik yönetimine uymaya, öğretmeni hoşnut etmeye isteklidir





3 OnikiOnbeş yaşları arasıdır Arkadaş beğeni ön plana çıkabilir Öğretmeni sıkıntıya sokmayı seçebilirler sınıf yönetiminin kurallarını ararlar



4 Lise yıllarıdırÖğrenciler kim olduklarını, nasıl davranmaları gerektiğini anlamaya başlarlarAkıllanırlar Yönetim sorunları azalır Arkadaşlarının etkisi gittikçe artar



•Bütünsel sınıf Modeli:Bu modelde önlemsu baskını sınıf yönetimine öncelik verme, gruba olduğu değin bireye de yönelme, istenen davranışa ulaşabilmek için, istenmeyenin nedenlerini ortadan kaldırma vardır

•Faaliyetler sürecinde seçilecek tutum örgüleri,öğrencinin gelişim basamakları ile ahenkli olanlardan seçilir

•Modelin çevre boyutunda, okul, aile, abes süre etkinliklerinin yer aldığı arkadaş çevresi vardır

Derslik Yönetiminde Etkililik

•Sınıf Yönetimi kararları, öğrencileri kontrolden fazla eğitimin kalite ve sürekliliğini sağlamaya yönelik olmalıdır

•İyi bir derslik yönetimi, iyi bir öğretime bağlıdır

•Bu anlamda sınıf Yönetimi vasıta, nitelikli bir eğitim amaçtır

•Öğrenci başarısının değişkenlerinden biri, şayet başlıcası derslik yönetimidirAraştırmacılar, öğrenci özelliklerindeki farklar kabakımlı, sınıfın yapı ve yönetimindeki farkların da başarıyı belirleyici olduğunu göstermiştir Bir sınıfta başarılı lan bir öğretmen aynı öğrencilerin bulunduğu başka bir sınıfta başarısız olmuştur



•Derslik Yönetimi, fazla yönü olan ve uzun çabalar isteyen, zorlama bir iştir Her gün saatlerce kalabalık bir öğrenci grubuyla beraber olmak, yapılacak her davranışı ayrıntısıyla planlamak, gerçekleşmesini karşılamak, sınıftaki her şeyden her lahza haberli elde etmek kolay bir meslek değildir

•Öğrenciler uzun vakit oturarak, derse ilgilerini veremezler Öğretmenin erkengeç, kolaygüç öğrenen, sıradanözürlü öğrencilerle ayrı olarak ilgilenmesi gerekir

•Sınıfta fazla yönlü karmaşık bir ilişki ağı vardır

•Derslik ve öğrencilerin özellikleri değiştikçe yönetsel uygulamalarda farklılaşmalıdır

(Ör: Düşük kabiliyetli öğrencilerin çoğunlukta olduğu sınıflarda, daha çok zamana ihtiyaç vardır)

•Derslik Yönetiminin değişkenleri, öğrenci, öğretmen, okul ve eğitim yönetimi, çevre olarak sıralanabilir

•Etkin bir derslik yönetiminin kritik ögesi ÖĞRETMEN ’ dir Çünkü o öteki ögelerin bütünleştiricisi ve bir dereceye değin da belirleyicisidir

•Öğretmenin yeterlilikleri artırılıp, bunların kullanımının esas değişkeni olan mesleğe aleyhinde tutumu olumlulaştırılmadıkça, iyi bir derslik Yönetimi beklenemez

•Etkili bir derslik yöneticisi olarak öğretmenin, sınıfı eğitim için hazırlaması, derslik kaide ve süreçlerini belirleyip, öğretmesi, öğretimini düzenleyip sürdürmesi, öğrencilerin uygun davranmasını sağlaması beklenir



Dersliğin Düzenlenmesinin Amacı

•Özellikle birinci sınıfa yeni gelen öğrenciler için Derslik yeni ve genelde korku duyulan bir kavramdır Öğrencinin bu korkusunun temelinde yeni bir ortama girmesinin getirdiği acayiplik, ailesinden aldığı duyumlar ve üstteki sınıflara dışarı giden büyüklerinden aldığı sınıfla ilgili olumsuz duyumlar neden olabilmektedir



böylece:

•Öğrencilerde görülebilecek bu olumsuz ve yanlış izlenimin ortadan kaldırılması için,

•Yaşı, seviyesi ve eğitim düzeyine uygun bir şekilde gerekli veri, beceri ve davranışların kazandırılabilmesi için sınıf düzenlemesinin amacına uygun yapılması eğitimöğretim çalışmaları için zorunluluktur *
 
858,543Konular
981,905Mesajlar
32,560Kullanıcılar
emoooSon üye
Üst Alt